مشکل توزیع نهاده های دامی حل شد

به گزارش شهر ورزش، عباس قبادی در نشست کارگروه تنظیم بازار فرایند تغییر قیمت کالاهای اساسی را با ثبات توصیف کرد و گفت: گزارش بانک مرکزی از شرایط تخصیص ارز نیمایی نیز حاکی از آن است که سقف تخصیص ارز به کمتر از یک ماه رسیده که تحول خوبی در سیستم بانکی است.

مشکل توزیع نهاده های دامی حل شد

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فرایند ترخیص کالا از گمرک ها عادی شده است، اظهار کرد: خروجی کالا در بنادر زودتر به مقاصد حمل می شود و در نتیجه در هفته های گذشته ثبات نسبی بر بازار حاکم بود. همچنین گزارش ها حاکی از ثبات نسبی در عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی است.

قبادی در ادامه با اشاره به مسائل تأمین ارز واردات برای محصولاتی از جمله کره، شرح داد: واردات کره از 50 هزار تن به 5 تن و واردات گوشت قرمز از بیش از 800 هزار تن به کمتر از 100 هزار تن در سال رسیده است که نشان از رشد تولید در کشور دارد.

قبادی همچنین با بیان اینکه در هفته های اخیرمسائلی در بخش تولید و عرضه تخم مرغ ایجاد شده بود، گفت: برای افزایش تولید جوجه یک روزه، اختلافات برطرف شده و تصمیمات نهایی درباره عدد تولید گرفته شده است.

او افزود: بحث میوه شب عید هم در دستور کار قرار گرفته است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که از اوایل آذر ماه قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش از 30 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 20 هزار و 400 تومان تصویب کرده بود. در نهایت با عرضه مرغ تنظیم بازاری از اوایل هفته گذشته قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به 22 تا 24 هزار و 900 تومان رسید.

همچنین با وجود اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر 31 هزارتومان باشد، در هفته های گذشته این محصول گران تر از نرخ مصوب عرضه شده و قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها 40 هزارتومان شده است که البته در برخی از مغازه ها این قیمت حدود 2000 تومان کمتر یا بیشتر است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 77

به "مشکل توزیع نهاده های دامی حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل توزیع نهاده های دامی حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید