این گروه 5 برابر مردم عادی کرونا می گیرند

به گزارش شهر ورزش، مهر/ سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: براساس آمار 230 هزار نفری از دانشگاه های صددرصد دولتی و آمار از دیگر زیرنظام ها، دانشجویان 4 و نیم برابر بیشتر از مردم عادی مبتلا به کرونا شدند.

این گروه 5 برابر مردم عادی کرونا می گیرند

مجید صفاری نیا گفت: از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، فعالیت های گسترده ای توسط دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و مراکز مشاوره دانشگاه ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد حس آرامش در دانشجو سیاست ما بوده و دلیل آن نیز این است که آمارهای کرونا نشان می دهد دانشجویان 4 و نیم برابر بیشتر از جمعیت عادی کشور مبتلا به کرونا شده اند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: از جمیعت کشور ما تقریباً حدود یک میلیون و 580 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند، این عدد را اگر به 85 یا 84 میلیون جمعیت تقسیم کنیم، می توانیم تعداد افراد مبتلا را محاسبه کنیم.

وی یادآور شد: بر این اساس حدود 1.7 درصد مردم به کرونا مبتلا شده اند اما در جمیعت دانشجویی ما حدود 6 و نیم تا 7 درصد دانشجویان مبتلا به کرونا شده اند و دلیل آن نیز این است که دانشجو در سن خاصی قرار داشته و بسیار فعال است. درصد ابتلای دانشجو به کرونا در برابر مردم عادی بیشتر است یعنی دانشجویان 4 و نیم بر ابر مردم عادی مبتلا می شوند.

صفاری نیا اضافه کرد: بر اساس آمارهای یک گزارش که از 230 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های 100 درصد دولتی به دست آمده بود، آمار دانشجویان مبتلا به کرونا 5 و نیم درصد بود.

وی ادامه داد: یک گزارش هم از دانشگاه های پیغام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی تهیه شد که آمار مبتلایان بیشتر بود و به 7 و نیم تا 8 درصد می رسید.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: میانگین جمع این دو آمار نشان می دهد که 6 و نیم درصد دانشجویان مبتلا به کرونا شده اند که در مقایسه با جمعیت عادی کشور 4 تا 4 و نیم برابر بیشتر مبتلا شده اند.

وی اضافه کرد: دانشجویی که مبتلا به کرونا شده است، هم عوارض روانشناختی دارد و هم دانشجویی که عوارض روانشناختی دارد ممکن است با ریسک بیشتری مبتلا به کرونا گردد.

وی ادامه داد: برای همین، سیاست ما بر اساس ایجاد جو آرامش، حمایت، شفقت و مهربانی برای دانشجویان در فرایند آموزشی و خدمات مشاوره و درمانی است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 220

به "این گروه 5 برابر مردم عادی کرونا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گروه 5 برابر مردم عادی کرونا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید