جزیره مائویی؛ بزرگ ترین و شناخته شده ترین جزیره هاوایی

به گزارش شهر ورزش، جزیره مائویی با ترکیب نشاط انگیزی از زیبایی طبیعت و سرگرمی در فضایی باز، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. مائویی با بیش از 120 مایل خط ساحلی و 80 ساحل، بزرگ ترین و شناخته شده ترین جزیره هاوایی به شمار می رود.

جزیره مائویی؛ بزرگ ترین و شناخته شده ترین جزیره هاوایی

این جزیره با نام مستعار جزیره دره شناخته می گردد، چراکه در دره ای بین دو کوه آتش فشان خاموش واقع شده است. این جزیره زیبا برترین گزینه برای علاقه مندان سفرهای تفریحی است. با سفر به مائویی امکان دوچرخه سواری در میان اکالیپتوس ها و کاج ها، کوهنوردی در مسیر پر پیچ و خم جنگل های بامبو، موج سواری و غواصی در میان صخره ها و مرجان ها را تجربه خواهید کرد. خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی به مقصد هاوایی راهی آسان برای سفر به یکی از چشم گیرترین منطقه ها دنیا است.

چرا بازدید از جزیره مائویی را پیشنهاد می کنیم؟

مائویی از بزرگ ترین جزایر هاوایی به شمار می رود.

جزیره مائویی مقصدی عالی برای گذراندن سفری هیجان انگیز است.

در این جزیره اقامتگاه های بی نظیری وجود دارد.

مائویی دارای زیباترین و معروف ترین سواحل دنیای است.

غذاهای محلی این جزیره به طرز شگفت انگیزی خوشمزه هستند.

با اقامت در این جزیره با صحنه های بی بدیلی نظیر مهاجرت نهنگ های گوژپشت روبرو خواهید شد.

جاهای دیدنی جزیره مائویی

ساحل کاناپالی: ساحل 5 کیلومتری کاناپالی، برترین ساحل جزیره مائویی است. کاناپالی در مائویی غربی قرار گرفته و بخشی از شهر لاهاینا است. امکان بسیاری از تفریحات آبی در این ساحل برای جهانگردان فراهم است. بعلاوه چندین مرکز خرید و موزه در کنار این ساحل وجود دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید. ناگفته نماند برترین هتل ها و استراحتگاه های مائویی در این بخش قرار دارند.

بزرگراه هانا: بزرگراه هانا با بیش از 500 پیچ و 50 پل، شبیه هیچ کدام از جاده هایی که قبلا در آن ها رانندگی نموده اید، نیست. بزرگراه هانا که شما را در مسیر 100 کیلومتری جنگل سرسبز بارانی مائویی راهنمایی می نماید، تمام علاقه مندان طبیعت و جهانگردانی که با رزرو تور مسافرتی به این منطقه سفر می نمایند را مسحور خود می سازد.

پارک ملی هالیاکالا: پارک ملی هالیاکالا با مساحتی نزدیک به 25000 هکتار در دامنه آتش فشان غیرفعال هالیاکالا قرار گرفته است. در این منطقه با منظره زیبایی از جزیره روبرو خواهید شد. یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های پارک ملی هالیاکالا، استخرهای آب شیرین Oheo است. آب این استخرها که با نام هفت حوض مقدس شناخته می شوند، از آبشار Oheo تامین می گردد. آبشار ماکاهیکو و وایموکو از دیگر منظره ها خیره نماینده ای هستند که در پارک ملی مشاهده خواهید کرد.

مرکز اقیانوس مائویی: در مرکز اقیانوس مائویی، مجموعه ای از ماهی های صخره ای، مرجان ها، لاکپشت های سبز دریایی و لقمه ماهی در آکواریوم هایی با طرحی مجذوب کننده نگهداری می شوند. چشمگیرترین قسمت نمایشگاه، تپه دریایی زنده ای است که بیش از 40 نوع مرجان بومی هاوایی در آن دیده می گردد. از دیگر قسمت های این مرکز می توان به تالاب لاکپشت و نمایشگاه نهنگ اشاره نمود. ناگفته نماند در صورت تمایل می توانید از پشت صحنه این نمایشگاه و عملکرد آکواریوم ها دیدن نمایید. در فروشگاه این مرکز، انواع کارهای اصل و باکیفیت به فروش می رسد.

پارک ایالتی وایاناپاناپا: وایاناپاناپا یک پارک دولتی 122 هکتاری در هانا است. این پارک در انتهای جاده وایاناپاناپا در نزدیکی بزرگراه هانا واقع شده است. وایاناپاناپا گزینه ای عالی برای پیاده روی، کمپینگ، اقامت و در یک کلام غرق شدن در طبیعت است. در پارک وایاناپاناپا می توانید از ساحل گدازه سیاه واقع در پارک نیز بازدید کنید.

منطقه تفریحی وایلیا: منطقه ساحلی وایلیا با داشتن 5 ساحل زیبا و طیف وسیعی از امکانات تفریحی به یکی از شناخته شده ترین مقاصد جهانگردی جزیره مائویی تبدیل شده است. ساحل وایلیا معروف ترین ساحل این منطقه است و تعدادی از محبوب ترین اقامتگاه ها در آن قرار دارند. برای شنا و غواصی سری به ساحل پولو سری بزنید. پارک ساحلی Ulua یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است و انتخاب مجذوب کنندهی برای قرارهای عاشقانه به شمار می رود. در مجموعه تفریحی وایلیا، امکانات دیگری نظیر زمین بازی گلف، مراکز خرید متنوع و رستوران های متعدد برای تفریح و خوش گذرانی خریداران بلیط هواپیما مقرون به صرفه قرار گرفته است.

تفریحات جزیره مائویی

مائویی ترکیبی مجذوب کننده از ماجراجویی، زیبایی و تفریح است. در این بخش 11 مورد تفریحی مجذوب کننده را برایتان معرفی خواهیم کرد.

1. سلام بر آفتاب!

مرتفع ترین نقطه مائویی بر فراز هالیاکالا، بزرگ ترین آتش فشان خاموش دنیا قرار گرفته است. هر ساله صدها هزار جهانگرد در حوالی نیمه شب از خواب شیرین چشم پوشی نموده و برای دیدنی طلوع آفتاب، راهی هالیاکالا می شوند. بر روی قله کوه با یکی از بی نظیرترین تصاویر زندگیتان روبرو خواهید شد. پس از دیدنی طلوع آفتاب می توانید به دیگر جاذبه های پارک ملی هالیاکالا سر بزنید.

2. در امتداد ساحل قایق رانی کنید.

در کنار سواحل مائویی، منظره قایق های بلند و باریک با شناورهای جانبی، بسیار چشم نواز است. این قایق های رنگی که به قایق های بازویی معروف هستند، نوادگان همان قایق هایی هستند که کاشفان پلینزیایی برای رسیدن به هاوایی استفاده کردند. امروزه کلوپ های قایق رانی با برگزاری مسابقه های متعدد، سنت قایق رانی را زنده نگه داشته اند.

3. در شکوه استوایی پیپیوای پیاده روی کنید.

هرچند که کفش هایتان در مسیر پیاده روی پیپیوای گل آلود خواهند شد، ولی ارزشش را دارد. کوره راه پیپیوای در کنار رودخانه اوهئو گولچ در پارک ملی هالیاکالا قرار گرفته است و نیمی از مجذوب کنندهیت پیاده روی در آن به خاطر منظره ها استثنائی جنگل است. هنگام پیاده روی در این منطقه از کنار درختان انبه، گواوان، بانیان و آبشار ماکاهیکو خواهید گذشت. تمام این منظره ها زیبا با صدای ساقه های بامبو تکمیل می گردد.

4. در اطراف کوه های غربی مائویی رانندگی کنید.

برای پیش نمایشی کوتاه تر از جاده های پرپیچ و زیبای جاده هانا، از کاپالوآ به سمت بزرگراه سی شمالی رانندگی کنید. حین رانندگی با زیباترین منظره ها مائویی روبرو خواهید شد. پیشنهاد می کنیم مقابل یکی از میوه فروش های جاده توقف نموده و خودتان را به یک اسموتی خوشمزه و آناناس طلایی مهمان کنید. در ادامه راه به سمت ناکالل بلوهول حرکت کنید؛ تضاد صخره های بلند و آبی عمیق اقیانوس فوق العاده است.

5. از غذاهای محلی مائویی نوش جان کنید.

برای صرف غذا به رستوران های محبوب بین مردم محلی مائویی سری بزنید. غذای روزانه در مائویی نشان دهنده فرهنگ چندملیتی این جزیره است و تاثیرات فرهنگ آسیایی، پرتغالی و بومی در آن آشکار است. غذاهای این منطقه مقرون به صرفه و خوشمزه هستند.

6. به بدنتان ماساژ هدیه دهید.

آیا می دانستید تعدادی از برترین مراکز اسپای دنیا در مائویی قرار دارند؟ این جزیره برترین مکان برای دریافت ماساژ بوده و شامل گزینه های متنوعی ازجمله ماساژ بافت عمیق، ماساژ سنگ داغ و ماساژ رفلکسولوژی است.

7. موج سواری را یاد بگیرید.

یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که می توانید در جزیره مائویی انجام دهید، آموزش موج سواری است. در این جزیره انواع کلا س های خصوصی موج سواری موجود است که می توانید در آن ها ثبت نام کنید.

8. نهنگ ها را دیدن کنید

نهنگ های گوژپشت خوب می دانند چگونه با حرکات سر و دمشان جهانگردان را مجذوب خود نمایند. اگر در فصل زمستان به جزیره مائویی می روید، پیشنهاد می کنیم یک جفت دوربین چشمی همراهتان داشته باشید. هنگامی که در ساحل لم داده اید، از دیدنی نهنگ ها لذت خواهید برد. اگر دوست دارید نهنگ ها را از نزدیک دیدن کنید، قایق سواری را امتحان کنید. دیدن نهنگ گوژپشت در کنار قایقتان به اندازه خوش شانسی تان بستگی دارد.

9. ماهیگیری کنید.

در جزیره مائویی، ماهیگیری یکی از تفریح های مجذوب کننده برای مردم محلی و جهانگردان است. روش های مختلفی برای ماهیگیری وجود دارد. شما می توانید یکی از گزینه ها مثل ماهیگیری با نیزه، ماهیگیری با تور، یا ماهیگیری با چوب از ساحل را انتخاب کنید. اگر کمی حوصله به خرج دهید، می توانید نتیجه کارتان را برای شام نوش جان کنید.

10. در ضیافت Luau شرکت کنید.

هیچ بازدیدی از جزیره مائویی بدون شرکت در جشن Luau کامل نمی گردد. Luau یک جشن بزرگ همراه با موسیقی و پایکوبی است. در این جشن حین دیدنی پایکوبی هولا از غذاهای محلی هاوایی نوش جان خواهید کرد. معمولا این ضیافت ها 2 الی 3 ساعت طول می کشد. یکی از برترین مکان ها برای رفتن به این جشن، مراسم لاهاینا واقع در ساحل غربی جزیره است. در شروع جشن به مهمانان گل ارکیده هدیه داده می گردد. با شروع غروب، مشعل ها روشن شده و غذاهای محلی همراه با اجرای پایکوبی سرو می گردد.

11. با خورشید در نمایشی شگفت انگیز وداع کنید

با دیدنی شیرجه تشریفاتی از روی صخره حین غروب آفتاب، با روشنایی روز وداع و خورشید را بدرقه کنید. در طول جشن امضای تفرجگاه که از سال 1963 شروع شده است، یک غواص حرفه ای از بالای یک صخره 30 فوتی به اقیانوس آرام شیرجه می زند. هیچ هزینه ای برای دیدنی این غوطه ور شدن در حین دیدنی پالت رنگی غروب خورشید پرداخت نخواهید کرد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از جزیره مائویی چقدر است؟

بازدید از جزیره مائویی رایگان است ولی اقامت و انجام تفریحات متنوع شامل هزینه های متفاوتی است. از آنجایی که جزیره مائویی دارای جاذبه های متعددی است، مدت زمانی که برای اقامت در این جزیره پیشنهاد می گردد، حدود 7 تا 10 روز است.

برترین زمان برای سفر به جزیره مائویی کی است؟

برترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما و سفر به مائویی با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر آب وهوا، تقاضا برای اقامت و شلوغی جزایر، ماه های آوریل، می، اوت، سپتامبر و اوایل اکتبر هستند. بعضی به این دوران، دوره های کم تردد می گویند. گفتنی است مقرون به صرفه ترین زمان برای سفر به جزیره، ماه فوریه است.

چگونه به جزیره مائویی برویم؟

پرواز بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایالات متحده آمریکا و دیگر شرکت های بین المللی به فرودگاه بین المللی هونولو واقع در جزیره اوآهو است. البته بعضی از شرکت های هواپیمایی شما را مستقیما به فرودگاه کاهولوی در جزیره مائویی می برند. برای گردش بهتر در جزیره پیشنهاد می کنیم خودرو کرایه کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره مائویی

مزرعه سرفینگ گوت دایری: 6 کیلومتر

باغ گیاه شناسی کولا: 8.5 کیلومتر

هالیاکالا: 9.6 کیلومتر

هتل های نزدیک به جزیره مائویی

هتل هیلتون گراند ویکیشنز کلاب مادوری بی ویلاس: 30 دقیقه

هتل آلوها پوآلانی بوتیک: 30 دقیقه

هتل مائویی اسشونر:30 دقیقه

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 959

به "جزیره مائویی؛ بزرگ ترین و شناخته شده ترین جزیره هاوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره مائویی؛ بزرگ ترین و شناخته شده ترین جزیره هاوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید