دیداری به یاد ماندنی با اختاپوس کمیاب

به گزارش شهر ورزش، ویدئوی خیره کننده ، از آن دیدار هایی که در زندگی یک بار پیش می آید، یک هشت پای قرمز درخشان و بی همتا را که در حال شنا بر فراز دیواره بزرگ مرجانی در شمال شرقی استرالیا است نسن می دهد.

دیداری به یاد ماندنی با اختاپوس کمیاب

به گزارش خبرنگاران، این دیدار اتفاقی که نخستین بار آن را تارنمای استرالیایی بوندابرگ نو گزارش کرد، تصویر کم یابی از یک پتوهشت پا است که به دلیل شنل پتومانندی میان بازوانش، این نام را گرفته است.

جاسینتا شاکلتون، زیست شناس دریایی و راهنمای دیواره بزرگ مرجانی، هنگام غواصی این تصاویر را گرفته است.

او می گوید: نخست وقتی که دیدمش، گمان کردم نوعی ماهی با باله هایی دراز است. اما وقتی که نزدیک تر آمد، دریافتم که یک پتوهشت پا است و چنان راضی شدم که سراپایم می لرزید.

این گونه هشت پا بسیار کم یاب است و تمام زندگی خود را در دل اقیانوس می گذراند. نخستین پتوهشت پای نر نخستین بار در سال 2002 دیده شد.

پتوهشت پای ماده بسیار بزرگ تر از جفت نر خود است و در حالی که ماده ها تا دو متر رشد می کنند، درازای نر ها کمتر از دوونیم سانتی متر است. اختلاف مقدار میان نر و ماده این گونه جانوری، کمتر همتایی در طبیعت دارد.

این جانوران ویژگی کم یاب دیگری نیز دارند. آن ها شاخک سمی عروس دریایی را می شکنند و آن را به عنوان سلاحی برای خود به کار می گیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 709

به "دیداری به یاد ماندنی با اختاپوس کمیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیداری به یاد ماندنی با اختاپوس کمیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید