لنز تماسی miLens می تواند فشار داخل چشم بیماران مبتلا به گلوکوم را به صورت پیوسته مقدار گیری کند

به گزارش شهر ورزش، در چند سال گذشته، چندین دستگاه آزمایشی ساخته شده اند که فشار چشم بیماران گلوکومی را کنترل می نمایند. لنز تماسی miLens جدیدترین آنهاست و به تازگی آزمایشات بالینی را به خاتمه رسانده و می تواند از سال آینده به صورت تجاری در دسترس باشد.

لنز تماسی miLens می تواند فشار داخل چشم بیماران مبتلا به گلوکوم را به صورت پیوسته مقدار گیری کند

گلوکوم زمانی اتفاق می افتد که انسداد کانال های تخلیه مایع زلالیه چشم باعث می گردد. این مایع بیش از حد در چشم جمع گردد. این امر باعث افزایش فشار داخل چشم (IOP) می گردد که باعث آسیب به عصب بینایی و متاسفانه نابینایی می گردد.

گرچه قطره چشمی وجود دارند که به کاهش فشار داخل چشم یاری می نمایند، اما اگر بدانیم در هر لحظه یا به طور میانه فشار داخل چشم چقدر است، بهتر می توانیم دوز داروها را تنظیم کنیم.

به طور معمول، این فشار هر چند ماه یک بار به وسیله متخصص در یک کلینیک مقدار گیری می گردد. مشکل این است که IOP ممکن است بین این چک ها به طور خطرناکی بالا برود. لنز miLens دقیقا برای حل این مشکل طراحی شده است.

این محصول به وسیله استارت آپ Smartlens مستقر در کالیفرنیا ساخته شده و بر اساس نمونه اولیه ایمپلنت نظارت بر گلوکوم طراحی شده که قبلاً در دانشگاه استنفورد ساخته شده بود.

عمل اسلیو معده
رزرو هتل
خرید ساک پارچه ای

در حالی که دستگاه استنفورد باید با جراحی (و در نتیجه به طور دائم) در چشم قرار می گرفت، miLens یک لنز تماسی نرم است که مانند هر لنز دیگری به صورت روزانه می تواند وارد و خارج گردد.

یک کانال میکروفوئیدی عایق در دستگاه تعبیه شده که در اطراف محیط عنبیه کاربر به صورت یک حلقه قرار می گیرد - این کانال در مسیر دید مزاحمتی ایجاد نمی نماید. این کانال با یک مایع غیر سمی پر شده و دارای علامت های عددی درجه بندی شده است که واحد های مقدار گیری فشار داخل چشم یا IOP را نشان می دهد.

با افزایش فشار داخل چشمی کاربر، قرنیه اندکی بیرون می زند و روی miLens فشار می آورد. این فشار، مایع موجود در لنز را به وسیله کانال به سمت بالا راهنمایی می نماید. هر چه فشار بیشتر باشد، مایع بیشتر حرکت می نماید.

با استفاده از یک دوربین، کاربران یک عکس نزدیک از miLens می گیرند. با تماشا اینکه مایع به چه عددی در کانال رسیده است، در هر زمان و هر کجا که بخواهند، می توانند متوجه IOP خود شوند.

در یک کارآزمایی بالینی اخیر، که در آن 25 بیمار مبتلا به گلوکوم از این دستگاه استفاده کردند، خوانش های miLens کاملاً با آنچه به وسیله روش استاندارد طلایی گلدمن (GAT) به دست آمده بود، مطابقت دارد. 78 درصد از خوانش های میلی لنزی تنها 2 میلی گرم جیوه با قرائت های GAT تفاوت داشتند.

Savas Komban، مدیر عامل Smartlens گفته که miLens امیدوار است تا سرانجام سال 2024 با قیمتی ارزان وارد بازار کند. این شرکت بعلاوه در حال کار بر روی یک دستگاه هوشمند به نام THERmic است که با توجه به اطلاعات miLens کار می نماید و به طور اتوماتیک دارو های گلوکوم را در صورت احتیاج به چشم ها می رساند.

منبع: Smartlens

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 925

به "لنز تماسی miLens می تواند فشار داخل چشم بیماران مبتلا به گلوکوم را به صورت پیوسته مقدار گیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنز تماسی miLens می تواند فشار داخل چشم بیماران مبتلا به گلوکوم را به صورت پیوسته مقدار گیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید