خبرنگاران پذیرش 466 دانش آموز در مدارس تیزهوشان قم

به گزارش شهر ورزش، قم- خبرنگاران- رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی آینده 466 دانش آموز این استان به وسیله شرکت در آزمون ورودی در مدارس تیزهوشان پذیرش خواهند شد.

خبرنگاران پذیرش 466 دانش آموز در مدارس تیزهوشان قم

علی طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: فرآیند ثبت نام دواطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی آینده همزمان با سراسر کشور، از روز چهارشنبه 11 فروردین ماه جاری شروع می گردد.

وی افزود: داوطلبان پایه ششم و نهم سال تحصیلی جاری فقط تا 25 فروردین ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به نشانی azmoon.medu.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این آزمون 336 دانش آموز در پایه هفتم و 130 دانش آموز در پایه دهم جذب خواهند شد.

طالبی اعلام کرد: در سال تحصیلی پیش رو، برای نخستین بار در استان قم، رشته هنرستانی کامپیوتر (گرایش شبکه و نرم افزار) در دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان شهید دکتر شهریاری ایجاد می گردد که دانش آموزان (پایه نهم سال تحصیلی جاری) مستعد علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای، از سال تحصیلی آینده، از این خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم به ترتیب راس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 20 و روز آدینه 21 خردادماه سال 1400 برگزار می گردد.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری 2 هزار و 254 دانش آموز دختر و پسر در هشت مدرسه استعدادهای درخشان استان قم مشغول به تحصیل می باشند.

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش آموزان با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود 270 هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ 670 فضای فیزیکی و پنج هزار و 800 کلاس درس آماده شده و تعداد کد فضاهای آموزش وپرورش قم حدود یک هزار و 300 واحد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 240

به "خبرنگاران پذیرش 466 دانش آموز در مدارس تیزهوشان قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پذیرش 466 دانش آموز در مدارس تیزهوشان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید