موج پنجم کرونا در آذربایجان غربی از هفته آینده آغاز می گردد

به گزارش شهر ورزش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نسبت به آغاز موج پنجم کرونا، در استان هشدار داد.

موج پنجم کرونا در آذربایجان غربی از هفته آینده آغاز می گردد

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار از ، گفت: در موج چهارم کرونا به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در سطح استان نسبت به موج سوم شرایط بهتری داشتیم.

او گفت استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به 53 درصد کاهش یافته است و از نظر فاصله گذاری هم در سطح کشور جز سه استان آخر کشور هستیم.

آقازاده از آغاز موج پنجم کرونا در استان از هفته آینده اطلاع داد و گفت: با توجه به عادی انگاری ها، عدم استفاده مردم از ماسک، برگزاری تجمعات و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، متاسفانه از هفته آینده این موج در استان آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر در تعدادی از بیمارستان های استان با افزایش بستری ها روبرو هستیم و قطعاً با موج پنجم کرونا روبرو خواهیم شد.

او بعلاوه گفت: ویروس دلتا هم از جنوب کشور به شمال وارد شده و با این شرایطی که داریم باید خود را برای مقابله با موج پنجم آماده نموده و نباید در مقابل این بیماری هرگز خسته شویم و مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

دکتر آقازاده بعلاوه از واکسیناسیون 85 درصد از افراد بالای 70 سال در استان اطلاع داد و اضافه کرد: همه مراکز تجمیعی ما برای واکسیناسیون جامعه هدف در آمادگی کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: در شهرستان های پیرانشهر و سردشت کمترین آمار واکسیناسیون جامعه هدف را داریم که انتظار می رود مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 447

به "موج پنجم کرونا در آذربایجان غربی از هفته آینده آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج پنجم کرونا در آذربایجان غربی از هفته آینده آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید