باید فوتبال را در یک اتاق شیشه ای اداره کنیم، تشکیل شورای عالی

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران، نشست هم اندیشی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال و بعضی از اعضای مجمع این فدراسیون امروز برگزار گردید. حبیب شیرازی رییس هیات فوتبال استان تهران در ابتدای این نشست از نامزدهای حاضر در این جلسه قدردانی کرد و برگزاری این جلسات را گام مهمی برای شناسایی اندیشه های نامزدهای حاضر در انتخابات دانست.

باید فوتبال را در یک اتاق شیشه ای اداره کنیم، تشکیل شورای عالی

مصطفی آجورلو که به عنوان نخستین نامزد در این نشست حضور یافت، در تشریح برنامه های خودش گفت: من پیش از ارائه برنامه جامع و تفصیلی چشم انداز 10 ساله مورد نظر و افق 1410 را در اختیار اعضای محترم مجمع قرار دادم تا در این خصوص نظرات خودشان را بیان نمایند. این افقی است که باید چشم انداز اهداف و برنامه های آینده فدراسیون فوتبال باشد.

وی ادامه داد: اگر نخواهیم به آینده و اهداف بلند مدت فوتبال فکر کنیم اسیر روزمرگی خواهیم شد و توسعه فوتبال با این نگاه تحقق پیدا نمی نماید. ما باید به شکلی برای آینده فوتبال ریل گذاری کنیم که در جهت پیشرفت قرار بگیریم. استقلال فوتبال یکی از بخش های اصلی برنامه من است به این معنی که فوتبال روی پای خودش بایستد و البته قدرتمند باشد همچنین ثروت های خودش را نقد کند. استقلال فوتبال بدون تاثیرپذیری از شاخصه های سیاسی اما با تعامل، یاری و همدلی همه نهادها و دستگاه های کشور تحقق می یابد.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال افزود: برای ایجاد تحول در فوتبال احتیاج به کار و کوشش شبانه روزی داریم. اگر توانستیم مجموعه ورزشی و ورزشگاه پاس را در 11 ماه بسازیم به این معنی است که می گردد در فوتبال کشور کار کرد. آقای یزدانی خرم می گفت من شاهد بودم که شما یک زمین بایر را به یک باشگاه تبدیل کردید.

آجورلو همچنین گفت: خانم موسوی نایب رقیب من هستند اما من چنین نگاهی ندارم و امروز باید بگویم تفکر ما برای توسعه و پیشرفت اقتصاد فوتبال بر اساس همین الگو است. وقتی یک مجموعه مالی می تواند به این شکل وارد فوتبال گردد و کار کند باید به این مسئله فکر کنیم که می گردد فوتبال را به ثروت واقعی خودش رساند. همین مجموعه بادران نشان می دهد که می توان بین اقتصاد و فوتبال پیوند ایجاد کرد.

وی افزود: اقتصاد موضوع اصلی برنامه های من است چرا که اگر مشکل مالی فوتبال را حل کنیم سایر برنامه ها و اهدافمان محقق خواهد شد. حلقه مفقوده و کار اصلی ما در فوتبال موضوع اقتصاد و کسب درآمد است. اگر تا امروز نتوانسته ایم ثروت فوتبال را نقد کنیم به این دلیل است که یکدل و متحد نبودیم. به من می گویند فوتبال مشکل دارد، بدهکار است، وقتی وارد فدراسیون شدید باید پول بیاورید، فرصت کوتاهی برای تصویب اساسنامه دارید. با این مسائل و مسائل موجود باید از وارد شدن به فوتبال بترسیم؟ اتفاقاً به اعتقاد من با شجاعت باید وارد میدان شویم و مسائل را حل کنیم. فوتبال موضوع جدی کشور و جامعه است. برای ده ها میلیون نفر مهم است پس کشور یاری می نماید که مشکل فوتبال حل گردد. تصور می کنید ارکان و بخش های مختلف کشور فوتبال را برابر مسائل تنها می گذارند؟ باور من این است که تا امروز خواسته ها و انتظارات خودمان را بیان نکردیم. به سراغشان نرفتیم که یاری بگیریم. من به شما قول می دهم همه مسائل فوتبال با حمایت و همدلی کشور حل می گردد و فوتبال را تنها نمی گذارند.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: ما در فوتبال حرف سیاسی نداریم بلکه محور کارمان تعامل و همکاری است. اگر نگاه ما توسعه و پیشرفت فوتبال است نباید مرزی قائل باشیم. قبل از ورود به انتخابات پیشنهاد تشکیل شورای عالی فوتبال کشور را دادم و اگر من رییس فدراسیون شوم از همه این عزیزان و روسای سابق فدراسیون ها دعوت می کنم که بیایند و این شورا را تشکیل بدهند تا به فوتبال کشور یاری نمایند. بیایند و از تجربیات خودشان برای اداره فوتبال بگویند، اگر اشتباهی داشتند ما تکرار نکنیم و اگر کار خوبی کردند همان جهت را ادامه بدهیم.

آجورلو گفت: نقش بانوان در فوتبال ما نباید کمرنگ دیده گردد. باید نگاهی همراه با عدالت به فوتبال بانوان داشته باشیم. شایسته نیست که بازیکنان و مربیان قراردادهای ناچیز و پایین ببندند و همان مبالغ را هم دریافت ننمایند. باور من این است که بانوان در فدراسیون فوتبال باید مستقل و قدرتمند باشند و در مورد سرنوشت خودشان تصمیم گیری نمایند. کمیته های تخصصی بانوان در همه بخش ها توسط خودشان اداره گردد.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال افزود: صداقت، شفافیت و صداقت برای من شعار نیست. من خودم را موظف می دانم که در قبال عملکرد خودم جوابگو باشم و در مورد فعالیت ها به شکل شفاف و جامع گزارش بدهم. شفافیت به همین معنی است که چیزی برای پنهان کردن نداشته باشیم و فوتبال را در یک اتاق شیشه ای اداره کنیم. اجازه بدهیم ما را نقد و قضاوت نمایند و هراسی از قضاوت شدن نداشته باشیم. وقتی شفافیت مبنای کار ما باشد صداقت و سلامت را در فوتبال حاکم می کنیم. همه ما باید به دنبال فوتبال پاک باشیم. باید به دنبال اجرای عدالت و سلامت در فوتبال باشیم.

آجورلو گفت: ما باید از چهره های فوتبالی در بخش های مختلف استفاده کنیم. باید از وجود دایی کریمی مهدوی کیا یا شکوری و دقیقی استفاده کنیم. علی دایی نماد و اعتبار کشور ماست، از چنین شخصیتی یاری نگیریم؟ اینها آینده فوتبال ایران هستند. من قرار نیست تا ابد بمانم، باید ریل گذاری کنیم برای جوان تر ها و سرمایه های فوتبال کشور.

وی همچنین گفت: فوتبال 500 میلیارد بدهی دارد، اساسنامه باید به تصویب برسد، مشکل و کمبود داریم، پرونده در فیفا داریم، حالا با توجه به همه اینها بترسیم و فوتبال را تعطیل کنیم؟ آن روز که این کشور تهدید شد نترسیدیم و به میدان رفتیم امروز هم نمی ترسیم و پیروز می شویم. من قبل از اینکه ثبت نام کنم برنامه های مالی خودم را معین کردم با کارشناسان و متخصصان این حوزه مشورت کردم و با ترسیم نقشه راه وارد میدان شدم. حالا از 500 میلیارد بدهی بترسم؟ یا به این فکر کنم یک میلیارد به هر استان در سال نمی گردد داد؟ پس فوتبال را باید چطور اداره کنیم؟ من باور دارم که می توانیم مسائل فوتبال را حل کنیم با این باور که در جهت همدلی و تعامل به پیش برویم و خواسته های خودمان را در کشور به درستی مطالبه کنیم.

محمدی مدیرعامل پیکان، سراجی مدیرعامل سایپا، باجیوند رییس هیات فوتبال قزوین، سیف الله پور مدیرعامل نساجی، بیک وردی رییس هیات فوتبال البرز و ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس همچنین شهامت عباسی رییس هیات فوتبال دانش آموزی از دیگر حاضران در این نشست بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 169

به "باید فوتبال را در یک اتاق شیشه ای اداره کنیم، تشکیل شورای عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید فوتبال را در یک اتاق شیشه ای اداره کنیم، تشکیل شورای عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید