تور اروپا ارزان: آژانس دارویی اروپا به 2 داروی درمان پادتن برای کرونا مجوز داد

به گزارش شهر ورزش، آژانس دارویی اروپا روز گذشته (پنجشنبه) برای اولین بار مجوز استفاده از دو داروی مبتنی بر پادتن مونوکلونال برای بیماری همه گیر کووید 19 را صادر کرد.

تور اروپا ارزان: آژانس دارویی اروپا به 2 داروی درمان پادتن برای کرونا مجوز داد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا در بیانیه خود آورده است که به داروهای روناپرو (Ronapreve)، محصول شرکت داروسازی سوئیسی روش (Roche) و رگدانویماب (regdanvimab)، محصول شرکت داروسازی سلتریون (Celltrion) از کره جنوبی مجوز داده است.

در بیانیه اداره دارویی اروپا، مستقر در آمستردام آمده است: روناپرو و رگدانویماب اولین داروهای مبتنی بر پادتن مونوکلونال هستند که نظر کارشناسی درباره آنها برای درمان کووید 19 مثبت بوده است.

استلا کریاکیدیس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا درباره تصمیم اداره دارویی اروپا گفت که صدور مجوز برای این دارو گام مهمی در جهت مقابله با بیماری کووید 19 محسوب می گردد.

به گزارش یورونیوز، هر چند صدور مجوز برای این دو دارو می تواند در مجموع برای مقابله با همه گیری با ویروس کرونا خبری امیدوارکننده باشد اما قیمت بالای داروی روناپرو ممکن است در دسترسی به آن محدودیت ایجاد کند. در حال حاضر قیمت هر دز از این دارو حدود 1700 یورو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 563

به "تور اروپا ارزان: آژانس دارویی اروپا به 2 داروی درمان پادتن برای کرونا مجوز داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: آژانس دارویی اروپا به 2 داروی درمان پادتن برای کرونا مجوز داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید