دولت صنعاء 42 نفر از اُسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرد

به گزارش شهر ورزش، دولت صنعاء در اقدامی بشردوستانه و به صورت یک جانبه، 42 اسیر از ائتلاف سعودی را آزاد کرد.

دولت صنعاء 42 نفر از اُسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز گذشته (شنبه) کمیته امور اُسرای دولت نجات ملی یمن از آزادی 42نفر از اسیران ائتلاف سعودی اطلاع داد.

طبق گزارش پایگاه خبری المسیره آزادی اُسرای ائتلاف متجاوز سعودی، کوششی انسانی و یک جانبه از سوی انصارالله یمن و بنابر توجه و اهتمام سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبری این جنبش بوده است.

براساس این گزارش، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته امور اُسرای دولت نجات ملی در یمن طی پیامی توئیتری نوشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با نزدیک شدن عید فطر، در یک ابتکار بشردوستانه و یک جانبه، و به دستور سید عبدالملک الحوثی اقدام به آزادی 42 اسیر از ائتلاف متجاوزی سعودی کردیم.

رئیس کمیته امور اُسرای دولت صنعاء تاکید نمود: امیدواریم این اقدام به تحولی در پرونده تبادل اُسرا و کوشش برای اجرای توافق اخیر یاری کند.

این کوشش ها و گام های بشردوستانه در حالی از سوی جنبش انصارالله یمن در چارچوب اهداف آتش بس پیگیری می گردد که ائتلاف متجاوز سعودی، به تداوم تجاوزات و توقیف کشتی های دولت صنعاء ادامه می دهد.

هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، سه هفته پیش از شروع آتش بسی دو ماهه بین طرف های درگیر در یمن اطلاع داد و خواهان توقف تمامی عملیات های نظامی شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 748

به "دولت صنعاء 42 نفر از اُسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت صنعاء 42 نفر از اُسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید