مقایسه گروه هفت با مهاجمان به چین در سال 1900

به گزارش شهر ورزش، عکس جمعی وزیران خارجه گروه هفت دستمایه طنزپردازان چینی شد.

مقایسه گروه هفت با مهاجمان به چین در سال 1900

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک هنرمند چینی از عکس دسته جمعی وزرای خارجه گروه هفت برای یادآوری قدرت هایی استفاده کرد که به چین حمله کردند تا شورش مشتزن ها در 1899 تا 1901 را از بین ببرند.

شورش مشتزن ها که با نام های قیام بوکسورها و جنبش ایهتوان نیز شناخته می گردد، جنبشی میهن پرستانه بود که توسط انجمن هماهنگی درستکار در سال های بین 1898 و 1901 در چین رخ داد. این جنبش ضد امپریالیسم خارجی و مسیحیت بود. در چین احساسات عمومی علیه بیگانگان با قراردادهای نابرابری که دولت ضعیف چین توان مقاومت در برابر آن ها را نداشت بیشتر می شد که سرانجام منجر به شورشی خشونت بار علیه بیگانگان شد. در 1900، جنگجویان مشت زن، خارجی های شهر پکن را ترسانده و آن ها را مجبور به پناه دریافت در منطقه سفارتخانه های شهر پکن کردند. دیپلمات ها، مردمان غیرنظامی خارجی، سربازان و مسیحیان چینی در منطقه سفارت نشین پکن به محاصره نیروهای ارتش امپراتوری درآمدند که این محاصره 55 روز طول کشید. مقامات دولت چین در برابر مسئله زنده نگه داشتن یا کشتن خارجی های این منطقه با یکدیگر دچار اختلاف شدند که باعث درگیری بین این دو گروه شد. محاصره هنگامی سرانجام یافت که اتحاد هشت ملت نزدیک به 20٬000 نیروی نظامی به چین فرستادند و پس از شکست دادن ارتش امپراتوری چین، پکن را دریافتد. پروتکل مشت زن در تاریخ 7 سپتامبر 1901 به قیام سرانجام داد و در آن مجازات های سنگینی بر دولت چین بسته شد؛ از جمله 67 میلیون پوند جریمه (معادل 450 میلیون تایل نقره) که بیشتر از مالیات یکساله دولت چین بود. این جریمه می بایست در طول 30 سال به هشت کشور شرکت نماینده در نبرد پرداخت می شد.

ووهجیلین، کاریکاتوریست چینی در پستی در حساب کاربری اش در ویبو نوشت: آخری باری که این افراد تبانی کردند تا چین را سرکوب نمایند، سال 1900 میلادی بود. 120 سال از آن موقع گذشته و آنها همچنان خیال بافی می نمایند.

براساس گزارش روزنامه گلوبال تایمز، این تصویر اعضای اتحاد هشت ملت را نشان می دهد که یک ارتش بین المللی را برای حمله به چین و از بین بردن یک شورش ضدغربی در سال 1900 میلادی تشکیل دادند. در این تصویر طنز طراحی شده، بنر نصب شده بر روی دیوار پشت سر وزاری گروه هفت در عکس گرفته شده در تاریخ چهار مه که بر روی آن نوشته شده بود انگلیس 2021، با بنری با عنوان مهاجمان انگلیس 1900 جایگزین شد.

این هنرمند چینی یک شخصیت دیگر که یک سرباز هندی بود را نیز در گوشه سمت چپ تصویر اضافه نموده که یک سرم بر روی میله نگهدارنده در دست داشت. این سرم سمبل دعوت هند به گروه هفت و وحشتی که از این بیماری در بین هیات هندی وجود داشت و همچنین فاجعه افزایش شدید تعداد مبتلایان به کووید 19 در هند طی چند هفته اخیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 349

به "مقایسه گروه هفت با مهاجمان به چین در سال 1900" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گروه هفت با مهاجمان به چین در سال 1900"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید