چرا مسافرت بچه ها به نفع آنها و والدین است؟

به گزارش شهر ورزش، فراهم کردن خانه ای برای بچه ها که هر شب در همان رخت خواب همیشگی به خواب روند، اتفاق خوبیست. مسافرت بردن آن ها نیز تاثیرات مثبت خود را به همراه دارد. این روزها که بچه ها بیشتر ساعات خود را مقابل تلوزیون یا گوشی موبایل می گذرانند، سفر آن ها را از این فضای بسته بیرون می برد و با دنیای جدیدی آشنا می نماید.

چرا مسافرت بچه ها به نفع آنها و والدین است؟

برخی از مردم معتقدند مسافرت برترین تجربه ای است که بچه ها می توانند داشته باشند، برخی های دیگر می گویند بهتر است بچه ها مان در خانه بمانند و بر سر درس و مشق شان بنشینند. در این مقاله خواهید دید چگونه مسافرت برای والدین و بچه ها چه فوایدی دارد؛ در واقع سفر هم به نفع بچه ها ما است هم به سود والدین.

مسافرت بچه ها خوب است، چراکه:

1- سفر بچه ها را از موقعیت ساده و راحت شان خارج نموده و باعث پدیدار شدن ایده های نو در آن ها می گردد تا زندگی های متفاوت را ببینند. آن ها با تجربه فرهنگ های مختلف و غذاهای متفاوت به این موضوع پی می برند که همه چیز در جهان ما چقدر به هم ارتباط دارد، از طرز فکر نژادپرستانه خود خارج می شوند و می فهمند جهان در حول محور آن ها نمی چرخد.

2- شهروند جهانی بودن در جهانی امروزی حیاتی است. در جهانیی که فرصت ها به زودی می گذرند، آشنایی بافرهنگ های دیگر مزیت بزرگی است.

3- در سفر، بچه ها مسائل را مفهومی یاد می گیرند. به جای خواندن حقایق زندگی و آمار و ارقام در یک کتاب، آن ها نفس می کشند، زندگی می نمایند و تجربیات جدیدی را لمس می نمایند که در یادگیری آن ها به مراتب مؤثرتر است. تورهای بچه ها به همین هدف شکل گرفته است.

4- حین سفر بچه ها با ایده ها و علائق جدیدی رو به رو می شوند و به علائق موجود در آن ها افزوده می گردد.

5- از آنجایی که در سفر آن ها در شرایط منحصربه فردی قرار می گیرند، منعطف بودن را یاد می گیرند و می توانند خودشان را با مسائلی که سر راهشان قرار می گیرد سازگار نمایند.

6- به طور کلی با یک سفر خلاقانه، مهارت های زبانی، اجتماعی، حرکتی و... بچه ها را افزایش می دهد.

7- در سفر، بچه ها یاد می گیرند که نگاه سلطه گر و مصرف گرا به طبیعت و جهان نداشته باشند. به جای آن، نگاهی تعاملی و هماهنگ با محیط زیست پیدا می نمایند.

8- سفرهای طبیعت گردی باعث رشد هوش تصویری، موسیقیایی، ریاضی، برون فردی و درون فردی بچه ها می گردد. بچه ها تان را به سفر ببرید و آینده ای روشن برای شان رقم بزنید.

مسافرت بچه ها برای والدین مؤثر است، چراکه:

1- در زندگی روزمره جهانی امروزی ما به ندرت می توانیم بیش از چند لحظه کوتاه با بچه ها مان باشیم. در حالی که در سفر والدین فرصت بودن کنار بچه ها را در تمام روز پیدا خواهند کرد. این زمان مناسبی برای ایجاد ارتباط با بچه ها است که سفر می تواند آن را فراهم کند.

2- مسافرت با بچه ها درهای جدیدی از زندگی برای شما باز می نماید که اگر بدون آن ها سفر کنید، هرگز از وجود آن ها خبردار نخواهید شد. با آن ها مردم بیشتری را دیدار می کنید و به مراسم هایی دعوت خواهید شد که برای مسافران بزرگ سال محدودیت ورود دارند.

3- بچه ها ما را مجبور به توقف و بوییدن گل ها و لمس طبیعت می نمایند. در حالی که ممکن است به خاطر وسوسه تماشا منظره ها با سرعت زیادی از جهت رد شویم که این سرعت همراه بچه ها کار عاقلانه ای نیست. پیرامونتان را کمتر اما بهتر خواهید دید.

4- سفر با بچه ها سرگرمی ساده ای است.

سوال: سفر خوش با بچه ممکن است؟ اگر این سوال شما هم هست این مطلب را بخوانید.

در مطالب زیر در خصوص فواید سفر بچه ها بیشتر بخوانید:

  • تورهای بچه ها
  • تور بچه ها (راز اسب های داوینچی)
  • کوهپیمایی همراه با بچه ها

منبع: inspiringtravellers

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 823

به "چرا مسافرت بچه ها به نفع آنها و والدین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مسافرت بچه ها به نفع آنها و والدین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید