فیزیوتراپی تنفسی؛ در دسترس ترین راه برای بهبود کرونایی ها

به گزارش شهر ورزش، ایسنا/ رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه بطری بخور سرد وسیله کمکی برای بهبود تنفس بیماران مبتلا به کروناست، گفت: در این روش عرق آویشن، عرق نعنا، عرق بابونه و کمی قطره سیاه دانه را داخل یک بطری ریخته تا بیمار استنشاق کند.

فیزیوتراپی تنفسی؛ در دسترس ترین راه برای بهبود کرونایی ها

مسعود ضیایی در اظهار کرد: برای مبارزه با ویروس کرونا باید راه های مختلف درمانی را بشناسیم تا بتوانیم به بیماران بهتر یاری کنیم تا ابتدا بتوانند بهتر نفس کشیده و کم کم ریه آن ها بهبود یابد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری های عفونیبا بیان اینکه یکی از این راه ها، بخور داروهای گیاهی است، توضیح داد: این بطری بخور حاوی عرق آویشن، نعنا و بابونه است و تنها در برخی بیماران کرونایی به توصیه پزشک استفاده می گردد.

ضیایی ادامه داد: در این روش عرق آویشن، عرق نعنا، عرق بابونه و کمی قطره سیاه دانه را داخل یک بطری ریخته و اندازه عرق آویشن باید دو برابر باشد؛ استفاده از عرق نعنا به تنهایی باعث سوزش در مجرای تنفسی می گردد و اندازه عرق آویشن در این روش باید دو برابر بقیه باشد.

این متخصص عفونی با بیان اینکه هر یک تا دو ساعت در حد چند دقیقه می توان از این بخور استفاده کرد که این خود باعث باز شدن ریه به خاطر ترکیبات استفاده شده می گردد، بیان نمود: این امر یک فیزیوتراپی تنفسی است که باعث بهبود عملکرد ریه می گردد.

ضیایی با بیان اینکه این گونه حجم زیادی از هوا می گردد، توضیح داد: در این روش ضروری است درب یک بطری پلاستیکی را سوراخ نموده و دو نی در آن فرو کنیم و سپس مایع را درون آن ریخته و استنشاق کنیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در خصوص علائم این بیماری هم گفت: ممکن است در برخی افراد علائمی دیده گردد که نشان دهنده ابتلا آنها به بیماری کووید است، که در صورت بروز شدید این علائم مراجعه به پزشک توصیه می گردد.

ضیایی اظهار کرد: علائم ویروس دلتا، آغاز آن با آبریزش بینی، سردرد، گلودرد، تنگی نفس، تب و تحریق ، بدن درد، دردهای بین دو تا کتف و مفاصل، کمر درد و لرزیدن بدن بعلاوه علائم گوارشی مثل اسهال استفراغ اختلالات بویایی و چشایی همراه است.

وی ادامه داد: ممکن است همه این علائم همزمان با هم ظهور کند یافقط چند علائم در فرد دیده گردد و امکان ابتلا زمانی افزایش می یابد که در خانواده ها سابقه بیماری در بین اعضای خانواده وجود داشته باشد.

رئیس مرکزتحقیقات بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری های عفونی با اشاره به قرنطینه شدن افراد گفت: در اولین روز ابتلا به بیماری سرایت انتقال کرونا به بقیه افراد بیشتر از هر زمان دیگری است. اولین قدم برای پیشگیری و درمان این بیماری قرنطینه و سپس استراحت و عمل به توصیه های پزشکی است.

ضیایی اضافه کرد: تنگی نفس، احساس درد شدید در قفسه سینه و تنفس سخت، سرفه شدید خلط دار و خلط خونی، عدم قطع پس از پنج روز از آغاز بیماری علائم هشدار جدی است و فرد باید به پزشک مراجعه کند.

این متخصص عفونی با تاکید بر عدم ضرورت انجامسی تی اسکن در روزهای ابتدایی بیماری، توضیح داد: افرادی که فشار خون پایین دارند یا اندازه هوشیاری آنها کاهش یافته احتیاج به سی تی اسکن دارند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند اظهار داشت: این بیماری معمولا از روز اول تا سوم زیاد می گردد؛ سپس تا روز ششم بیمار احساس بهبودی می نماید و مجدد از روز ششم تا دهم بیماری تشدید می گردد؛ پس توصیه می گردد افراد با بهبود اولیه فریب نخورده و درمان را رها نکنند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 465

به "فیزیوتراپی تنفسی؛ در دسترس ترین راه برای بهبود کرونایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیزیوتراپی تنفسی؛ در دسترس ترین راه برای بهبود کرونایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید