بلوکه شدن پول ایران به بهانه فشار آمریکایی ها، راهزنی بین المللی است

به گزارش شهر ورزش، خبرگزاری خبرنگاران- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بلوکه شدن پول ایران در کره جنوبی به بهانه فشار آمریکایی ها راهزنی بین المللی است.

بلوکه شدن پول ایران به بهانه فشار آمریکایی ها، راهزنی بین المللی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی دنیا آبادی، در مورد آزادسازی پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: اینکه کره ای ها سرنوشت روابطشان با ایران را به آمریکا گره بزنند کار عقلانی و منطقی نبود و مبتنی بر منافع کره ای ها نیست، این کشور ظرف دهه های گذشته در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع خانگی، پتروشیمی و بخش های مختلف ایران حضور داشته و همکاری مالی خوبی بین تهران و سئول شکل گرفته بود.

نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز ادامه داد: اکنون در شرایط تحریمی و شیوع بیماری کرونا، کره، پولی را که متعلق به مردم ایران بوده، به روابط سیاسی و تنش های بین ایران و آمریکا کره زده و دنبال نظر کاخ سفید رفته این اقدام و رفتار غیر منطقی و خلاف منافع کره ای ها است.

وی در این باره که این پول چطور به دست ما برسد، گفت: به هر میزان واسطه ها و راستا رسیدن پول به ایران را کاهش دهیم بهتر است و ایران باید تشخیص دهد چه کالا هایی احتیاج دارد و از کجا باید تهیه گردد، با این حال می توان با کره ای ها توافق کرد که کالا های ضروری که می توان آن را از بازار کره تهیه کرد در قبال طلبمان وارد کنیم، اما اینکه اینکه چه کالایی احتیاج داریم و چه کالایی در توان کره است باید بر اساس نظر وزارت صمت، وزارت خارجه و مسئولان مالی انجام گردد.

رحیمی دنیا آبادی، با بیان اینکه تا امروز ایران و کره در حوزه مالی و فرهنگی تنش عمده ای نداشتند، توضیح داد: متاسفانه اقدام کره ای ها و بلوکه کردن پول ایران راهزنی در روابط بین الملل است هرچند توافقاتی برای آزادسازی بخشی از آن اجرا شده است چرا که ایران در این شرایط احتیاج دارد با ثروت خود نسبت به تهیه دارو و واکسن کرونا اقدام کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این پول برای مردم ایران است، از این رو رفتار کره ای ها در حافظه مردم ایران می ماند و بر آینده روابط مالی، سیاسی و فرهنگی ما اثرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نهایت ضرر و زیان این رفتار، برای کره ای ها خواهد بود چرا که ایران کشور مهم و اثرگذاری در خاورمیانه است و سئول نمی تواند به دلیل فشار های آمریکا رفتاری نادرست با تهران داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 245

به "بلوکه شدن پول ایران به بهانه فشار آمریکایی ها، راهزنی بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوکه شدن پول ایران به بهانه فشار آمریکایی ها، راهزنی بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید