تور ارزان مجارستان: با برترین حمام های آب گرم بوداپست آشنا شوید

به گزارش شهر ورزش، حمام های آب گرم بوداپست برای صدها و هزاران سال، از مهمترین جاذبه های گردشگری مجارستان بوده اند و اهالی بوداپست، از چشمه های آب گرم معدنی این شهر استفاده می نموده اند.

تور ارزان مجارستان: با برترین حمام های آب گرم بوداپست آشنا شوید

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

برای نمونه، هنوز می توان خرابه های حمام باستانی مایورس (Thermae Maiores) که رومیان از آن استفاده می کردند را در شمال بوداپست مشاهده کرد. بعلاوه نیروهای امپراتوری عثمانی که در قرن شانزدهم میلادی این شهر را فتح کردند، شیفته چشمه های آب گرم این شهر شدند. تعدادی از حمام های آب گرم بوداپست مجارستان مانند حمام روداس، از همان دوران بجای مانده اند. بعلاوه در سال های پایانی قرن نوزدهم میلادی و در زمان سلطه امپراتوری اتریش-مجارستان بر این شهر، تعداد زیادی حمام نو ساخته شد که خیلی زود در لیست دیدنی های بوداپست قرار گرفتند.

امروزه نیز حمام های آب گرم مجارستان در جهان معروفیت دارد و بوداپست به لقب مرکز حمام های آب گرم شناخته می شوند.

با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با تاریخچه و مزایای استفاده از حمام های آب گرم، به مهمترین و برترین حمام های آب گرم بوداپست مجارستان آشنا شوید.

چرا باید به حمام های آب گرم بوداپست برویم؟

پیش از هر چیز، بد نیست ببینیم چرا در تور بوداپست، باید از حمام های آب گرم بازدید کنیم. اگرچه شاید هنوز علم پزشکی تاثیر حمام های آب گرم در درمان بیماری ها را تایید نکرده باشد، اما استفاده از این حمام های تنها برای درمان نیست. به طور کلی حمام های آب گرم راه مناسبی برای کاهش دردهای عضلانی و مفصلی، کسب آرامش و رهایی از استرس ها و بعلاوه برقراری روابط اجتماعی است.

بله درست خواندید، برقراری روابط اجتماعی. درگذشته، حمام های آب گرم بوداپست مهمترین مکان برای گردهمایی جمع های محبت آمیز بوده و بخش مهمی از تعاملات اجتماعی و انتقال اخبار و اطلاعات در این حمام ها انجام می گرفته است.

بعلاوه در دهه 1950 میلادی و سلطه کمونیسم، حمام های آب گرم به محل قرار و دیدار های سیاسی تبدیل شده بود و سر و صدای جریان آب و بخار غلیظ این حمام ها، پوشش خوبی برای حرف های سیاسی به شمار می رفته است.

البته امروزه اهالی این شهر کمتر از حمام ها استفاده می نمایند و بیش از 75 درصد مراجعه نمایندگان به حمام های آب گرم بوداپست را توریستان تور بوداپست تشکیل می دهند. امروزه 9 حمام آب گرم درمانی و 123 چشمه آب گرم در بوداپست وجود دارد. این حمام ها اگرچه آب معدنی یکسانی دارند، اما از نظر معماری، ابعاد، امکانات و حتی مراجعین نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال توریستان بیشتر به حمام های سیچینی، گلرت و روداس که بزرگتر هستند مراجعه می نمایند درحالیکه اهالی محلی حمام های کوچکتر را ترجیح می دهند.

نکاتی کلی درباره استفاده از حمام های آب گرم بوداپست

اما قبل از اینکه برترین حمام های آب گرم مرکز مجارستان را معرفی کنیم، بهتر است بعضی از نکاتی که تجربه برترین برای شما خواهد ساخت را مرور کنیم.

برای استفاده از حمام های آب گرم بوداپست، لباس شنا، صندل و حوله تنها چیزی است که احتیاج دارید. هزینه ورودیه این حمام ها بین 10 تا 20 یورو است که با توجه به اهمیت و معروفیت حمام، تغییر می نماید.

روزهای آخر هفته جمعیت زیادی به این حمام ها مراجعه می نمایند و بهتر است روزهای کاری را برای سر زدن به این دیدنی های بوداپست اختصاص دهید. بعلاوه بهتر است ساعات ابتدایی روز (6 تا 9) را انتخاب کنید تا ازدحام جمعیت چندان آزاردهنده نباشد.

بعلاوه اگرچه این حمام ها در تمام طول سال فعال هستند، اما استفاده از حمام های آب گرم بوداپست در فصل زمستان مجذوب کنندهیت بیشتری دارد. این لذت به خصوص در هنگام استفاده از استخرهای آب گرم فضای باز بیشتر نیز خواهد بود.

موضوعی که ممکن است استفاده از حمام های آب گرم بوداپست را کمی سخت کند، پیچیدگی محل کمدها و اتاق های تعویض لباس است که اغلب اوقات باعث سردرگمی توریستان می گردد. سعی کنید تمرکز و آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید کمد لباس های خود را پیدا کنید.

استخرهای آب گرم دمایی بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد دارند اما علاوه بر آنها، حمام های آب گرم بوداپست به استخرهای آب سرد و اتاق های سونای خشک و بخار نیز مجهز هستند و می توانید بدون احتیاج به پرداخت هزینه اضافی، از آنها نیز بهره ببرید. اما خدمات دیگر مانند حمام های اختصاصی، ماساژ و … احتیاج به پرداخت هزینه جداگانه ای دارند.

اما جالب است بدانید که بعضی از این حمام های آب گرم بوداپست، چشمه های آب معدنی خوراکی نیز دارند که می توانید از آنها بنوشید یا در بطری های از پیش پر شده بخرید.

ضمن اینکه بیشتر حمام های آب گرم معروف بوداپست، در مرکز شهر قرار دارند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در بوداپست به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

استخرهای آب گرم دمایی بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد دارند اما علاوه بر آنها، حمام های آب گرم بوداپست به استخرهای آب سرد و اتاق های سونای خشک و بخار نیز مجهز هستند و می توانید بدون احتیاج به پرداخت هزینه اضافی، از آنها نیز بهره ببرید

برترین حمام های آب گرم بوداپست

  • حمام های آب گرم سیچینی (Széchenyi)

بدون کوچکترین تردیدی، حمام آب گرم سیچینی مهمترین و مشهورترین حمام آب گرم در سرتاسر بوداپست و مجارستان است. سفر شما به بوداپست بدون بازدید از این مرکز بزرگ، ناقص خواهد بود.

اما باید بدانید که این معروفیت، باعث شده تا حمام سیچینی از شلوغ ترین حمام های آب گرم بوداپست باشد که سالانه میزبان بیش از 1.7 میلیون توریست است. این حمام با داشتن 15 استخر سرپوشیده و 3 استخر روباز، حدود 3 هزار متر مربع آب گرم معدنی را در اختیار شما می گذارد.

حمام های آب گرم سیچینی هر روز از ساعت 6 تا 19 باز است (استخر های روباز تا ساعت 22) و ورودی آن در روزهای کاری 6800 فورینت و در روزهای آخر هفته 7200 فورینت است.

  • حمام آب گرم گلرت (Gellért)

دومین حمام مشهور بوداپست پس از سیچینی، حمام آب گرم گلرت در هتل گلرت بوداپست است. این ساختمان زیبا که از سال 1918 میلادی به جای مانده است، با کاشی های آبی و پنجره های سقفی و طراحی داخلی مجذوب کننده، شما را به یاد حمام های سنتی شرقی خواهد انداخت.

این مجموعه نیز استخرهای روباز و سرپوشیده دارد و پیشنهاد می کنیم در روزهای کاری و ساعات اولیه صبح به آن سر بزنید تا بتوانید با اهالی محلی و فرهنگ سنتی حمام های آب گرم بوداپست بیشتر آشنا شوید.

هزینه استفاده از حمام آب گرم گلرت در روزهای کاری 7100 فورینت است، در حالیکه روزهای پایانی هفته باید مبلغ 7500 فورینت پرداخت کنید. این حمام از ساعت 6 الی 20 میزبان مراجعان مختلف است.

  • حمام آب گرم روداس (Rudas)

حمام روداس یکی از قدیمی ترین حمام های آب گرم بوداپست که از قرن 16 میلادی و دوران تسلط امپراتوری عثمانی بر مجارستان بجای مانده است. ساختار معماری و بعلاوه استفاده از این حمام، سنتی تر از دیگر حمام های آب گرم مجارستان است. به عنوان مثال در روزهای کاری هفته (جز سه شنبه ها) بخش قدیمی این حمام کاملا مردانه است و بانوان حق استفاده از آن را ندارند. البته استفاده از بخش های نو این حمام آب گرم در تمامی روزهای هفته برای مردان و زنان آزاد است.

ساعت کاری این حمام در تمامی روزهای هفته از ساعت 6 تا 20 است، اما روزهای آدینه و شنبه از ساعت 22 تا 4 بامداد نیز می توانید از آن بهره ببرید. قیمت بلیت آن نیز برای روزهای کاری 5200 فورینت و برای روزهای تعطیل 6500 فورینت است.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 586

به "تور ارزان مجارستان: با برترین حمام های آب گرم بوداپست آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: با برترین حمام های آب گرم بوداپست آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید