غار گل زرد؛ جاذبه ای طبیعی در نزدیکی پایتخت

به گزارش شهر ورزش، طبیعتگردان خوش ذوق برای روزهای تعطیل خود می توانند تورهای طبیعتگردی را انتخاب نمایند، زیرا این تورها انواع متفاوتی دارند و هر کدام دارای بازه های زمانی متفاوتی هستند. یکی از مقاصد محبوب تورها، غار گل زرد مازندران هست. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید غار گل زرد کجاست و با زیبایی هایش آشنا شوید.

غار گل زرد؛ جاذبه ای طبیعی در نزدیکی پایتخت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

ورودی عجیب این غار

در منطقه ای کوهستانی به نام پلور، غاری شگفت انگیز واقع شده است که نام آن گل زرد است. این غار در نزدیکی تهران بوده و از جهت جاده هراز میتوان به این غار رفت. در این غار زیبا همیشه شگفتی های بسیاری وجود دارند که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می نمایند. دهانه غار گل زرد بسیار تنگ است. جهت غار بسیار هموار و تعیین بوده و نیازی به خط کشی یا سیم کشی ندارد.

کمی بیشتر درباره غار

این غار بسیار زیبا بوده و دارای شکاف و حوض های کوچک آب است که بایستی از کنار آنها با احتیاط عبور کنید. در این غار زیبا، جویبارهای زیرزمینی و سازه هایی از جنس آهک بسیار هستند که همین موضوع، مناظر زیبایی را رقم زده که برای بازدیدنمایندگان لذت بخش هستند. زمانیکه به فضای درون غار قدم می گذارید، صدای آب که از میان جوی های درون غار می گذرد، شما را به وجد می آورد. در این غار جوی های آب به رودخانه ای در کف غار منتهی می شوند که خود نیز به جویی کم عمق شبیه است. در میان غار دو راه نیز وجود دارند که اگر از هر کدام از این راه ها عبور کنید، به انتهای غار می رسید.

استلاگمیت های زیبای فراوانی دارد. این استلاگمیت به همراه حوضچه های آبی بوجود آمده اند. این غار زیبا دارای جوی های آبی بوده که باعث خیس شدن نمی شوند؛ یعنی آب در این غار به اندازه ای زیاد نیست که بازدیدنمایندگان را اذیت کند. اما، برای راحتی بیشتر می توانید از کفش و لباس مناسب کوهنوردی بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 334

به "غار گل زرد؛ جاذبه ای طبیعی در نزدیکی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار گل زرد؛ جاذبه ای طبیعی در نزدیکی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید