تور ارزان قطر: روایت الجزیره از دستور کار وزیر خارجه قطر در سفر به تهران

به گزارش شهر ورزش، یک رسانه قطری به نقل از بعضی منابع گزارش داده وزیر خارجه قطر قرار است در سفر به تهران با مقام های ارشد ایران درباره موضوعات منطقه ای گفت وگو کند.

تور ارزان قطر: روایت الجزیره از دستور کار وزیر خارجه قطر در سفر به تهران

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه شبکه خبری الجزیره در گزارشی شامگاه چهارشنبه (6 بهمن ماه/ 26 ژانویه) موضوعاتی که احتمال است در سفر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر به تهران مورد بحث قرار بگیرد را تشریح نموده است.

منابع آگاه در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره گفته اند آل ثانی برای رایزنی درباره مسائل منطقه ای با مقام های ارشد ایران روز پنجشنبه راهی تهران خواهد شد. این سفر بعد از گفت وگوی تلفنی آل ثانی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام می گردد.

وزرای امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی علاوه بر گفتگو درباره مسائل منطقه ای و تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفت وگو در حل و فصل مسائل، در مورد بعضی موضوعات مهم مورد علاقه گفت وگو نمودند.

مسائل و تحولات جاری در منطقه و تداوم رایزنی و مشورت بین دو کشور در راستا حفظ و تأمین صلح و ثبات در عرصه منطقه ای و جهانی از مسائل مورد توجه و مشورت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این گفت وگوی تلفنی بود.

چند هفته پیش، امیرعبداللهیان برای گفت وگو با وزیر خارجه قطر و امیر قطر به دوحه سفر کرد. در آن سفر، طبق گزارش الجزیره، مقام های دو کشور درباره مذاکرات برطرف تحریم ها در وین رایزنی کردند.

الجزیره نوشته سفر وزیر خارجه قطر به تهران در شرایطی انجام می گردد که جبهه جدیدی در حال شکل گیری در جنگ بلندمدت یمن در حال شکل گیری است. در هفته های گذشته، گروه انصارالله چندین موشک به سمت امارات متحده عربی که یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است شلیک نموده اند.

جنگ یمن که از فرودین ماه سال 1394 شروع شده به کشته شدن ده ها هزار نفر و آواره شدن میلیون ها نفر منجر شده و یکی از بدترین بحران های انسانی در جهان را رقم زده است.

الجزیره نوشته با وجود این، هنوز معین نیست که آیا در مذاکرات تهران درباره این مسئله نیز گفت وگو خواهد شد یا خیر.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 727

به "تور ارزان قطر: روایت الجزیره از دستور کار وزیر خارجه قطر در سفر به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: روایت الجزیره از دستور کار وزیر خارجه قطر در سفر به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید