تور استرالیا ارزان: طبیعت گردی در پارک ملی کانانگرا واقع در کشور استرالیا

به گزارش شهر ورزش، پارک ملی کانانگرا بوید | Kanangra-Boyd در کشور استرالیا

پارک ملی کانانگرا بوید در 180 کیلومتری غرب شهر سیدنی داخل کشور استرالیا قرار گرفته است. معبرهای کوهستانی با چشم انداز ای بی نظیر و رودهای خروشانی که در آن جاری پارک را به نقطه ای مناسب برای علاقه مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی در دل طبیعت و در میان صخره ها تبدیل نموده است. درون پارک با جاری شدن رودها از دل کوه آبشارهای بسیار زیبایی پدیدار گشته است. پارک ملی کانانگرا در سال 2000 میلادی جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. با خبرنگاران باشید تا سفری کوتاه به طبیعت زیبای این پارک داشته باشیم.

تور استرالیا ارزان: طبیعت گردی در پارک ملی کانانگرا واقع در کشور استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

تاریخچه

پارک ملی کانانگرا که 69 هکتار وسعت دارد همجوار پارک های ملی کوه های آبی و ناتایی قرارا گرفته است. پارک در سال 1969 تاسیس شد. در سال 1942 میلادی مهندسان ارتش استرالیا سراشیبی که به فلات کانانگرا منتهی می شد را تاسیس کردند تا جهت Oberon فزونی آن ها بر ژاپنی ها باشد. اما در پی نبردی که همان سال در جزایر سولامون میان دو کشور درگرفت ژاپنی ها شکست خوردند و احتیاجی به استفاده از جهت نشد. پس از گذشت تمام این سال ها هنوز می گردد با ماشین های دو دیفرانسیل به این منطقه رفت. ایجاد جهت باعث شده دیگر شهر یک شهر سوت و کور نباشد و به مقصدی برای گردشگران تبدیل گردد.

دسترسی به پارک

تنها جاده ای که به پارک منتهی می گردد جاده خاکی پر دست اندازی است که با ماشین های دو دیفرانسل قابل تردد است. اگر از شهر Oberon بیایید جهت کوتاهی در پیش خواهید داشت و یا اگر مبدا شما شهرهای کوهستان آبی مانند Katoomba باشند کمی طولانی تر. امکان آمدن از شهر سیدنی به پارک برای گشت یک روزه نیز وجود دارد اما ماشین سواری طولانیی در پیش رو دارید. بعلاوه اگر در سفر خود از غارهای Jenolan تماشا می کنید در عرض 30 دقیقه می توانید با خودرو خود را به پارک کانانگرا برسانید. در حال حاضر هیچ وسیله نقلیه عمومی برای رسیدن به پارک وجود ندارد اما اگر توانایی بدنی بالایی دارید می توانید با استفاده از دوچرخه از شهر Oberon به پارک بیایید. ورودی پارک برای هر وسیله نقلیه 8 دلار است.

جهت پیاده روی به سمت آبشار

در جهت پیاده روی آبشار منظره ها فوق العاده ای منتظر شما هستند. آبشارهای چند طبقه کانانگرا و کالانگ که ناشی از رودهای خروشان جهت هستند نیز در این جهت قرار دارند. عبور از میان صخره های باستانی این جهت برای رفت 1.6 کیلومتر طول دارد که در مجموع 3.2 کیلومتر می گردد. سطح سختی آن میانه است و به جز ورودی پارک احتیاج به پرداخت هزینه دیگری ندارد. تقریبا نیم ساعت راه تا رسیدن به آبشار در پیش خواهید داشت. قبل از حرکت آب آشامیدنی، کلاه و کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشد. اگر صبح زود یا هنگام غروب حرکت کنید هنگامی که به بالا می رسید پرندگان کوچک بی شماری را در حال پرواز خواهید دید که برای بهتر تماشاشان می توانید دوربین شکاری با خود ببرید.

جهت دوچرخه سواری به Boyd Rive Loop

یک پیست به طول 21 کیلومتر با زیبایی های منحصر به فرد که در پارک ملی کانانگرا کشیده شده است. این جهت جزو جهتهای آسان دوچرخه سواری طبقه بندی می گردد و برای ورود به آن احتیاج به پرداخت هزینه جداگانه نمی باشد. این جهت تقریبا برای تمام علاقه مندان به دوچرخه سواری مناسب است و احتیاج به آمادگی خاصی ندارد. در طول جهت از کنار حفره ای طبیعی مناسب برای شنا عبور می کنید که برای خنک شدن در روزهای گرم تابستان عالی است. به همراه داشتن کلاه، آب آشامیدنی و کرم ضد آفتاب را در جهت نباید فراموش کنید.

جهت دوچرخه سواری Mount Emperor Loop

جهتی به طول 12.5 کیلومتر که از فلات بوید عبور می نماید. جهت کوه های امپراطور امکان کشف مکان های ناشناخته تر را به دوچرخه سواراناش می دهد گوشه ای خلوت تر که گردشگران کمتری به آن می آیند. این جهت 12.5 کیلومتری به طور میانگین یک ساعت به طول می انجامد. این جهت از نظر سختی میانه دسته بندی می گردد. ورودی آن نیز مانند دیگر جهتهای پارک رایگان می باشد تنها احتیاج به پرداخت ورودی خودرو به مجموعه هستید. برای این جهت به خاطر داشته باشید که شما وارد جهتی کوهستانی خواهید شد و هوا غیرقابل پیش بینی است ممکن است با شرایط سخت آب و هوایی روبرو شوید بنابر این تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید. در طول جهت نقشه، قطب نما و GPS همراه خود داشته باشید.

بعلاوه اگر علاقه مند هستید تا از جهت خارج شوید می توانید از این جهت به سمت غارهای Jenolan و شهر Katoomba بروید و با طبیعت زیبای آن آشنا شوید. بعلاوه اگر دو روز را در این مکان سپری می کنید و جهت رودخانه بوید را تجربه نموده اید این جهت را انتخاب کنید تا با چالش های سخت تری روبرو شوید. بعلاوه این جهت را با سرعت خیلی زیاد طی نکنید چرا که در طول آن منظره ها بی نظیر و فوق العاده ای را خواهید دید که فرصت بسیار مناسبی برای عکاسی نیز می باشد. اگر علاقه مند به خوردن غذا در طبیعت هستید نیز در طول این جهت مکان های فوق العاده ای برای برپایی پیکنیک وجود دارد. می توانید لوازم لازم را با خود همراه داشته باشید و در حین توقف از تماشای زندگی پرندگان و نقاط تماشای آن ها لذت ببرید.

زمان های بازدید

فصل بهار، برترین زمان برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت است در حالی که در هوای مطبوع آن به کوهنوری و دوچرخه سواری در کوهستان می پردازید. فصل تابستان موقعیت مناسبی است تا همراه خانواده برای پیکنیک به اینجا بیایید، در رودخانه آن قایق سواری کنید و به تماشای جانوارن وحشی مانند کانگرو بنشینید.

فصل زمستان با سوز و سرمای مخصوص خود منطقه را پوشیده از برف می نماید. اگر در اواخر این فصل به این جا بیایید شکوفه های زرد که سراسر ناحیه را پوشانده است پاداش شما خواهد بود.

منبع: nationalparks.nsw.gov.au

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 642

به "تور استرالیا ارزان: طبیعت گردی در پارک ملی کانانگرا واقع در کشور استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: طبیعت گردی در پارک ملی کانانگرا واقع در کشور استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید