بازسازی خانه: بازسازی و احیای 14 بنای تاریخی در بافت تاریخی مشهد

به گزارش شهر ورزش، 14 اثر تاریخی به منظور حفاظت از هویت تاریخی شهر مشهد بازسازی و احیا می گردد.

بازسازی خانه: بازسازی و احیای 14 بنای تاریخی در بافت تاریخی مشهد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد رکنی معاون اداره میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت:

طی همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سازمان عمران و بهسازی شهری ایران، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد 14 اثر تاریخی به منظور حفاظت از هویت تاریخی شهر مشهد تملک، حفاظت، بازسازی و احیاء می گردد.

رکنی تاکید نمود که یکی از مهم ترین راهکارهای ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی نسبت به حفاظت میراث فرهنگی، بازگرداندن حیات و ایجاد نقش در زندگی امروزی به آثار تاریخی متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های موجود در آنهاست. از همین رو، این اداره کل طی تفاهم نامه ای زمینه مشارکت موثر و در آستانه رویداد فرهنگی مشهد 2017، 14 اثر تاریخی بافت تاریخی مشهد تملک، بازسازی و احیا می گردد.

وی اضافه کرد که بهره گیری از این رویداد جهانی در جهت حفاظت، بازسازی و احیای آثار تاریخی، امکان معرفی ارزش های معماری، تاریخی و فرهنگی آثار یاد شده به صورت فراملی و مقیاسی وسیع فراهم خواهد ساخت.

معاون میراث فرهنگی استان خراسان رضوی اما در این تفاهم نامه به راهکارهای تشویق مالکان آثار تاریخی در جهت بازسازی و احیای اثر تحت مالکیت خود اشاره نمود. او تاکید نمود که در این تفاهم نامه وظایف و مسئولیت های هر یک از دستگاه های مذکور تعیین و تعیین شده است. به طوری که شیوه های تشویقی برای مالکان آثار، صدور کلیه مجوزهای لازم اعم از پروانه تعمیرات و بهره برداری به صورت رایگان، واگذاری انشعابات (آب، برق، گاز و...) به صورت رایگان و مشارکت این اداره کل در امر بازسازی به وسیله تهیه طرح بازسازی و احیا، ارائه تسهیلات بانکی به مالکان آثار و جلب مشارکت سایر استان ها و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعیین شده است.

به گفته رکنی، درر انتخاب آثار تاریخی بافت تاریخی مشهد کوشش شده علاوه بر اولویت مقدار در خطر و شرایط بحرانی کیفیت سلامت بنا، کاربری های متنوع شهری را نیز در بر گرفته تا امکان ایجاد ارتباط و نیز پیوندی در جهت احیای بافت تاریخی فراهم گردد.

وی اعلام کرد که انتظار می رود با توجه به شرایط و فرصت پیش آمده و محدودیت زمانی تا شروع این رویداد، تحقق برنامه های پیش بینی شده در تفاهم نامه فوق الذکر با کوشش و عزمی جهادی گام های مهمی در جهت حفاظت و احیای هویت تاریخی و مذهبی شهر مشهد برداشته و زمینه توسعه و توسعه و مشارکت بخش خصوصی نیز فراهم گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 638

به "بازسازی خانه: بازسازی و احیای 14 بنای تاریخی در بافت تاریخی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی و احیای 14 بنای تاریخی در بافت تاریخی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید