درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ایندیکا راجاپاکس استادیار دانشگاه میشیگان و همکارانش مشغول تحقیق روی پروتئین هایی به نام عوامل نسخه برداری هستند تا بر روشن و خاموش کردن ژن ها نظارت نمایند.

درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی

آنها در این تحقیق با نیروی هوایی آمریکا همکاری می نمایند و هدف شأن توسعه فناوری جدیدی است که از سلول ها در سطح ژنتیک استفاده می نماید.

به طور دقیق تر، این پژوهش سلول های انسانی متمایز مانند پوست، ماهیچه یا بافت های دیگر را هدف می گیرد و ژن های کلیدی آنها که مسئول کنترل نقش های خاصی هستند را روشن و خاموش می نماید.

به عنوان مثال با یاری این روش سلول های بدن یک فرد دچار سوختگی دوباره طوری برنامه ریزی می گردد تا پوست جدید به وجود بیاید، یا فناوری مذکور به یک بیمار نیازمند پیوند اعضا یاری می نماید عضو جدید را پرورش دهد. همچنین فرایند درمان جراحاتی که در میدان جنگ به وجود می آید نیز تسریع می گردد.

در فرایند برنامه ریزی دوباره سلولی از عوامل نسخه برداری (پروتئین هایی که واکنش ژن ها را کنترل می نمایند) برای تغییر سرنوشت سلول یا مکان نهایی و نقش آن در سیستم های پیچیده ارگانیسم انسانی استفاده می گردد.

یکی از کاربردهای نظریه ای این تحقیق اسپری هایی است که به طور مستقیم روی زخم باز منتشر می گردد تا بافت های ماهیچه یا سلول را سریع تر درمان کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 157

به "درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید