اپلیکیشن Messages اندروید مجهز به رمزنگاری دوسویه شد؛ حتما این ویژگی را فعال کنید

به گزارش شهر ورزش، پروژه رمزنگاری پایان به پایانی گوگل برای اپلیکیشن Messages در اندروید از نسخه بتا خارج شده است. به این معنی که پایان می توانید اطمینان حاصل کنید هیچ کسی نمی تواند پیغام های خصوصی شما با افراد دیگر را در بین راه شنود یا رهگیری کند.

اپلیکیشن Messages اندروید مجهز به رمزنگاری دوسویه شد؛ حتما این ویژگی را فعال کنید

گوگل سال گذشته از end-to-end encryption در برنامه پیغام رسان اندروید اطلاع داد. این ویژگی به صورت بتا در اختیار توسعه دهنده ها و آزمایش نمایندگان نهاده شد. اکنون، به صورت عمومی در دسترس همه کاربران اندروید. اگر از اپلیکیشن Messages روی دستگاه اندرویدی خود استفاده می کنید؛ پیشنهاد ما این است که حتما این ویژگی مفید را هرچه زودتر فعال کنید.

گوگل می گوید: وقتی از اپلیکیشن Messages برای ارسال پیغام های رمز خاتمه به خاتمه استفاده می کنید؛ همه چت ها و از جمله پیغام های متنی، تصاویر، فایل ها و رسانه های دیگر هنگام جابه جایی میان دستگاه ها رمزنگاری می شوند. رمزنگاری، اطلاعات را به یک سری متن های مخلوط شده با یکدیگر تبدیل می نماید. این متن غیرقابل خواندن فقط با یک کلید مخفی قابل رمزگشایی است.

کلید Said، یک شماره خاص است که در گوشی تلفن شما و گیرنده شما فراوری می گردد و برای هر پیغام هم شماره جدیدی فراوری خواهد شد. این کلیدها پس از رسیدن به هدف به طور اتوماتیک حذف می شوند. همه این مکانیزم ها به این معنی هستند که هیچ فرد غریبه ای نمی توانند پیغام های شما را رهگیری نمایند و این پیغام ها را فقط چشم گیرنده شما می تواند بخواند.

متاسفانه، رمزنگاری خاتمه به خاتمه پیغام رسان Messages فقط برای پیغام های یک به یک است و در پیغام های گروهی کار نمی نماید. بنابراین، هنوز در چت های گروهی خطر آلودگی و رهگیری وجود دارد.

فعال سازی رمزنگاری خاتمه به خاتمه برای Messages اندروید

برای فعال کردن رمزنگاری خاتمه به خاتمه، شما و شخصی که به آن پیغام می دهید؛ باید از اپلیکیشن Messages استفاده نموده و ویژگی های چت را فعال نموده باشند. این ویژگی اجازه می دهد شما یک پیغام را با Messages به وسیله وای فای یا دیتای موبایل، به جای SMS و MMS ارسال کنید که نیازمند رمزنگاری خاتمه به خاتمه است.

اگر متن های شما آبی تیره است و نه آبی روشن، می توانید بگویید ویژگی چت را برای اپلیکیشن Messages فعال کردید. بعلاوه، با طی کردن جهت Settings > Chat features > Enable chat features می توانید این ویژگی را فعال کنید.

رمزنگاری خاتمه به خاتمهی پیغام ها به صورت اتوماتیک اعمال می گردد اما برای فعال بودن آن کافی است نگاهی به کلید کوچک ارسال که مشابه هواپیمای کاغذی است؛ بیندازید. اگر قفلی در کنار آن باشد؛ پیغام های شما رمزنگاری شده و امن هستند. یک قفل کوچک هم در کنار timestamp و در کنار بنری که به شما می گوید با چه کسی چت می کنید؛ دیده می گردد.

اگر شما این ویژگی را غیرفعال کنید؛ این قفل ها محو می شوند و پیغام های شما دیگر رمزنگاری نخواهند شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 392

به "اپلیکیشن Messages اندروید مجهز به رمزنگاری دوسویه شد؛ حتما این ویژگی را فعال کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن Messages اندروید مجهز به رمزنگاری دوسویه شد؛ حتما این ویژگی را فعال کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید