بمب مگان در کاخ باکینگهام

به گزارش شهر ورزش، بنفشه غلامی، یکشنبه شب، هنگامی که اعضای خاندان سلطنتی انگلیس با توجه به اختلاف زمانی با امریکا، در خواب به سر می بردند، هری و مگان زوج جدا شده از این خاندان در یک افشاگری بی سابقه، در برنامه پرطرفدار امریکایی اپرا از رنج هایی که در کاخ باکینگهام متحمل شدند، سخن گفتند.

بمب مگان در کاخ باکینگهام

هری از فرهنگ رنج بردن در سکوت در خاندان سلطنتی سخن گفت و مگان، همسر امریکایی اش سخت ترین ضربه ها را بر پیکر خاندان سلطنتی انگلیس وارد آورد و آنها را متهم به نژاد پرستی کرد و در حالی که دستبند الماس پرنسس دایانا را در دست داشت، از رنج هایی گفت که او را به سوی خودکشی سوق دادند.

این طور که معین است، مصاحبه های جنجالی خانواده سلطنتی انگلیس باید هر نسل یک بار رخ دهد. سال 1970 ادوارد هشتم در مصاحبه ای، برای کاخ باکینگهام جنجالی بزرگ درست کرد، 25 سال بعد در سال 1995 پرنسس دایانا این کار را کرد و اکنون مگان مارکل. مگان با حرف هایش زخم های کهنه خاندان سلطنتی را باز کرد. آنچه او گفت، یادآور سخنانی بود که روزگاری پرنسس دایانا، مادر پرنس هری، بر زبان رانده بود و در اوج کشاکش هایش با کاخ باکینگهام در تصادفی مشکوک که هرگز تحقیقات درباره آن به نتیجه نرسید، جان باخت. به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، مگان مارکل یکشنبه شب به همراه هری در برنامه هفتگی معروف اپرا وینفری در شبکه خبری سی بی اس حاضر شد و چیزهایی را گفت که واکنش انگلیس را به همراه داشت. عروس خاندان سلطنتی انگلیس که بیش از یک سال پیش به همراه همسرش، هری، عطای کاخ سلطنتی را به لقایش بخشیدند و با چشم پوشیدن بر همه امتیازات اقتصادی و معنوی که از این طریق نصیبشان می شد، در کانادا رحل اقامت افکندند، در این مصاحبه از تمایلش به خودکشی گفت: در خاندان سلطنتی مجبور شدم طبیعت خود را سرکوب کنم و به یک زندگی کاملاً در انزوا تن دهم. تنها و بدون هیچ حامی. او سپس در حالی که کوشش می کرد، اشک هایش سرازیر نشوند، مدعی شد پس از پیوستن به خاندان سلطنتی دیگر به گذرنامه و حتی گواهینامه اش دسترسی نداشت و همین انزوا و تحت نظر بودن در نهایت باعث شد به خودکشی فکر کند؛ اما بعد از خودم خجالت کشیدم و افکارم را با هری در میان گذاشتم. چون اگر به او نمی گفتم، ممکن بود دست به چنین کاری بزنم. هری هم در این مصاحبه گفت که از افکار خودکشی همسرش وحشت زده شده بوده است. او گفت: فرهنگ رنج در سکوت فرهنگ خاندان سلطنتی انگلیس است. نمی دانستم چه باید انجام دهم. او هم از زندگی در باکینگهام با نارضایتی یاد می نماید و می گوید: احساس می کردم در این سیستم گیر افتاده ام و همانند پدر و برادرم راهی جز پذیرش آن ندارم.

مگان و هری می گویند آنچه شرایط را برای آنها سخت تر می کرد، نژاد مگان به عنوان فرزند پدری سیاهپوست بود. هری مدعی است این مشکل خیلی بزرگی بود و با اینکه خاندان سلطنتی انگلیس می توانستند، در رسانه ها درباره این مسأله به راحتی صحبت نمایند، این کار را نکردند. او گفت: این قضیه زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که توجه داشته باشیم این رفتار چه تأثیری بر جامعه می گذارد. مگان هم تأکید می نماید که مسأله نژاد به او ختم نشد. او که منتظر تولد فرزند دوم خود است، مدعی شد: خاندان سلطنتی بشدت نگران آن بودند که رنگ پوست آرچی (پسر هری و مگان) تیره گردد. آنها این مسأله را با من مطرح کردند. هری وجود چنین مکالمه ای را تأیید کرد. اما هیچ کدام از آنها فاش نکردند این نگرانی را چه کسی مطرح نموده بوده است.

در بخش دیگری از این مصاحبه هری نیز از روابط تیره خود با خانواده اش پس از جدایی از کاخ باکینگهام سخن گفت: پرنس چارلز، پدرم، تا مدت ها بعد از زمانی که از خاندان جدا شدیم، دیگر با من حرف نزد و به تازگی مکالمه ای داشته ایم. برادرم هم همین طور. اما من هنوز او را دوست دارم و فکر می کنم، زمان همه چیز را درست می نماید.

تکرار تاریخ

شاید هری خوشبین باشد که زمان روابطش را با پدر و برادرش بهبود بخشد. اما آنچه تغییر نمی نماید، تأثیری است که این مصاحبه می تواند بر خاندان سلطنتی انگلیس داشته باشد. این مصاحبه شبیه انفجار بمبی چند تنی وسط کاخ باکینگهام است. هرچند رسانه های انگلیسی به طور متفق القول به هری و مگان بابت این مصاحبه حمله کردند، اما اولین بازتاب رسمی این مصاحبه در سخنان وزیر امور بچه ها انگلیس مشاهده شد. ویکی فورد در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: در جامعه ما هیچ جایی برای نژادپرستی وجود ندارد. همه ما باید با همکاری با یکدیگر مطمئن شویم چنین چیزی رخ نمی دهد. کیت گرین، وزیر آموزش در سایه انگلیس هم در مصاحبه دیگری با همین شبکه خبری از کاخ باکینگهام خواست، تحقیقاتی را در این خصوص شروع کند.

کاخ باکینگهام نیز بلافاصله پس از انتشار این سخنان خاطرنشان کرد، تحقیقات درباره اظهارات مگان مارکل را شروع می نماید. اما برملا شدن ریاکاری ها در باکینگهام چیزی است که این نهاد به سختی خواهد توانست آنها را رفع کند. ضمن اینکه، این رخداد آنقدر بزرگ است که خاندان سلطنتی که معمولاً کوشش می نمایند، خبرهای جنجالی را تخفیف دهند، برای کاهش اهمیت آن به دردسر خواهند افتاد. در همین ارتباط ماکس فاستر، تحلیلگر سی ان ان در امور خاندان سلطنتی انگلیس می گوید: بحرانی که مصاحبه مگان مارکل برای کاخ باکینگهام ایجاد خواهد نمود، می تواند بسیار بزرگ تر از بحرانی باشد که یک ربع قرن پیش دایانا در مصاحبه با بی بی سی، ایجاد نموده بود. او سال 1995 در برنامه پانورامای بی بی سی، برای اولین بار از ارتباط پنهانی همسرش چارلز با کاملیا پارکر بولز که اکنون همسر چارلز است، سخن گفت. با توجه به محبوبیت دایانا این سخنان برای کاخ باکینگهام دردسر زیادی فراوری کرد. اکنون نیز مگان با اتهامات نژادپرستی و سوق داده شدن به خودکشی، باعث دردسر باکینگهام شده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 188

به "بمب مگان در کاخ باکینگهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب مگان در کاخ باکینگهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید