انتشار سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه نشانی

به گزارش شهر ورزش، خبرگزاری خبرنگاران- آثار اعضای کودک و نوجوان و مربیان مکاتبه ای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در قالب سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه نشانی منتشر شد.

انتشار سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه نشانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون، دوفصل نامه نشانی بازتاب فعالیت بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری در کشور و حاصل کوشش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می گردد.

بر اساس این خبر، دفتر سیزدهم نشانی (فصل پاییز و زمستان 1398) به صورت چاپی و دفتر چهاردهم (فصل بهار و تابستان سال 1399) به صورت الکترونیکی منتشر شده است.

خانم فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه آرایی آن را بر عهده داشته اند.

دوفصلنامه نشانی شامل بخش هایی همانند؛ نامه های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان نامه، کتاب نامه و نامه های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم چنین بخشی با اسم دلنامه به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه ای، دل نوشته ها و خاطره های آن ها از دوران عضویت شان می پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره های مطرح کشور در حوزه های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

در دفتر سیزدهم مطالبی همانند رسیدن به شکوفایی و آگاهی به قلم انسیه موسویان، روش های درست نویسی و درست گویی در زبان از جاوید فرهاد، شعر هایی از منوچهر آتشی، سعیده اصلاحی و مریم کرباسی نجف آبادی، داستان دختر خاله ها از جویس کارول اوتس، معرفی کتاب های با احترام از طرف زرافه و پریدخت به قلم فرزانه رحمانی، نامه های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه بین دو تن از مشهورترین نقاشان قرن نوزدهم؛ مونه و رنوار به قلم شکیب شیخی، دلنامه ای از بهناز ضرابی زاده نویسنده و مدیرکل استان همدان با مربی اش اسدالله شعبانی؛ شاعر به چشم می خورد.

در دفتر چهاردهم مطالبی همانند برسد به دست مهربان ترین دوست به قلم انسیه موسویان، روش های درست نویسی و درست گویی در زبان از جاوید فرهاد، شعر هایی از الهام زارعی زاده کارشناس ادبی کانون استان کردستان، مهدی مردانی کارشناس ادبی کانون استان قزوین و کادیر آی دیمیر شاعر ترک، داستان میان حفر های خالی از پیمان اسماعیلی، معرفی کتاب های جنایتکار اعتراف می نماید به قلم جواد کشوری مربی ادبی کانون استان مازندران و قول می دهم به قلم فرزانه رحمانی، نامه های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه نخبه ریاضی؛ کارل فردریش گاوس و پسرانش و مکاتبه بین یک مهاجر افغان و خانواده میزبانش، دل نامه ای از معصومه مهری قهفرخی شاعر و کارشناس ادبی استان چهارمحال و بختیاری با مربی اش مهرنوش شاهرخی؛ شاعر و کارشناس ادبی استان اصفهان و نامه های اعضای مکاتبه ای کانون استان مرکزی به نویسنده و شاعر محبوبشان و پاسخ های آن ها گنجانده شده است.

در دفتر چهاردهم دو بخش نو با اسم کارنامه و فیلم نامه اضافه شده است. کارنامه به انعکاس ویژه برنامه های اجرا شده برای حفظ و پایدارسازی اعضا که در بخش مکاتبه ای استان ها اجرا شده است و فیلم نامه به معرفی فیلم هایی که موضوع آن ها نامه و اهمیت نامه نگاری است می پردازد.

بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی پیشینه ای طولانی دارد و ابتدا با نام مرکز آنالیز آثار شروع به کار نموده است. در حال حاضر بیش از 6هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش های تخصصی در زمینه نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می نمایند.

بچه ها و نوجوانان منطقه ها محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای بخش مکاتبه ای را تشکیل می دهند.

یادآوری می گردد بچه ها و نوجوانان علاقه مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می توانند آثار خود را به وسیله نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش های ادبی استان خود ارسال و از همین جهت آموزش های تخصصی در زمینه نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت نمایند.

دوفصلنامه سیزدهم و چهاردهم نشانی هر یک در 80 صفحه با قطع رحلی از سوی مدیریت آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 390

به "انتشار سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید