تور ارزان کانادا: خبر کانادا، برای دانشجویان خارجی

به گزارش شهر ورزش، تازهترین خبرها حکایت از این دارند که دولت کانادا در تاریخ هشتم ژانویه 2021 سیاستی تازه اتخاذ نموده که بر مبنای آن دانشجویان خارجی که قبلا در کانادا تحصیل نموده اند و PGWP آنها منقضی شده یا در حال انقضاست و تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفته اند شانس دیگری برای درخواست ویزای کار باز در اختیار خواهند داشت.

تور ارزان کانادا: خبر کانادا، برای دانشجویان خارجی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هدف از این سیاست این است که دارندگان PGWP زمان بیشتری برای کسب سابقه کار مورد احتیاج برای اقامت دائم کانادا را داشته باشند. دولت کانادا این سیاست را اتخاذ نموده تا به دارندگان ویزای PGWP که شغلشان را از دست داده اند و یا ساعات کاری شان به خاطر کرونا کمتر شده است یاری نموده باشد. تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که دانشجویان خارجی سابق عمدتا به خاطر داشتن سابقه کار و تحصیل در کانادا پس از اخذ اقامت دائم سریعا می توانند جذب بازار کار کانادا شوند.

این ویزاهای کار باز نو به مدت 18 ماه اعتبار خواهند اشت و دانشجویان خارجی سابق را قادر می سازند تا در کانادا بمانند و در پی کار بگردند. بر خلاف ویزاهای کار بسته که کارگر خارجی را تنها با یک کارفرمای کانادایی مرتبط می سازند ویزاهای کاری باز به اتباع خارجی اجازه می دهند تا برای هر کارفرمایی که دوست دارند کار نمایند.

برای درخواست جهت ویزای کاری باز تحت این سیاست نو باید واجد معیارهای زیر باشید:

  • باید PGWP شما روز 30 ژانویه 2020 یا بعد از این تاریخ منقضی شده باشد و یا PGWP شما ظرف مدت 4 ماه یا کمتر از تاریخ درخواست منقضی گردد؛
  • باید در کانادا حاضر باشید؛
  • باید شرایط اقامت موقت معتبر داشته باشید و یا برای تمدید شرایط اقامتی تان درخواست دهید.

فرایند درخواست از 27 ژانویه تا 27 جولای 2021 خواهد بود.

اداره مهاجرت کانادا براورد نموده است که 52000 فارغ التحصیل خارجی که PGWP آنها منقضی شد هیا در حال انقضاست از این سیاست نو منتفع خواهتد شد. طبق داده های اداره مهاجرت کانادا حدود نیمی از 61000 دارنده PGWP که تاریخ انقضای ویزای کاری بازشان بین ژانویه تا دسامبر 2020 بوده است اقامت دائم گرفته اند و یا درخواست اقامت دائم آنها در حال رسیدگی است.

لازم به ذکر است دانشجویان خارجی کانادا پس از اتمام تحصیل در کانادا می توانند درخواست PGWP بدهند؛ این ویزا به انها اجازه می دهد تا پس از تمام شدن درسشان ب همدت سه سال در کانادا سابقه کار کسب نمایند. دولت کانادا PGWP را به عنوان بخشی از کوشش های خود جهت جذب دانشجویان خارجی و نگه داشتن آنها به عنوان اسکیلدر ورکر انجام می دهد. دارندگان PGWP از سوابق کار و تحصیل خود در کانادا می توانند برای درخواست مهاجرت استفاده نمایند.

ویزای PGWP در بین دانشجویان خارجی کانادا از محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که طبق نظرسنجی ها حدود 60 درصد آنها می خواهند اقامت دائم کانادا بگیرند. آنها اغلب برای مهاجرت به کانادا به وسیله کار (اسکیلد ورکر) به سابقه کار کانادایی احتیاج دارند. PGWP آنها را قادر می سازد تا این تجربه و سابقه را کسب نمایند و سپس درخواست مهاجرت اسکیلد ورکر را به اکسپرس انتری یا برنامه مهاجرت استانی یا بسیاری از مسیرهای مهاجرتی که داشتن سابقه کار کانادایی را امتیاز تلقی می نمایند ارائه نمایند.

کانادا به خوبی واقف است که همه گیری کرونا و تضعیف بازار کار به ضرر دانشجویان خارجی که در سال 2019 و 2020 فارغ التحصیل شده اند تمام شده است. بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان خارجی از کار بیکار شده اند. در نتیجه داشتن شرط داشتن سابقه کار کانادایی برای آنها دشوارتر از قبل شده است.

دانشجویان خارجی با تحصیل در کانادا به اقتصاد محلی این کشور یاری می نمایند و خیل وسیعی از افراد تحصیل نموده را تشکیل می دهند که اقامت دائم می گیرند و به نیروی کار کانادا می پیوندند. مطالعه نو Statistics Canada نشان می دهد که حدود یک سوم دانشجویان خارجی که لیسانس خود را در کانادا می گیرند و تقریبا نیمی از دانشجویان خارجی که فوق لیسانس خود را در کانادا می گیرند ظرف 10 سال اخیر پس از گرفتن اولین ویزای کاری اقامت دائم کانادا گرفته اند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 564

به "تور ارزان کانادا: خبر کانادا، برای دانشجویان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کانادا: خبر کانادا، برای دانشجویان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید