ورود هلال احمر برای خرید واکسن کرونا ، مشخص نوع واکسن با هماهنگی وزارت بهداشت

به گزارش شهر ورزش، رییس جمعیت هلال احمر ایران از اقدام برای خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا اطلاع داد.

ورود هلال احمر برای خرید واکسن کرونا ، مشخص نوع واکسن با هماهنگی وزارت بهداشت

دکتر کریم همتی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره اقدامات جمعیت هلال احمر برای واردات و تامین واکسن کرونا، گفت: آقای وزیر بهداشت بیان کردند که هلال احمر هم در بحث خرید واکسن کرونا مشارکت کند که در حال حاضر داریم رایزنی ها را انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه رایزنی ها به جایی برسد باید هم بحث قیمت و هم نوع واکسن را با سازمان غذا و دارو چک کنیم و برای هر یک از واکسن هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو باشند، اقدام کنیم. به هر حال منبع ما از منابع موجود در بازار است که تهیه خواهد شد.

وی همچنین گفت: یکی از خیرین هم دارد به ما یاری می نماید که از خارج از کشور مقداری واکسن خریداری کند که برای ما ارسال گردد که البته مقدارش نسبت به کل واکسنی که می خواهیم دریافت کنیم، زیاد نیست.

همتی تاکید نمود: فعلا در مرحله اول میزان واکسن کرونایی که سازمان هلال احمر می خواهد خریداری کند، یک میلیون دوز است. البته با توجه شرایط حاکم بر کل جهان که تقاضا برای واکسن زیاد است و منابع تولیدی آن کم است، طبیعتا فضای خاصی وجود دارد و مانند واکسن آنفلوآنزا میزان خرید آن زیاد نیست، اما ما این جهت را دنبال می کنیم تا ان شاالله نتیجه دهد.

به گزارش خبرنگاران، همتی چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد که در بهترین حالت ورود واکسن های کرونا از خارج از کشور، ممکن است تا خاتمه دی ماه طول بکشد. در عین حال منبعی که قرار است هلال احمر از آن واکسن کرونا را تهیه کند، چین است و سازمان غذا و دارو کشورمان همه داروها و واکسن ها را مورد نظارت و کنترل شدید قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 89

به "ورود هلال احمر برای خرید واکسن کرونا ، مشخص نوع واکسن با هماهنگی وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هلال احمر برای خرید واکسن کرونا ، مشخص نوع واکسن با هماهنگی وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید