درخواست مردم برای انتقال گرمخانه خاوران؛ شورا همچنان از فعالیت های قرارگاه اجتماعی مطلع نیست

به گزارش شهر ورزش، تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت که تغییرکاربری گرمخانه خاوران مشکل ساکنان این محله را حل نمی کند و درخواست مردم انتقال این گرمخانه است.

درخواست مردم برای انتقال گرمخانه خاوران؛ شورا همچنان از فعالیت های قرارگاه اجتماعی مطلع نیست

ناصر امانی در گفت وگو با پانا درخصوص تغییر کاربری گرمخانه خاوران و تبدیل آن به مکان نگهداری معتادان متجاهر گفت: شورای شهر نیز از این موضوع مطلع نبود و در جلسه ای که شهردار منطقه 15 به صحن شورا آمده بود، مطلع شدیم که قرار است این گرمخانه به مکان نگهداری روزانه معتادان متجاهر تبدیل شود اما تبدیل این گرمخانه به ماده 16 یعنی محل بازپروری معتادان رضایت اهالی این منطقه را جلب نخواهد کرد. ساکنان این منطقه درخواست دارند این گرمخانه از این مکان جمع شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد اهالی صرفِ آوردن معتادان در این محله آسیب زا است، چه بخواهد موقت باشد و چه بخواهد دائم آن ها را نگهداری کنند. ساکنان این محله احساس می کنند که محله شان تبعیدگاه آدم های آسیب دیده در شهر تهران شده است. من مخالف این تغییر کاربری هستم؛ یعنی اگر قرار باشد شورا نظر بدهد، حتما می گوییم آن گرمخانه کلا باید از آنجا جمع شود و به خارج از شهر برود. این خواستی است که مردم آنجا به ما به عنوان کننده خود گفتند. موظف هستیم نظر مردم را منعکس کنیم و از نظر مردم دفاع کنیم نه از تصمیمی که در واقع بدون توجیه در این زمینه گرفته می شود.

امانی درخصوص اینکه عملیات اجرایی قرارگاه شروع شده است، شورا چه مقدار از جزئیات این طرح اطلاع دارد و مسئولیت شهرداری در این قرارگاه چیست، توضیح داد: قرارگاه همان محل تجمع مسئولان و تصمیم گیران در حوزه معتادان متجاهر است تا بنشینند و با هم اقدامات را هماهنگ کنند. شما در تصاویری هم که از جلسات قرارگاه منتشر شده دیده اید، جلسه ای است که شهردار در راس آن نشسته است، کننده دادستان، کننده ناجا و کننده بهزیستی نیز هستند و همه باهم در مورد یک موضوع همفکری می کنند و یک تصمیم می گیرند و این تصمیم را به صورت جمعی اجرا می کنند. آن چیزی که ما می دانیم. کسی برای ما توضیح نداده است ولی مصاحبه هایی که آقای زاکانی کرده و عملکردی که اکنون شهرداران منطقه ها دارند، مسئولیت آن قرارگاه با شهرداری است ولی با حضور همه نهادها، هماهنگی ها انجام می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 658

به "درخواست مردم برای انتقال گرمخانه خاوران؛ شورا همچنان از فعالیت های قرارگاه اجتماعی مطلع نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مردم برای انتقال گرمخانه خاوران؛ شورا همچنان از فعالیت های قرارگاه اجتماعی مطلع نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید