با 5 نکته صفحه اصلی تلفن همراه خود را مرتب کنید

به گزارش شهر ورزش، آیا برنامه ها را به شکل تصادفی در صفحۀ تلفن خود چیده اید- از جمله برخی از برنامه هایی که هرگز از آنها استفاده نمی کنید؟ همیشه می توانید برنامه مورد نیاز خود را با جست وجو یا دستیار صوتی یا مرور در قسمت برنامه ها پیدا کنید. اما اگر آیکون های خود را به ترتیب معنادار چیده و از منوهای میانبر و ویجت ها استفاده کنید، سریع تر به برنامه دسترسی خواهید داشت. در ادامه راهنمای ساده سازی صفحه تلفن شما آمده است.

با 5 نکته صفحه اصلی تلفن همراه خود را مرتب کنید

1- لیستی از برنامه هایتان تهیه کنید

در بسیاری از تلفن های اندرویدی اخیر ، از جمله مدل های گوگل و سامسونگ، می توانید با کشیدن انگشت خود به سمت بالا از پایین صفحه، همه برنامه های خود را به ترتیب حروف الفبا لیست کرده و کشوی برنامه را باز کنید. بسته به نسخه اندروید و شرکت مخابراتی، ممکن است به جای این کار یک دکمه برنامه داشته باشید و نمادهای برنامه های نصب شده به طور اتوماتیک در صفحه اصلی ظاهر نشوند.

در iOS 14 و نسخه های بالاتر، برنامه ها به صورت اتوماتیک بر اساس دسته بندی در فضای برنامه مرتب می شوند، که می توانید با ورق زدن به سمت چپ تا رسیدن به آخرین صفحه، آن ها را مشاهده کنید. برای مشاهده لیست کامل برنامه های نصب شده، روی قسمت جست وجو در بالا ضربه بزنید.

در واقع، اگر می خواهید صفحه اصلی مینیمالیستی داشته باشید، می توانید برنامه های تازه بارگیری شده را فقط در App Library و نه در صفحه اصلی نمایش دهید. نماد تنظیمات را باز کنید، صفحه اصلی را انتخاب کنید و اولویت خود را انتخاب کنید.

2- حذف برنامه های بی استفاده

بعد از مرتب کردن برنامه ها وقت آن است که برنامه هایی را که هرگز استفاده نمی کنید را کنار بگذارید. مراحل این کار برای کاربران اندروید به نرم افزار سیستم بستگی دارد، اما سعی کنید برنامه را فشار داده و آن را به طرف نماد حذف نصب در بالای صفحه بکشید. برای حذف دسته ای از برنامه ها به طور همزمان، برنامه گوگل پِلی را باز کنید، روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و مدیریت برنامه ها و دستگاه را انتخاب کنید.

در این زمینه بخوانید:

اشتباهاتی که تلفن هوشمند شما را آهسته آهسته نابود می کند

5 آپشن پنهان در گوشی های اندروید

در صفحه بعدی، روی برگه مدیریت ضربه بزنید، برنامه هایی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید و روی نماد سطل زباله در بالای صفحه ضربه بزنید. همچنین می توانید یک نماد را طولانی تر فشار دهید تا منویی ظاهر شود، اطلاعات برنامه را انتخاب کنید و سپس در صفحه اطلاعات برنامه، روی حذف نصب ضربه بزنید.

در iOS 14، نماد برنامه را طولانی فشار دهید تا منویی با گزینه حذف باز شود. برای ضربه زدن همزمان به چندین برنامه، یک قسمت خالی از صفحه اصلی را طولانی فشار دهید تا نمادها شروع به تکان خوردن کنند. سپس روی علامت خط تیره - در گوشه هر برنامه ضربه بزنید و تصمیم خود را تأیید کنید.

برای ویرایش کل صفحات صفحه اصلی برنامه ها از جمله پنهان یا آشکار شدن صفحات، یک قسمت خالی از صفحه را تا زمانی که لرزش شروع شود فشار دهید و روی ردیف نقاط که در پایین ظاهر می شود ضربه بزنید تا صفحه ویرایش صفحات باز شود.

3- آیکون ها را سازماندهی کنید

آیا می خواهید ترتیب آیکون ها از جمله ردیف برنامه های مورد علاقه در پایین صفحه اصلی مرتب شود؟ در بیشتر تلفن ها، فقط انگشت خود را روی نمادی که می خواهید حرکت دهید فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که نمای کلی صفحه یا تکان خوردن آیکون ها را مشاهده کنید، سپس نماد را به فضای جدیدی که می خواهید بکشید.

در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ، می توانید نمادهای برنامه را در پوشه های صفحه اصلی خود مرتب کنید. مثلاً پوشه ای برای برنامه های عکاسی و... بسازید. برای ایجاد یک پوشه برنامه، فقط یک نماد را روی نماد دیگر بکشید. برای نامگذاری روی نماد پوشه ضربه بزنید. پس از راه اندازی پوشه، نمادهای برنامه اضافی را به داخل یا خارج بکشید.

4- از میانبرها استفاده کنید

با استفاده از برخی از برنامه ها، می توانید بدون بازکردن کامل برنامه از میانبرهای محبوب استفاده کنید. هنگامی که نماد یک برنامه را در نسخه های اخیر سیستم های اندروید و iOS طولانی فشار می دهید، در پی منوی اقدامات سریع باشید.

در برخی از تلفن های اندروید، می توانید این میانبرها را برای دسترسی سریع تر از منو به صفحه اصلی بکشید.

5- ابزارک ها (یا ویجت ها) را اضافه کنید

ویجت ها نسخۀ کوچک برنامه هایی هستند که اطلاعات کمی را نمایش می دهند. برای افزودن ویجت دراندروید 9 و نسخه های بعدی، انگشت خود را روی صفحه اصلی مورد نظر خود بکشید، سپس انگشت خود را روی یک منطقه خالی فشار داده و نگه دارید. وقتی منو ظاهر شد، ابزارک ها را انتخاب کنید.

انگشت خود را روی نسخه ویجت مورد نظر خود فشار دهید و آن را روی صفحه اصلی بکشید. با فشار دادن نماد و تنظیم طرح کلی می توان برخی از ابزارک ها را تغییر میزان داد. برای حذف ویجت، آن را طولانی فشار داده و آن را به قسمت حذف در بالای صفحه بکشید.

برای افزودن ویجت در iOS 14 و نسخه های بالاتر، یک برنامه یا یک قسمت صفحه خالی را طولانی فشار دهید تا نمادها تکان بخورند. روی دکمه Add (+) در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و یک ویجت را از منو انتخاب کنید.

برای صرفه جویی در فضای صفحه، یک Smart Stack مجموعه ای از ابزارک های آماده اضافه کنید یا با کشیدن ویجت ها بر روی یکدیگر، مجموعه خود را بسازید. برای ویرایش ویجت یا حذف آن، ویجت را طولانی فشار داده و گزینه منو را انتخاب کنید.

منبع: The New York TImes

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 452

به "با 5 نکته صفحه اصلی تلفن همراه خود را مرتب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 نکته صفحه اصلی تلفن همراه خود را مرتب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید