توسعه گردشگری به وسیله تفاهم نامه بین ایران و ونزوئلا

به گزارش شهر ورزش، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، توسعه گردشگری به وسیله تفاهم نامه بین ایران و ونزوئلا صورت می گیرد.

توسعه گردشگری به وسیله تفاهم نامه بین ایران و ونزوئلا

داستان چیست؟

کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس در ملاقات با علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی با تشریح جزئیات و برنامه های سفر وزیر گردشگری کشور به ایران گفت: وی به منظور آشناسازی و امضای تفاهم نامه گردشگری به ایران سفر می نماید.

سفیر ونزوئلا در تهران همچنین با اشاره به اینکه برنامه سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران سفری چند روزه است، گفت: در دو سالی که در ایران زندگی می کنم، در مدت چند روز هم نمیتوان تاریخ ایران و جاذبه های گردشکری این کشور را دید.

کوردونس با تاکید بر اهمیت و صندلی صنعت گردشگری اضافه نمود: همکاری مشترک در صنعت گردشگری موجب ارتباط بیشتر بین ایران و ونزوئلا شده و به رونق مالی میان کشورها نیز یاری می نماید.

وی گفت: در این سفر یکی از پیشنهادهای وزیر گردشگری ونزوئلا این است که غرفه ای را به کشور ایران برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری ونزوئلا برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران اختصاص دهیم.

امضای تفاهم نامه گردشگری ایران و ونزوئلا

علی اصغر مونسان گفت: در وبیناری که با وزیر سابق گردشگری ونزوئلا داشتیم تصمیم گرفته شد تا روابط گردشگری بین دو کشور افزایش پیدا کند و تور آشناسازی برگزار گردد، خوشبختانه این کار با زحمات سفیران دو کشور در حال اجرا شدن است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان اضافه نمود: همکاران ما برنامه ریزی خوبی برای سفر هیات ونزوئلا به ایران انجام دادند. در این سفر دو موضوع عمده دنبال می گردد یکی امضای تفاهم نامه گردشگری میان دو کشور و دیگری برگزاری نشست B2B میان فعالان گردشگری دو کشور که برای ما حائز اهمیت است.

وی بیان نمود: با توجه به داشته های تاریخی و طبیعی که ایران دارد، همکاران ما برای آشناسازی هیات ونزوئلا سفری پنج روزه در نظر گرفته اند، اما به نظر می رسد قرار است مدت کمتری را در ایران حضور داشته باشند، به همین دلیل نشان دادن جاذبه های کشورمان در این مدت محدود سخت است.

مونسان گفت: در سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به کشورمان هدفمان معرفی ایران و دیدن شهرهایی همچون اصفهان و شیراز است تا بتوانیم بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران را معرفی کنیم.

در این ملاقات همچنین میثم کیانی زاده، نماینده وزارت امور خارجه و امیرمهدی طاهری فر، مدیرعامل شرکت حامیان حضور داشتند.

روابط گردشگری ایران و ونزوئلا در یک نگاه

روابط ایران و ونزوئلا از سال 2001 بدنبال سفر هوگو چاوز به تهران رنگ جدی تری به خود گرفت و در دهم همکاری های مالی و سرمایه گذاری در صنعت و فراوری انرژی ادامه پیدا کرد. ونزوئلا و ایران اینک سطح تازه ای از همکاری در حوزه گردشگری را برای خود تعریف نموده و خواستار امضای تفاهم نامه گردشگری هستند.

طبق توافق های ایران و ونزوئلا در گذشته، اتباع دو کشور می توانند بدون احتیاج به ویزا و با گذرنامه معتبر به مدت دو هفته به کشورهای یکدیگر سفر نمایند.

وزیران گردشگری ایران و ونزوئلا در ملاقات ویدئویی که اخیرا با یکدیگر داشتند درباره توسعه همکاری های گردشگری و امضای تفاهم نامه مشترک مذاکره کردند.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرامون همکاری ایران و ونزوئلا در زمینه گردشگری گفت: ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور وجود دارد که با تلاشهای متقابل می توان این ظرفیت را تقویت کرد.

آنچه حائز اهمیت است اینکه با سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران و امضای تفاهم نامه همکاری بطور یقین دو کشور بر توسعه رونق گردشگری تاکید خواهند کرد و این مهم زمینه های همکاری های بیشتر فرهنگی، سیاسی و مالی را نیز برای طرفین مهیا خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 172

به "توسعه گردشگری به وسیله تفاهم نامه بین ایران و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری به وسیله تفاهم نامه بین ایران و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید