دره راگه از جاذبه های دیدنی کرمان ، کرمان از دیدی تازه

به گزارش شهر ورزش، در یکی از استان های جنوبی ایران می توانیم شاهد جاذبه طبیعی باشیم که در کمتر جایی می توان نظیر آن را دید. در این سفر با خبرنگاران به رفسنجانکرمان و دره راگه و جاذبه های دیدنی کرمان سفر می کنیم. در کرمان علاوه بر جاذبه های تاریخی مانند ارگ بم و جاذبه های فرهنگی مثل روستای دست کندمیمند می توان به جاذبه ای طبیعی مانند دره راگه کرمان اشاره نمود.

دره راگه از جاذبه های دیدنی کرمان ، کرمان از دیدی تازه

جاذبه دره راگه

این جاذبه طبیعت گردی کمتر شناخته شده در نزدیکی شهر رفسنجان واقع شده است. این دره عجیب و رویایی با طول بیست کیلومتر و ارتفاع هفتاد متر درون خود رودخانه ای با نام گیودری را جای داده است. این دره از فرسایش آبرفتی شکل گرفته که فرسایش بادی هم روی آن بی تاثیر نبوده است.

ویژگی های ظاهری دره راگه

ستون ها، ستونک ها، آرک ها، تیغه ها، دیوار،مخروط های نوک تیز که در بعضی قسمت ها ارتفاع آنها به 100 متر هم می رسد همه و همه باعث ایجاد این دره زیبا که طبق نظر کارشناسان عمر آن به حدود 20 هزار سال پیش می رسد و مربوط به دوره چهارم زمین شناسی است، شده اند. این دره بکر که از نظر زیبایی و پتانسیل از دشت کلوتهای شهداد چیزی کم ندارد منزلگاه گونه هایی از حیوانات از جمله آهو، عقاب و کبک های آن منطقه است.

وجه تمایز دره راگه

این دره بکر و زیبای استان کرمان چند سالیست بیشتر دیده شده است، شامل شکاف ها و سوراخ های بزرگی است که نشان دهنده این است که در گذشته های خیلی دور مکانی برای زندگی انسان ها بوده است. دسترسی مناسب به دره و آب و هوای مناسب، امنیت و نزدیکی به زیر ساخت های منطقه و بعلاوه پروژه اکوکمپ این دره که می تواند امکانات لازم را بری گردشگران حرفه ای ایجاد کند مهم قلمداد می گردد. این دره به دلیل قرار داشتن در میان دو جاذبه گردشگری روستای میمند و کلوت شهداد می تواند مکان مناسبی برای گردشگران باشد و این پیشنهاد را از خبرنگاران بپذیرید که در صورت سفر به کرمان و دره راگه سری به باغ شازده ماهان و ده ها جاذبه گردشگری دیگر کرمان نیز بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 869

به "دره راگه از جاذبه های دیدنی کرمان ، کرمان از دیدی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره راگه از جاذبه های دیدنی کرمان ، کرمان از دیدی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید