دیدار ولادیمیر پوتین و علی اف در سوچی

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهوری کشور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز جمعه در شهر سوچی دیدار کردند.

دیدار ولادیمیر پوتین و علی اف در سوچی

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رییس جمهور روسیه در این دیدار در سخنانی گفت: صلحبانان در قره باغ نقش مثبتی ایفا می کنند، ولی متاسفانه حوادث همچنان (در این منطقه) ادامه دار است.

ولادیمیر پوتین در این باره ادامه داد: گردهم آمدیم تا شرایطی را برای حل و فصل موضوع قره باغ ایجاد کنیم تا مردم بتوانند در صلح زندگی کنند.

الهام علی اف نیز در این دیدار گفت: در منطقه مسئولیت صلحبانان روس در قره باغ، حادثه جدی رخ نداده است.

دیدار سه جانبه میان سران سه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز به ابتکار رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی برگزار خواهد شد.

در این نشست درباره اجرای دو بیانیه سه جانبه 10 نوامبر 2020 و 11 ژانویه 2021 (روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان) مذاکره و مصاحبه می شود.

به گزارش خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با هدف کاهش تنش های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، در شهر ساحلی سوچی امروز جمعه میزبان سران این دو کشور است.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) سه شنبه از دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان به میزبانی ولادیمیر پوتین خبر داده بود.

دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود: طرفین در این نشست گام های آینده برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت آمیز در قره باغ را تشریح خواهند کرد.

دور تازه درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از 6 مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آبان ماه با میانجی گری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از منطقه ها اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 601

به "دیدار ولادیمیر پوتین و علی اف در سوچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ولادیمیر پوتین و علی اف در سوچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید