ثبت نام دوازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو تمدید شد

به گزارش شهر ورزش، سرپرست المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو گفت: ثبت نام در دوازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو تا 25 تیرماه 1400 تمدید شد.

ثبت نام دوازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو تمدید شد

نسیم ذوقی، سرپرست المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران گفت: ثبت نام در دوازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو که از روز آدینه اول اسفند ماه 1399 شروع شده بود به درخواست پژوهشسراها و دانش آموزان علاقمند، تا 25 تیرماه 1400 تمدید شد.

وی ادامه داد: این آخرین فرصت برای ثبت نام دانش آموزان در دوازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو است.

سرپرست المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو اضافه نمود: المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این اسم متعلق به کشور ماست. به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش آموزی با معین یک طرح تعیین و یا اردوهای یک هفته ای آموزش فعالیت های آزمایشگاهی برگزار می شود، اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.

ذوقی اعلام کرد: آشنایی مقدماتی با فناوری نانو و کاربردهای آن، نقش فناوری نانو در دنیای آینده، چرا و چگونه در المپیاد نانو شرکت کنیم؟ و آشنایی با جشنواره ها و مسابقات نانو از مواردی است که در ویبنار آنلاین آنالیز می شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز 11 دوره المپیاد دانش آموزی نانو برگزار شده است و دوازدهمین دوره المپیاد در سال 1400 برگزار خواهد شد، گفت: دوازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و هماهنگی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود. این المپیاد به تایید بنیاد ملی نخبگان هم رسیده است و مدال آوران از جوایز و امتیازات بنیاد بهره مند خواهند شد.

سرپرست المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو ادامه داد: المپیاد علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار می شود، در مرحله اول دانش آموزان در قالب یک آزمون تئوری تستی با هم به رقابت می پردازند، داوطلبانی که حد نصاب لازم را برای ورود به مرحله دوم کسب کنند، وارد مرحله دوم المپیاد خواهند شد، که در قالب یک آزمون تئوری بصورت تستی - تشریحی برگزار می شود. 30 نفر برتر آزمون مرحله دوم وارد مرحله سوم خواهند شد. مرحله سوم بصورت برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان مراحل دوم است که در این اردو دانش آموزان با انجام یک فعالیت آزمایشگاهی ضمن آشنایی با روش های تحقیق و پژوهش، به یاری اساتید یک پروژه آزمایشگاهی را که در راستای حل یکی از چالش های کشور به یاری فناوری نانو است را انجام می دهند.

ذوقی تأکید کرد: به علت شرایط شیوع کرونا آزمون مرحله اول به صورت آنلاین برگزار می شود؛ آزمون مرحله دوم این المپیاد هم به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این در راستای آشنایی با فناوری نانو و آمادگی دانش آموزان برای المپیاد نانو دوره های آموزشی آشنایی با فناوری نانو به صورت آنلاین برگزار می شود.

وی یادآور شد: در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا و بر اساس شرایط، بر اساس تصمیم کمیته علمی-اجرایی المپیاد، اردوی عملی این دوره از المپیاد با رعایت پروتکل های بهداشتی و در بازه زمانی کوتاه تر برگزار خواهد شد و قسمتی از آموزش و ارزیابی به صورت مجازی انجام می شود.

سرپرست المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو در انتها گفت: در نهایت برگزیدگان مرحله نهایی با توجه به آزمون های مرحله عملی معرفی شده و مدال های طلا، نقره و برنز را کسب خواهند نمود. برگزیدگان مرحله نهایی المپیاد نانو ضمن دریافت جوایز نقدی از ستاد توسعه فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان، عضو بنیاد ملی نخبگان شده، امتیاز نخبگی از بنیاد نخبگان دریافت نموده و از امتیازات بنیاد ملی نخبگان بهره مند می شوند و بعلاوه از گرنت های پژوهشی ستاد نانو هم بهره مند خواهند شد. به دانش آموزانی که پیروز به کسب مدال طلا شوند جوایز نقدی شامل سه میلیون و پانصد هزار تومان از سوی ستاد نانو و یک میلیون و پانصدهزار تومان از جانب بنیاد ملی نخبگان اهدا می شود. بعلاوه به برندگان مدال نقره دومیلیون و پانصد هزار تومان از جانب ستاد نانو و یک میلیون تومان از جانب بنیاد ملی نخبگان تعلق می گیرد و برای آورندگان مدال برنز یک میلیون و پانصد هزار تومان از جانب ستاد نانو و پانصد هزار تومان از طرف بنیاد ملی نخبگان به اسم جایزه در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان برای آنالیز شرایط شرکت کنندگان، سرفصل های این آزمون و بودجه بندی سوالات می توانند وارد سایت باشگاه نانو شوند و اطلاعات تکمیلی را بدست بیاورند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 433

به "ثبت نام دوازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام دوازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید