تحلیل های تکنیکال بورس امروز 29 آذر 99؛ شاخص ها؛ اصلاح یا ریزش؟

به گزارش شهر ورزش، مهدی طیبی/ تحلیلگر بازار سرمایه در دنیای اقتصاد نوشت: در تحلیل مقایسه ای کوتاه مدت شاخص کل و شاخص هموزن مشاهده می شود که شاخص هم وزن توانسته حرکت پر شتابتری داشته باشد و بخش بزرگ تری از ریزش اخیر را پوشش دهد. علت این امر واگرایی مثبتی بود که در کف قیمتی در شاخص هموزن بین نمودار قیمت و اندیکاتور ها شکل گرفته بود و شاخص کل فاقد این فاکتور مثبت بود.

تحلیل های تکنیکال بورس امروز 29 آذر 99؛ شاخص ها؛ اصلاح یا ریزش؟

از طرفی در سهام بزرگ و شاخص ساز حقوقی ها در سمت فروش حضور قدرتمندی داشتند که حرکت شاخص کل را کندتر کرد. در مجموع شاخص هموزن توانست حدودا تا تراز 8/ 61 فیبوناچی از ریزش قبل را جبران کند و شاخص قدرت نسبی توانست به محدوده هیجان خرید وارد شود و تا 88 واحد پیشرفت کند که همین شتاب رشد موجب شد هم قیمت بتواند از سقف مینور قبلی در 419 هزار واحد عبور کند و هم شاخص قدرت نسبی بتواند از سقف قبلی در 50 واحد فراتر برود، اما در شاخص کل به دلایلی که در بالا ذکر شد شرایط متفاوت است.

شاخص کل در صعود اخیر توانست تنها تا تراز 2/ 38 فیبوناچی از ریزش قبلی را برگشت بزند. شاخص با قدرت نسبی از سقف قبلی در 50 واحد عبور و تا 70 واحد پیشروی کرد؛ اما قیمت نتوانست به سقف مینور قبلی در 1.600 هزار واحد دست پیدا کند که این شرایط یک واگرایی منفی مخفی را بین قیمت و اندیکاتور رقم می زند.

با توضیحات فوق هم اکنون انتظار افت بیشتری در شاخص کل نسبت به شاخص هموزن می رود. به این ترتیب که شاخص هموزن می تواند از محدوده تراز های 2/ 38 تا 50 فیبوناچی از صعود اخیر را اصلاح کند. یعنی محدوده 423 تا 412هزار واحدی، اما برای شاخص کل یک سطح پایین تر یعنی بین تراز 50 تا 8/ 61 فیبوناچی از صعود اخیر را می توان متصور بود که حوالی 1.335 هزار تا 1.375 هزار واحدی را شامل می شود.

در مجموع و با بررسی تایم فریم های بالاتر، بسیار بعید است که شاخص ها به کف های قبلی باز گردند و منفی حال حاضر را اصلاحی از صعود اخیر می دانم برای آمادگی بیشتر جهت حرکت به سمت مقاومت های تراکمی و سپس سقف های قبلی.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 60

به "تحلیل های تکنیکال بورس امروز 29 آذر 99؛ شاخص ها؛ اصلاح یا ریزش؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل های تکنیکال بورس امروز 29 آذر 99؛ شاخص ها؛ اصلاح یا ریزش؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید