سارقان به دستگیره های در ساختمان تئاتر شهر هم رحم نکردند

به گزارش شهر ورزش، اولین جلسه کمیته رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف تئاتر شهر تهران با حضور علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، کاظم نظری مدیرکل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، سید محمد جواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر، رضا صیادی رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران و موسوی شهردار منطقه 11 در محل ساختمان تئاتر شهر تهران برگزار گردید.

سارقان به دستگیره های در ساختمان تئاتر شهر هم رحم نکردند

به گزارش خبرگزاری شهر، بر اساس این گزارش علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ ساختمان تئاتر شهر اظهار کرد: رسیدگی به ساختمان تئاتر شهر و بعلاوه مقابله با آسیب های اجتماعی در پارک دانشجو یکی از نکاتی است که در این دوره از مدیریت شهری واقع شده است؛ حضور دست فروشان، معتادان متجاهر و وجود دیگر آسیب های اجتماعی در اطراف ساختمان تئاتر شهر و پارک دانشجو شایسته مرکز ایران اسلامی نیست و اگر به آسیب های اجتماعی موجود در پارک دانشجو رسیدگی نگردد، ممکن است خطرات بیشتری ساختمان تئاتر شهر که یک پایگاه فرهنگی است را تهدید کند.

او اضافه کرد: به منظور اهمیت توجه به ساختمان تئاتر شهر تهران، شهرداری منطقه 11، سازمان زیباسازی و بعلاوه وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای احساس وظیفه به میدان آمدند تا مسائل موجود را حل نمایند؛ تمام کوشش مدیریت شهری حفظ بنای ساختمان تئاتر است.

رویداد های فرهنگی اطراف ساختمان شورای شهر برای مقابله با آسیب اجتماعی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان تئاتر شهر نشانگر هنر نوین است، گفت: با توجه به اهمیت محل قرارگیری ساختمان تئاتر شهر در مرکز می توان از ظرفیت فضای سبز اطراف این ساختمان استفاده کرد، ایجاد فضای سبز در اطراف ساختمان تئاتر شهر می تواند به زیبایی این ساختمان بیافزاید.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب های وارد شده به ساختمان تئاتر شهر اظهار کرد: در اطراف این ساختمان آسیب هایی مشاهده می گردد که برای جامعه هنری کشور خوشایند نیست؛ به سرقت رفتن دستگیره های در ورودی ساختمان، وجود نشانه هایی از ایجاد اشتعال در کنار دیوار ساختمان و... باعث شده است که مدیریت شهری تهران تمام کوشش خود را به کار بگیرد تا بتواند از این ساختمان محافظت کند؛ لذا طرح های مختلفی در دست آنالیز است تا به صورت کارشناسی از این ساختمان محافظت گردد.

او گفت: به جهت تسریع در رسیدگی به شرایط حریم ساختمان تئاتر شهر کمیته ای متشکل از نمایندگان مدیریت شهری تهران، وزرات فرهنگ و ارشاد و مدیریت ساختمان تئاتر شهر تشکیل خواهد شد. پیگیری برگزاری رویداد های فرهنگی و هنری در اطراف ساختمان تئاتر شهر از جمله اقداماتی است که باید به صورت جدی صورت بگیرد.

جمع آوری دستفروشان از اطراف تئاتر شهر

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرح های پیشنهادی جهت ایجاد حریم مناسب، مقاوم و در شان ساختمان تئاتر شهر تهران به وسیله سازمان زیباسازی مورد پیگیری قرار بگیرد و با نظر کمیته ذکر شده به مراحل اجرایی برسد؛ باید این طرح با اصل سازه ساختمان تئاتر شهر تهران همخوانی داشته و فاخر باشد.

نادعلی با اشاره به اهمیت حفاظت از ساختمان تئاتر شهر تهران گفت: می توان از ظرفیت نیروی انتظامی و حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حفاظت از این ساختمان استفاده کرد؛ بعلاوه باید دستفروشان از اطراف ساختمان تئاتر شهر جمع آوری شوند که این موضوع را باید شهرداری منطقه 11 پیگیری کند و به نتیجه برساند.

نگرانی اهالی هنر نسبت به خسارت وارده به وسیله معتادان متجاهر

سید محمد جواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر نیز در ادامه گفت: نگرانی اهالی هنر در خصوص آسیب های وارده احتمالی به ساختمان تئاتر شهر به وسیله معتادان متجاهر کاملا به حق است، در کوشش هستیم با یاری دولت و مدیریت شهری تهران اقدامات لازم را در زمینه محافظت از بنای ساختمان تئاتر شهر انجام دهیم.

او اضافه کرد: متاسفانه علی رغم تمام کوشش های اجرا شده باز هم شاهد آسیب رسیدن به اطراف ساختمان تئاتر شهر هستم، از سوی دیگر وجود آسیب های اجتماعی در اطراف ساختمان اهالی هنر و دوستداران تئاتر را نگران نموده است؛ امیدواریم بتوانیم با یاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری کوشش ها در جهت حفظ سلامت ساختمان تئاتر شهر به خاتمه برسانیم.

در ادامه سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 اظهار کرد: شهرداری می تواند با یاری دیگر دستگاه ها آسیب های اجتماعی ایجاد شده در اطراف ساختمان تئاتر شهر جمع آوری کند.

رضا صیادی رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران تمام کوشش خود را به کار خواهد گرفت تا موضوع حریم مناسب برای ساختمان تئاتر شهر به برترین شکل صورت پذیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 789

به "سارقان به دستگیره های در ساختمان تئاتر شهر هم رحم نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارقان به دستگیره های در ساختمان تئاتر شهر هم رحم نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید