آنالیز تخصیص کاغذ به 328 ناشر در استان های مختلف

به گزارش شهر ورزش، خبرگزاری خبرنگاران-تخصیص کاغذ به 328 ناشر در استان های مختلف کشور آنالیز شد.

آنالیز تخصیص کاغذ به 328 ناشر در استان های مختلف

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، پس از تشکیل نشست های کمیته تخصیص، توزیع و نظارت بر کاغذ درخواست 328 ناشر دیگر در استان های مختلف کشور برای دریافت کاغذ تصویب شد و از این پس نیز کتاب های منتشر شده با کاغذ یارانه ای ملزم به درج عبارت این کتاب با کاغذ حمایتی منتشر شده است هستند.

نشست های کمیته تخصیص کاغذ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل شد و درخواست 328 ناشر در استان های مختلف کشور برای دریافت کاغذ به تصویب رسید که از این میان 106 ناشر در استان تهران بودند.

به همین منظور نشست هایی نیز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار گردید که در نتیجه آن درخواست 98 ناشر از این استان آنالیز و به تصویب رسید. بقیه درخواست های ناشران استان قم برای دریافت کاغذ نیز در نشست های آینده و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آنالیز شده و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد. در ضمن هیچ محدودیتی برای دریافت کاغذ به صورت مستقیم از تهران نیست و چنانچه ناشران استان قم تمایل به دریافت مستقیم داشته باشند، می توانند به اتحادیه شرکت های تعاونی ناشران آشنا مراجعه نمایند.

به جز ناشرانی از استان قم و تهران درخواست 124 ناشر دیگر از سراسر کشور نیز به تصویب رسید. درخواست ناشران استان خراسان رضوی و ناشرانی از سایر استان های کشور همانند همدان، کرمانشاه، قزوین، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران و گلستان برای دریافت کاغذ در حال آنالیز است.

در دوره تازه کمیته تخصیص کاغذ، موضوع شمارش آثاری که قبلا به آن ها کاغذ یارانه ای تخصیص داده شده است به عنوان شاخص اصلی آنالیز تخصیص تازه محسوب می گردد و به ناشرانی که هنوز شمارش تخصیص های قبلی آن ها به حداقل 80 درصد از مجموع دریافتی نرسیده باشد، تخصیص تازه داده نخواهد شد. از این رو در نشست های یادشده درخواست 98 ناشر نیز به علت نداشتن حداقل مطلوب شمارش، پذیرفته نشده است.

بر اساس اعلام کمیته تخصیص کاغذ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق آیین نامه، تمام ناشرانی که از کاغذ یارانه ای استفاده می نمایند ملزم به استفاده از عبارت این کتاب با کاغذ حمایتی منتشر شده است بوده اند، اما متاسفانه در دوره های قبل بر انجام دادن این موضوع نظارت کافی نشده است لذا به ناشران دریافت نماینده کاغذ تاکید شده است از این پس تنها کتاب هایی مورد شمارش قرار میگیرند که عبارت فوق در شناسنامه کتاب چاپ شده باشد. بعلاوه برای آنالیز های بعدی ارائه یک نسخه از کتاب چاپ شده با کاغذ یارانه ای، به مأمور شمارش الزامی است.

در ابلاغ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام بر توزیع عادلانه کاغذ به ناشران فعال و نظارت دقیق بر مصرف کاغذ های تخصیص داده شده از اهم وظایف و ماموریت های این کمیته برشمرده شده است. کوشش این کمیته بر این است تا برای رسیدگی به درخواست سایر ناشران نیز به صورت منظم و با فاصله های کوتاه تشکیل جلسه داده و درخواست ها را بر اساس معیار های معین شده آنالیز نموده و فرآیند تخصیص را انجام دهد.

ناشران متقاضی باید درخواست های خود را صرفا در سامانه توزیع کاغذ و زینک کتاب به نشانی www.paperds.ir ثبت و از همان طریق پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 701

به "آنالیز تخصیص کاغذ به 328 ناشر در استان های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تخصیص کاغذ به 328 ناشر در استان های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید