10 کار ساده و صمیمی برای تشکر و قدردانی از پدر

به گزارش شهر ورزش، پدرها همواره پشتیبان مطمئنی هستند و در شرایط مختلف از ما حمایت می نمایند. اما خیلی از ما هیچ وقت پدرمان را به طور کامل و واقعی نشناخته ایم. معمولا روابط بین پدر و فرزند به صمیمیت روابط بین مادر و فرزند نیست، همین موضوع مانع ایجاد رابطه ای صمیمی و محبت آمیز بین پدر و فرزندان می گردد. ما به بهانه های مختلف از مادر خود قدردانی می کنیم اما تکلیف تشکر از پدر چه می گردد؟

10 کار ساده و صمیمی برای تشکر و قدردانی از پدر

بزرگتر که می شویم از بالا رفتن سن پدرمان ناراحت می شویم اما به او نمی گوییم. این ناراحتی یا عصبانیت دلیل علاقه ما به او است اما شاید خودمان هم ندانیم ترس از دست دادن قهرمان زندگی امان است که ما را ناراحت می نماید.

اصلا آخرین دفعه ای که برای کاری از پدر خود تشکر و قدردانی نموده اید را به خاطر دارید؟ تا به حال از او برای اینکه زندگی اش را فدای زندگی شما نموده تا در شرایط مطلوب و مطمئنی زندگی کنید قدردانی نموده اید؟ اگر هنوز پدرتان زنده است همین امروز به او بگویید:برای تمام کارهایی که در زندگی به خاطر شما و برای شما انجام داده است از او متشکرید.

البته ممکن است برای شما سخت باشد که یک جمله ساده به او بگویید و نتوانید تمام احساسات خود را بیان کنید. امروز در خبرنگاران مگ قصد داریم شما را با 10 روش ساده و صمیمی برای قدردانی و تشکر از پدر آشنا کنیم. با یاری این کارها می توانید به شکلی صمیمی و همراه با احساسات خالص، از پدر عزیزتان تشکر کنید.

  • راهنمای خرید هدیه برای پدر

1. با صداقت و سالم زندگی کنید

خیلی از پدرها ارزش زندگی خود را در موفقیت، سربلندی و خوش نامی فرزندشان می بینند. آن ها با افتخار از فرزند خود با دوستان، حتی غریبه ها، صحبت می نمایند و به او افتخار می نمایند. زندگی سالم و صداقت شما در کارها می تواند بهترین تشکر برای او باشد.

2. برای او نامه بنویسید

تماس تلفنی و ارسال پیامک کار راحتی است. ارسال ایمیل و ارتباط های آنلاین تقریبا آسان است و ملاقات از نزدیک و در آغوش دریافت پدر، کاری لذت بخش و پر احساس است. اما کاری که در این بین فراموش شده و دست بر قضا معجزه هم می نماید، نامه نوشتن است.

برای پدرتان یک نامه بنویسید و به او بگویید که بابت تمام هدایت ها و یاری هایی که در زندگی به شما نموده است از او متشکرید. این کار شبیه به هیچ کدام از کارهایی که قبلا انجام داده اید نیست. نامه نوشتن به گیرنده این احساس را می دهد که احترامی خاص و ارزشی ویژه برای نویسنده داشته و تأثیر کلمات را چندین برابر می نماید.

3. با او رفیق باشید

شاید در نگاه اول اطلاع دادن زمان برگشت به خانه به پدر سخت به نظر بیاید. شاید بگویید شما یک فرد آزاد هستید و به کسی درباره کارها و رفت وآمد خود گزارش نمی دهید. اما پدر فرق می نماید.

اطلاع دادن ساعت برگشت به خانه یا گفتن برخی از جزئیات کارها به پدر، باعث ایجاد احساس محبت آمیز ای بین شما می گردد. او احساس می نماید که با او صمیمی هستید و به دغدغه هایش احترام می گذارید. این کار برای شما هم احترام متقابل ایجاد نموده و پایه های رابطه تان را محکم تر می نماید.

4. به زندگی او علاقه مند باشید

از پدرتان درباره شغلش سؤال بپرسید، کشف کنید که دوست دارد در خانه چه چیزهایی داشته باشد، گاهی مجله ها و روزنامه هایی که او می خواند را بخوانید تا از علایقش مطلع شوید. روی آن چیزی که برای پدرتان ارزشمند است سرمایه گذاری کنید. همین کارهای ساده یک روش عالی برای احترام گذاشتن به او است.

5. خاطرات او را بشنوید

ممکن است پدر شما یک شخص معروف نباشد اما حتما داستان ها و خاطرات جالبی از محله و گذشته آن دارد. اگر پای صحبت های او بنشینید حتما با ماجراجویی هایی روبه رو می شوید که حتی فکرش را هم نمی کردید. با این کار به او نشان می دهید که به زندگی اش اهمیت می دهید و همین به معنای قدردانی از حضورش است.

6. خاطرات خود را برای او بگویید

گفت و شنود به هر دو روش جواب می دهد. با او از خاطرات قدیمی و مشترکتان بگویید. مثلا پدر، یادت هست به من فوتبال بازی کردن را یاد دادی؟ پدر، یادت هست به من روشن کردن آتش و کباب کردن بلال را یاد دادی؟ پدر، یادت هست به من دوچرخه سواری یاد دادی؟

به گفتن این خاطرات و یادآوری اتفاقات مشترک به او این پیام را می رسانید که برای شما ارزشمند است و از اینکه در موفقیت و پیشرفت شما نقش داشته است متشکرید.

7. بشنوید

این کار چیزی فراتر از گوش دادن به خاطرات است. گاهی وقت بگذارید و پای صحبت های پدرتان بنشینید. اجازه دهید آنچه در ذهن دارد برای شما بازگو کند. حتی از او درباره فکرهایش بپرسید. او از اینکه شما گوش می دهید راضی می گردد و این کار برایش ارزشمند است.

8. فداکاری هایش را جبران کنید

بگردید و چیزی را پیدا کنید که پدرتان برای موفقیت و راضیی شما در کودکی آن را فدا نموده است. سپس از خود گذشتگی او را جبران کنید. اگر او برای اینکه با شما در حیاط مشغول کباب درست کردن باشد از شام کاری و عالی خود گذشته است، حالا برای او جبران کنید.

او را به یک رستوران عالی دعوت کنید. حتی می توانید دوستان قدیمی او را هم دعوت کنید تا با هم اوقات خوبی را بگذرانند. برای جبران کردن ضروری است حسابی به اتفاقات کودکی فکر کنید و سپس خلاقیت به خرج دهید تا آن را جبران کنید.

9. عاشق نوه هایش باشید

شاید این عنوان برای شما خنده دار باشد، مگر می گردد شما فرزند خود را دوست نداشته باشید؟ اما بیایید از یک زاویه دیگر به ماجرا نگاه کنیم تا ببینید موضوع کاملا هم جدی است.

به پدرتان بگویید یا با کارهایتان نشان دهید که عشقی که در کودکی به پای شما ریخته است را به پای نوه هایش می ریزید. شاید نوه او فرزند شما باشد، شاید هم فرزند خواهر یا برادرتان.

با این کار به او این پیام را می دهید که تو در جوانی تمام عشق و توجهت را به پای ما ریختی. حالا حداقل کاری که می توانم بکنم این است که آن عشق و تعهدی که از تو گرفتم را به پای نوه هایت بریزم.

10. برای او و نسل بعدی یک ویدیو ضبط کنید

حالا که پای نو ه ها به خانه باز شده است یعنی پدر شما میانسال است. نوه ها از جوانی و زندگی پدربزرگ شان اطلاعی ندارند. به نوه ها بگویید که او چقدر خاص است و چه روزهای عالی را گذرانده.

برای این کار می توانید یک ویدیو ضبط کنید و با او یک مصاحبه یا گفت وگو انجام دهید. این ویدیو را نگه دارید و وقتی به سن او رسیدید آن را به نوه ها نشان دهید. با این کار به او نشان داده اید که چقدر برای شما مهم است و دوست ندارید از یادها فراموش گردد.

سخن آخر

برقراری ارتباط احساسی با پدر و تشکر از او کاملا با برقراری ارتباط با مادر متفاوت است. پدر به روشی متفاوت و شاید به ظاهر رسمی تر علاقه دارد و برای تشکر از او باید با ظرافت بیشتری وارد عمل شوید.

با 10 روش ساده تشکر از پدر که در این مطلب عنوان کردیم می توانید به شکلی صمیمی و با رعایت اصولی که برای پدر شما ارزشمند است، به او بگویید که دوستش دارید و بابت تمام کارهایی که برای شما نموده است متشکرید.

منبع: allprodad

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 173

به "10 کار ساده و صمیمی برای تشکر و قدردانی از پدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کار ساده و صمیمی برای تشکر و قدردانی از پدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید