قیمت تور عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد

به گزارش شهر ورزش، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و بعلاوه موضوعات مهم منطقه را مورد مصاحبه و گفتگو قرار داد.

قیمت تور عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، امیر عبداللهیان در این ملاقات با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، از نقش مهم سلطان قابوس پادشاه فقید عمان در شکل گیری روابط دو کشور یاد کرد و بر ادامه مناسبات تهران ومسقط در دوره سلطان هیثم تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به سلطان هیثم، از حضور هیئت عالی رتبه عمانی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

امیر عبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم در اولویت دهی به همکاری با کشورهای منطقه، عمان را یکی از اولویت های اصلی برای همکاری ها در منطقه دانست و توسعه همه جانبه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری های مالی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در عرصه حمل ونقل کالا و مسافر، حوزه انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر موارد همکاری را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان بعلاوه در تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس و در چارچوب سیاست همسایگی، بر نبود هرگونه محدودیت و استثنایی در برقراری روابط خوب با کشور های منطقه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد بحران یمن نیز با اشاره به دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران، مبنی بر راهکار سیاسی و مبتنی بر تبادل نظر، ضمن تاکید مجدد بر ضرورت پیمودن راستا سیاسی وتبادل نظر برای حل مسائل مردم یمن، از موضع حکیمانه عمان در این خصوص و بعلاوه کوشش های ارزشمند دولت عمان در زمینه انتقال سفیر شهید کشورمان در یمن به تهران برای مداوا را مورد قدردانی قرار داد.

امیر عبداللهیان با تشریح آخرین تحولات مرتبط با تبادل نظرهای وین، بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرفهای این تبادل نظر در عمل تاکید نمود و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد تصریح قرار داد.

فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان نیز در این ملاقات با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور، توسعه همکاری های فی مابین و علاقمندی عمان به ایفای نقش در زمینه همگرایی کشورها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر نقش سازنده ایران در تحولات منطقه تاکید نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 615

به "قیمت تور عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید