خبرنگاران بارش های هشت ماه گذشته تنها 38 درصد احتیاج آبی استان سمنان را تامین کرد

به گزارش شهر ورزش، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: تنها 38 درصد احتیاج سال آبی استان در پی بارندگی ها از ابتدای مهر گذشته تا اوایل اردیبهشت سال جاری تامین شد که این مقدار مناسب نیست.

خبرنگاران بارش های هشت ماه گذشته تنها 38 درصد احتیاج آبی استان سمنان را تامین کرد

ایرج مصطفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: بارندگی ها در روزهای به جامانده از فصل بهار جوابگوی تامین کسری بارش ها و احتیاج آبی نیست و پیش بینی ها نشان می دهد در روزهای پایانی اردیبهشت و خرداد بارندگی ها در استان سمنان ادامه داشته باشد.

وی بیان نمود: احتیاج سال آبی استان سمنان، 134 میلیمتر بارندگی است که از ابتدای سال زراعی(1399-1400) تا اوایل اردیبهشت اندازه بارندگی 51 میلیمتر بود.

مصطفوی توضیح داد: کاهش بارندگی تنها مربوط به استان سمنان نیست و کشور درگیر این تنش است به طوری که احتیاج سال آبی کشور بارندگی سالانه 235 میلیمتر است اما اکنون اندازه بارش ها 112 میلیمتر بوده و این اندازه بارش 47 درصد احتیاج آبی کشور است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: از ابتدای مهر99 تا اوایل اردیبهشت میانگین بارش در استان سمنان 51 میلیمتر و در مدت مشابه سال زراعی قبل میانگین بارش 137.3 میلیمتر بود.

وی ادامه داد: میانگین بارش استان در سال زراعی جاری از ابتدای مهر گذشته تا اوایل اردیبهشت نسبت به بلند مدت 52 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: میانگین بارندگی کشور در سال زراعی جاری از ابتدای مهر 99 تا به امروز 112.6 میلیمتر است و این در حالی است که میانگین بارندگی در این مدت در استان سمنان 51 میلیمتر بوده است.

استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 439

به "خبرنگاران بارش های هشت ماه گذشته تنها 38 درصد احتیاج آبی استان سمنان را تامین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش های هشت ماه گذشته تنها 38 درصد احتیاج آبی استان سمنان را تامین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید