خبرنگاران نگاهی به سفرهای هفته پیش مسوولان کشوری به خراسان رضوی

به گزارش شهر ورزش، مشهد- خبرنگاران- خراسان رضوی در هفته ای که گذشت میزبان برخی مقامات کشوری و لشگری به صورت حضوری و مجازی بود.

خبرنگاران نگاهی به سفرهای هفته پیش مسوولان کشوری به خراسان رضوی

رییس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در یادواره شهدای عملیاتهای خیبر و بدر در مشهد حضور پیدا کرد و گفت: ممکن است مواضع ما از نظر سیاسی با دولت متفاوت باشد اما در حل مسائل مردم هرگز نگاه سیاسی نداریم و هر کاری که بتوانیم در این زمینه انجام دهیم را وظیفه شرعی و اخلاقی خود می دانیم.

محمد باقر قالیباف افزود:باید بنیه اقتصادی کشور تقویت شود، هم باید رفع تحریم کنیم و در جهت خنثی سازی اثر تحریمها قدم برداریم که معتقدیم خنثی سازی اثر تحریم ها مهم تر است چرا که در نهایت به رفع تحریم ها منجر می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رییس ستاد آمایش آموزش عالی کشور هم روز پنجشنبه 21 اسفندماه پس از بازدید از مرکز آموزش عالی کاشمر در نشستی با نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن با بیان این که توسعه آموزش عالی دولتی در خراسان رضوی تقریبا متعادل است گفت: امسال رتبه و کیفیت مراکز آموزش عالی کشور بهبود یافته و با توجه به حضور فعال در مجامع و ارائه مقالات بین المللی رتبه کشور در این زمینه ارتقا یافته است

غلامحسین رحیمی افزود: آمایش و ساماندهی مراکز آموزش عالی در هشت طرح برنامه ریزی شده که ماموریت گرایی و ساماندهی و تنظیم مجدد رشته ها با در نظر دریافت نیازهای منطقه ای و مزیت نسبی از این جمله هستند.

وی ادامه داد: موضوع انحلال مرکز آموزش عالی کاشمر منتفی است زیرا این مرکز یک مرکز دولتی، روزانه و حضوری و وابسته به وزارت علوم است و موضوع انحلال آن منتفی است اما این مرکز مشمول طرح ساماندهی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز عصر چهارشنبه در نشستی که با روسای تشکلها و فعالان اقتصادی خراسان رضوی داشت خواستار مشارکت اتاق بازرگانی در مهارت افزایی شد و گفت: وجود چنین مرکزی از الزامات بررسی عیار مهارت است و می تواند به راهبری اتاق بازرگانی خراسان رضوی شکل گیرد

علی اوسط هاشمی از اتاق بازرگانی مشهد خواست با حمایت سازمان فنی و حرفه ای، برای ایجاد یک مرکز عالی سنجش مهارت و تربیت نیروی کار ماهر سرمایه گذاری کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: در تلاش هستیم خراسان رضوی را به عنوان پایلوت ایجاد مراکز فنی و حرفه ای برای ایجاد مشاغل خانگی قرار دهیم که انتظار برنامه ای از سوی اتاق بازرگانی را که مبنای توسعه آموزش این استان نیز باشد داریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین روز سه شنبه در سفری که به تایباد داشت گفت: دپارتمان ملی مهارت مرزی در استانهای شرقی کشور تا اردیبهشت 1400 راه اندازی می شود.

علی اوسط هاشمی افزود: مرز باید به عنوان یک ظرفیت در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و از ظرفیت های موجود در آن برای اشتغال و اقتصاد خانواده های مرزنشین استفاده شود.

جانشین دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران روز دوشنبه در دیدار با مسوولان هلال احمر خراسان رضوی در مشهد گفت: تلاشهای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای آموزش اتباع افغانستان در زمینه جلوگیری از خطرات مین قابل تقدیر است.

دانیل منیوس روخاس افزود: این آموزشها و نیز سایر حمایت ها از اتباع خارجی در زمینه های توانبخشی و حمایت از بهبودیافتگان مایه خوشحالی است.

وی ادامه داد: در حال بررسی و رایزنی با گروههای مختلف برای تامین واکسن کرونا هستیم و از رساندن این واکسن به جامعه هدف حمایت می کنیم.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز روز دوشنبه در مراسم افتتاح پنج مرکز نگهداری و درمان مواد مخدر در استان خراسان رضوی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در استان گفت: ظرفیت اردوگاههای نگهداری و درمان معتادان در استان امروز با افتتاح پنج مرکز به سه هزار و 100 نفر رسید.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز دوشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز تخصصی زعفران و مرکز جوارکارگاهی صنایع حفاظتی در تربت حیدریه گفت: مبلغ یک میلیارد ریال به مرکز فنی حرفه ای تربت حیدریه برای تجهیز کارگاهی این مرکز اختصاص می یابد.

علی اوسط هاشمی افزود: همچنین با توجه به اینکه ساختمان کنونی فرسوده شده و در شان این خطه نیست مدیر مرکز، مجاز به فروش این ساختمان و تامین هزینه های احداث ساختمان جدید در زمینی که پیشتر برای این منظور کلنگ زنی شده بود هست.

جانشین موقت ریاست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران روز یکشنبه در سفر به شهرستان تایباد و مرز دوغارون طی بازدید از مرکز پیش آگاهی از خطرات مین گفت: دولت ایران در معبر زمینی دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی فراتر از توان خود برای رسیدگی به امور اتباع افغانستانی همت و تلاش داشته که قابل تحسین و قدردانی است.

دنیل مونیوس روخاس افزود: پروژه آموزشی پیش آگاهی از خطرات مین که به صورت مشترک با کمیته بین المللی صلیب سرخ، وزارت کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز دوغارون برگزار می شود از مهمترین برنامه های کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران برای اتباع کشور افغانستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 194

به "خبرنگاران نگاهی به سفرهای هفته پیش مسوولان کشوری به خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاهی به سفرهای هفته پیش مسوولان کشوری به خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید