تور ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان

به گزارش شهر ورزش، ایروان مرکز ارمنستان است. جاذبه های طبیعی و بعلاوه جاذبه های دیدنی ایروان توجه گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف به خود جلب نموده است. اگر برای جاذبه های گردشگری ایروان به این شهر سفر می کنید، از مکان های دیدنی و بعلاوه آثار تاریخی این شهر می توانید لذت ببرید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ایروان

ایروان شهری کوچک است با تاریخی غنی که شهر محبوب بیشتر ارمنی ها به شمار میرود. ایروان در جنگ ایران و روس بود که بر اساس معاهده ترکمان چای از ایران جدا شد. ایروان از عظیم ترین شهرهای ارمنستان و مرکز فرهنگی و صنعتی این کشور است. این شهر در سال 2012 میلادی به اسم مرکز دنیا کتاب در یونسکو به ثبت رسیده است. بلیط تهران استانبول

تاریخ ایروان

4000 سال قبل از میلاد شهر ایروان قابل سکونت بوده است. باستان شناسان با جست وجوی بسیار توانستند قلعه اورارتویی که مردم ایروان برای دفاع خود از حمله های قفقازی ساختند را پیدا نمایند. این قلعه باستانی 728 سال قبل از میلاد به دستور شاه آرگیشتی یکم ساخته شد. شهر ایروان بین قرن های 3 و 4 قبل از میلاد به علت اینکه اطلاعاتی تاریخی از این دوره در دسترس نیست به عصر سیاه ایروان معروف است. کلیسای سنت پیتر و پاول از اولین کلیساهایی است که در ایروان ساخته شد. در قرن پنجم بود که این کلیسا در سال 1931 میلادی فرو ریخت. خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران ایروان | بلیط هواپیما ایروان تهران

موقعیت جغرافیایی ایروان

ایروان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در دامنه های کوه آرارات واقع شده است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

این شهر مجاور با رود هرازدان است و ارتفاع این شهر از دریا حدود 900 تا 1300 متر است. شهر ایروان در کشور ارمنستان متعلق به هیچ استانی نیست. ایروان در مرز چهار استان به نام های کوتایک، آرارات، آرماویر و آراگاتسوتن واقع شده است.

جاذبه های تماشای ایروان

ایروان شهری با مکان های تماشای و جاذبه های گردشگری تماشایی برای گردشگران است. نمونه هایی از جاذبه های تماشای ایروان:

  • هزار پله ارمنستان (کاسکاد): کاسکاد پایین ترین نقطه شهر را به بالاترین قسمت وصل می نماید. کاسکاد دارای 750 پله است به همین علت به آن 1000 پله می گویند. معنای نام کاسکاد، آبشارهای کوچک است و از مجذوب کننده ترین جاذبه های تماشای ایروان به تعداد می آید.
  • دریاچه سوان: از مکان های تماشای دیگر شهر گردشگری ایروان می توان به دریاچه سوان اشاره نمود. دریاچه سوان یکی از زیباترین جاذبه های تماشای ایروان است که در فاصله 1916 متری از سطح دریا واقع شده است. این دریاچه در شمال شرقی ایروان است و 60 کیلومتر فاصله با این شهر دارد. دریاچه سوان عظیم ترین دریاچه آب شیرین دنیا در بین دریاچه های کوهستانی دنیا است. این دریاچه در استان گغارکونیک واقع شده است. ریشه نام دریاچه سوان از اورارتویی سیونا گرفته شده که به معنای سرزمین دریاچه است. 5 درصد مساحت ارمنستان را دریاچه سوان گرفته است. بلیط هواپیما تهران مشهد
  • زاخکازور(دره گلها) : این دره در 50 کیلومتری ایروان واقع شده است. دره گلها به علت طبیعت سرسبز و کوهستانی از زیباترین مکان های تماشای ایروان است.
  • اپرای ایروان: یکی دیگر از جاذبه های ایروان ساختمان اپرا است که از زیباترین بناها و جاذبه های تماشای ایروان محسوب می شود.
  • معبد گارنی: از دیگر حاذبه های تماشای ایروان معبد گارنی است. تاریخ این بنا به زمان هایک ناهابت برمی شود و نام این معبد از نام گارنیک نوه نتیجه هایک ناهابت گرفته شده است. رودخانه ای در کنار این معبد جریان دارد که به آن رودخانه گارنی گفته می شود که فاصله آن تا ایروان 28 کیلومتر است و در قسمت جنوب شرقی ایروان واقع شده است. معبد گارنی از منطقه ها خوش آب وهوا است و در گذشته منطقه ییلاقی پادشاهان بوده است.
  • مجسمه مادر: یکی دیگر از مکان های گردشگری ایروان مجسمه مادر است.
  • کلیسای گغارت: از دیگر جاذبه های تماشای ایروان کلیسای گغارت است. گغارت به معنای سرنیزه است. فاصله این کلیسا از ایروان 35 کیلومتر می باشد. این کلیسا در جنوب شرقی ایروان واقع است. در قرن سیزده در سال 1215 خاندان زاکریان دستور ساخت کلیسای بیرونی را دادند و بعد از اینکه خاندان پروشیان آن را از خاندان زاکریان خریدند، به یک خواهر و برادر معمار دستور ساخت کلیسای درونی را دادند، که ساخت این کلیسا 10 سال طول کشید. کلیسای درونی 3 قسمت دارد که یک قسمت آن آرامگاه خاندان پروشیان است. کلیسای گغارت در بالای یک کوه واقع شده است. چشمه ای در کلیسای گغارت وجود دارد که مردم این منطقه اعتقاد دارند با شستن سروصورت خود با آب این چشمه جوان می مانند. همان طور که گفته شد گغارت به معنای سرنیزه است که این نیزه از یک پایه چوبی با سری از آهن به شکل تیز و تخت ساخته شده است. این نیزه برای مسیحیان بسیار ارزشمند و مقدس است چرا که اعتقاد دارند این نیزه همان نیزه ای است که وقتی حضرت عیسی را به صلیب کشیدند از طریق فروکردن این نیزه در بدن این حضرت خواستند از جان دادن آن مطمئن شوند. شخصی به نام تاتوس اراکیال این نیزه را به منطقه ایری وانک که نام قدیمی گغارت است می آورد و از آن به بعد به این نام معروف می شود. اگر قصد سفر به ایروان را دارید این کلیسا از برترین جاذبه های تماشای ایروان است که می توانید از تماشا آن لذت ببرید. خرید بلیط هواپیما
  • کلیسای گریگورلوساوریچ: از دیگر جاذبه های گردشگری ایروان کلیسای گریگورلوساوریچ است که می توانید در سفر به ایروان از این مکان زیبا تماشا کنید.

آثار تاریخی ایروان

ازجمله جاذبه های تماشای ایروان آثار باستانی غنی است که این شهر کوچک دارد. آثار باستانی ازجمله :

  1. قلعه اربونی
  2. مسجد کبود ایروان
  3. ماتناداران
  4. معبد گارنی
  5. زوارتنوتس

(مجله گردشگری خبرنگاران)

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 467

به "تور ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید