بسته شدن جاده چالوس تا 10 روز آینده ، قسمت هایی از جاده غیرقابل استفاده خواهد شد؟

به گزارش شهر ورزش، معاون سازمان راهداری گفت: برای خاکریزی دره 50 متری که در سیلاب روز پنجشنبه در جاده چالوش ایجاد شده تا 10 روز تردد از این جاده امکان پذیر نخواهد بود.

بسته شدن جاده چالوس تا 10 روز آینده ، قسمت هایی از جاده غیرقابل استفاده خواهد شد؟

به گزارش خبرنگاران، رضا اکبری درباره آخرین شرایط چالوس بعد از سیل روز پنجشنبه توضیح داد: هشت نقطه از محور چالوس که در محدوده بالادست و پایین دست سد کرج واقع شده است، حدود 2 متر زیر گل و لای قرار گرفته و ارتفاع گل و لای و سنگ پرتاپ شده روی جاده چالوس به 2 متر رسیده است.

وی گفت: از صبح روز آدینه کار آزادسازی خودروهای مانده در گل و لای با بکارگیری 12 دستگاه ماشین آلات شروع شد و مسافرانی هم که خودروهای خود را رها نموده بودند امروز(شنبه) به محل سانحه بازگشتند تا بتوانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

اکبری شرح داد: به جز این هشت نقطه، جاده چالوس در محدوده خوزنکلا به طور کامل شکسته شده و به طول 50 متر داخل دره فرو رفته که برای خاکریزی و پر کردن این دره عمیق که در نهایت با انجام عملیات زیرسازی و سپس سیمان و تثبیت محور انجام خواهد شد تا حدود 10 روز آینده بسته خواهد بود.

وی گفت: همزمان با خاکریزی دره 50 متری عملیات تخلیه 2 متر گل و لای در روی جاده نیز انجام خواهد شد تا امکان تردد در چالوس فراهم گردد.

اکبری درباره اینکه گفته می گردد بعضی نقاط چالوس دیگر قابل تعمیر نیست و مسیرهای تازه باید جایگزین گردد، اضافه کرد: این مطلب صحت ندارد، همه نقاط چالوس قابل تعمیر است، چند نقطه از پل های آب رو پر از شن و ماسه شده که باید تخلیه گردد. دیوار حائل جاده هم تخریب شده و با این حال اگر گودال 50 متری پر گردد ظرف یک هفته ترافیک چالوس مجدد برقرار می گردد.

وی گفت: اما تخمین می زنیم کار بازسازی کامل چالوس که شامل بازسازی پل ها و دیوارهای حایل است با هزینه ای حدود هزار میلیارد تا مهر سال جاری به طول انجامد.

به گفته اکبری، فقط برای اینکه محور چالوس به شرایط قبل خود بازگردد تا در بارش های مشابه دچار همین حادثه نگردد، در ابتدا باید 200 میلیارد تومان هزینه گردد. ایمن سازی دقیق تر و ایمنی بیشتر در هشت نقطه که شامل به کارگیری دیوارهای حائل بزرگ است حدود هزار میلیارد است که قرار است با انتخاب مشاور ارزیابی گردد تا نقاط خطرناک تر در دستور کار قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 938

به "بسته شدن جاده چالوس تا 10 روز آینده ، قسمت هایی از جاده غیرقابل استفاده خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته شدن جاده چالوس تا 10 روز آینده ، قسمت هایی از جاده غیرقابل استفاده خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید