بهترین رنگ دکوراسیون منزل چه رنگی است؟

به گزارش شهر ورزش، رنگ دکوراسیون منزل تأثیر مستقیم روی خلق و خوی افراد و حتی کوچک و بزرگ نشان داده شدن محیط شما دارد. اگر رنگ بندی دکوراسیون منزل را به درستی رعایت نکنید، سایر وسایل منزل هم جلوه و زیبایی خود را از دست می دهند. در این مطلب قصد داریم نکات بسیار مهمی را در رابطه با راهنمای انتخاب رنگ دکوراسیون منزل با شما به اشتراک بگذاریم. اما قبل از آن این نکته را در نظر داشته باشید که تأکید بر روی انتخاب رنگ سال اشتباه بزرگی است چرا که این رنگ ها خیلی زود از مد می افتند و هزینه های زیادی برای شما خواهند داشت بجز اینکه برای نواحی از خانه استفاده نمایید که جایگزین کردن آنها هزینه کمی داشته باشد.

بهترین رنگ دکوراسیون منزل چه رنگی است؟

چطور هارمونی رنگ دکوراسیون منزل را رعایت کنیم؟

برای اینکه از بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون منزل استفاده کنید باید با چرخه رنگ آشنا باشید. چرخه رنگ نشان دهنده رنگ های سرد و گرم و همچنین رابطه مکملی آنهاست. رنگ های گرم به رنگ های قرمز تا زرد گفته می شود که القا کننده شادی و انرژی هستند. رنگ های سرد به رنگ های سبز تا بنفش می گویند که القا کننده حس سکوت، آرامش و رکود هستند. رنگ های مکمل هم به رنگ هایی می گویند که در چرخه رنگ دقیقا مقابل هم قرار دارند. هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون منزل به نکات زیر توجه کنید:

  • روانشناسی رنگ دکوراسیون منزل: هر رنگ متناسب با یک تیپ شخصیتی خاص است. اینکه بهترین رنگ دکوراسیون منزل، رنگ مد سال و یا رنگ سلیقه ای و غیر اصولی باشد، اشتباه بزرگی است. به عنوان مثال رنگ قرمز بیشتر برای افرادی که تیپ شخصیتی با اراده و مصمم دارند مناسب است و در مقابل رنگ زرد برای افراد خوش برخورد و اجتماعی گزینه بهتری است. رنگ آبی برای افراد آرام و منطقی و با روحیه تحلیلگر عالی است. رنگ سبز برای افرادی که روحیه کمک کنندگی و همکاری بالایی دارند. رنگ بنفش مناسب افراد با شکوه و با وقار است. رنگ سفید برای افراد صلح طلب و با روحیه قوی است. رنگ قهوه ای مناسب افراد تلاشگر و عملگرا است. رنگ سیاه مناسب افراد خلاق و جدی است. رنگ نارنجی مناسب افرادی است که همیشه مسرور و پر انرژی هستند.
  • توجه به نور طبیعی خانه: اگر منزل بزرگی دارید و نورگیری آن کاملا مناسب است از رنگ های گرم استفاده کنید تا نور آفتاب از شدت آنها در طول روز و نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل از شدت این رنگ ها در طی شب بکاهد. اما اگر نورگیری خوبی ندارید یا منزلتان کوچک است فقط از رنگ های روشن استفاده نمایید تا فضای خانه را از حس خفه کننده و بی روح خود نجات دهد. رنگ مناسب دکوراسیون منزل با توجه به نورگیری آن مشخص می شود.
  • قانون 10-30-60 برای ست رنگ دکوراسیون منزل: طبق این قانون و استاندارد جهانی، رنگ غالب و اصلی باید 60% فضا را اشغال کند مثل رنگ دیوار و کفپوش، رنگ ثانویه باید 30% فضا را به خود بگیرد مثل اثاثیه و لوازم مبلمان، پرده و فرش و مشابه آن و 10% فضا نیز باید به رنگ های تأکیدی تعلق داشته باشد مثل رنگ مجسمه و وسایل دکوراتیو. برای انتخاب رنگ غالب نیز طبق روانشناسی رنگ که توضیح داده شد عمل کنید. رنگ دکوراسیون خانه ایرانی با رعایت این اصل مهم بسیار زیبا و دلپذیر خواهد شد.
  • رنگ های ثانویه و تأکیدی منزل: اگر طبق الگوی مکمل عمل می کنید، برای دکوراسیون رنگ دیوار منزل از رنگ غالب و اولیه استفاده نمایید. اما رنگ ثانویه باید رنگ مکمل باشد. مثل ترکیب رنگ های قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش. رنگ تأکیدی هم می توان رنگ های خنثی یا تنالیته های مختلف آن را انتخاب نمود.
  • الگوی مکمل دو طیفی: به عقیده برخی افراد زیباترین رنگ دکوراسیون منزل رنگی است که از ترکیب یک رنگ اصلی و دو رنگ دو سوی رنگ مکمل ایجاد شده باشد. در این حالت تعادل خوبی بین رنگ دکوراسیون داخلی منزل برقرار می شود. توصیه می کنیم تنالیته مات رنگ اصلی را انتخاب کرده و رنگ دو طرف رنگ مکمل را با تنالیته روشن استفاده کنید. مثل ترکیب رنگ آبی، قرمز - نارنجی و زرد - نارنجی.
  • الگوی مجاور: یکی دیگر از نمونه های جالب انواع رنگ دکوراسیون منزل استفاده از الگوی مجاور یا انتخاب سه رنگ کنار هم بر روی چرخه رنگ است.
  • در این الگو دو رنگ اصلی و یک رنگ فرعی (حاصل ترکیب دو رنگ اصلی) استفاده می شوند مثل قرمز و زرد و نارنجی. قانون 10-30-60 را باید مجددا رعایت کنید و انتخاب رنگ غالب، ثانویه و تأکیدی بر عهده شماست. اما به روانشناسی رنگ و نورگیری منزل دقت کنید.
منبع: اتاق
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 348

به "بهترین رنگ دکوراسیون منزل چه رنگی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رنگ دکوراسیون منزل چه رنگی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید