نقش برق در تسریع فرایند بهبود زخم ها

به گزارش شهر ورزش، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در مطالعه اخیرشان نشان دادند که تحریک الکتریکی می تواند به رگ های خونی یاری کند تا گلبول های سفید و اکسیژن را به زخم ها منتقل نموده و باعث تسریع در فرایند ترمیم زخم گردد.

نقش برق در تسریع فرایند بهبود زخم ها

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مدیکال اکسپرس، این مطالعه نشان داد تحریک الکتریکی ثابت باعث افزایش نفوذپذیری در رگ های خونی می گردد که این موضوع بینش جدیدی در خصوص رشد رگ های خونی جدید فراهم می نماید.

یافته ها نشان می دهد که تحریک الکتریکی باعث افزایش نفوذ پذیری رگ خونی می گردد که این امر می تواند به تسریع فرایند بهبودی زخم یاری کند. رگ های خونی برای ترمیم زخم بسیار مهم هستند. آنها در سراسر بدن حرکت می نمایند و به دلیل مواد مغذی، سلول ها و مواد شیمیایی که دارند، می توانند به کنترل التهاب ناشی از آسیب یاری نمایند. اکسیژن و گلبول های سفید دو جزء اصلی هستند که توسط رگ های خونی منتقل می شوند.

وقتی آسیب دیدگی وجود دارد (به عنوان مثال، بریدگی انگشت) ساختار رگ های خونی محل زخم مختل می گردد. این امر باعث قطع توانایی رگ ها در یاری به ترمیم زخم می گردد. محققان پس از انجام آزمایشات آزمایشگاهی بر روی سلول های انسانی دریافتند تحریک الکتریکی رگ های خونی سبب افزایش قابل توجه نفوذپذیری رگ های خونی می گردد که این امر یک نشانگر فیزیکی نشان دهنده رشد احتمالی رگ های جدید است.

این مطالعه نشان داد که تغییر در نفوذپذیری رگ های خونی می تواند سبب گردد سلول های حاضر در جریان خون با سرعت بیشتری به محل زخم برسند. این مطالعه نشان می دهد که الکتریسیته بر پروتئین هایی که سلول های رگ های خونی را در کنار هم نگه می دارند، تأثیر می گذارد؛ اما این نتایج قطعی نیست و آنالیز های بیشتری احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 214

به "نقش برق در تسریع فرایند بهبود زخم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش برق در تسریع فرایند بهبود زخم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید