بازسازی پل دختر کرج 4 تا 5 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد

به گزارش شهر ورزش، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بازسازی پل دختر کرج 4 تا 5 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

بازسازی پل دختر کرج 4 تا 5 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد

سید هادی احمدی روئینی اظهار کرد: در دوره های زمانی مختلف از دوران صفوی به بعد دخالت ها و تغییراتی در بنای پل صورت گرفته که بطور کلی اشتباه و بدون در نظر گرفتن اصل سازه بوده است.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در 100 سال گذشته خودرو از روی این پل عبور مینموده که بطور کلی اشتباه بوده است. بعلاوه تغییرات اعمال شده در دوره های مختلف و بکارگیری آسفالت و بتن در سازه، این پل را سنگین نموده است.

او ادامه داد: اقداماتی چون ایجاد فضای سبز در مجاورت سازه که منجر به ایجاد رطوبت در دیواره بنا شده، فرسودگی بنا را تشدید نموده است. بطور کلی عیوبی که در طی دوره های زمانی مختلف صورت گرفته، باعث تخریب پل شده است.

روئینی ادامه داد: اکنون مطالعات درون سازمانی صورت گرفته و با مشورت یکی از پیشکسوتان حوزه بازسازی بناهای تاریخی نکاتی برای بازسازی بنا اضافه نموده می گردد.

او با اشاره به اینکه بازسازی این پل حداقل یک سال طول میکشد، تأکید کرد: این پل بخشی از شهر است و حتما باید شهرداری در خصوص هزینه ها یاری کند و در این زمینه تعهدی هم داشته است. بعلاوه از اعتبارات وزارتخانه و از محل اعتبارات استانی میراث فرهنگی برای بازسازی پل استفاده می گردد؛ البته وقف نامه ای هم موجود است که نشان می دهد برای هزینه های پل موقوفه هایی وجود دارد که با اوقاف در این مورد صحبت شده است.

او با اشاره به اینکه حدود 4 تا 5 میلیارد تومان برای بازسازی این پل احتیاج است، گفت: میراث فرهنگی به تنهایی قادر به انجام بازسازی این پل نیست و مهمتر از همه شهرداری است که در ابتدا باید فضای سبز و رطوبت ایجاد شده در بدنه پل را مدیریت کند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 782

به "بازسازی پل دختر کرج 4 تا 5 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پل دختر کرج 4 تا 5 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید