دره سافیان؛ افتتاح نمایشگاه هنری در کوهستان آلپ سوئیس

به گزارش شهر ورزش، اگر طبیعت زیبای کوهستان آلپ سوئیس برای شما کافی نیست، از نمایشگاه هنری که کوهنوردان را شگفت زده می نماید، بازدید کنید.

دره سافیان؛ افتتاح نمایشگاه هنری در کوهستان آلپ سوئیس

علاوه بر تپه های مسحور نماینده و منظرههای بدیع و نفسگیر روستای سرزمین عجایب، هم اکنون بازدیدنمایندگان می توانند به علت دیگری به دره سافین (Safien Valley) در کوهستان آلپ سوئیس بروند: افتتاح یک نمایشگاه هنری بینظیر که شاهد نصب آثار هنری الهام گرفته شده از طبیعت واقع در آن منطقه است.

این آثار هنری به عنوان بخشی از نمایشگاه دو سالانه آرت سافینتال (Art Safiental Biennale) در سال 2018 تا 21 اکتبر (29 مهر 1397) برای بازدید عموم در دسترس هستند و به بومیان و گردشگران این فرصت را می دهند تا نمونه های منحصر به فردی را ببینند و با آن ها تعامل داشته باشند.

این پروژه برای دومین بار از زمان تاسیس در سال 2016، شاهد خلق آثار موقت هنرمندان بین المللی در تبادل نظر با طبیعت و منظره آن منطقه بود. این نمایشگاه با یک نقشه پیاده روی هنری همراه است که بازدیدنمایندگان را با محل دقیق هر یک از 14 اثر آشنا می نماید و بعلاوه حقایق جالبی در خصوص این پروژه ارائه می دهد.

بازدید از این نمایشگاه رایگان است و تورهای راهنما و بعلاوه جلسات تبادل نظر و اجراها در دسترس هستند. پیاده روی میان هر دو اثر 60 تا 90 دقیقه زمان می برد و برای بازدید از تمام آثار به دو روز زمان نیاز است.

تم سال جاری نمایشگاه، عمودی افقی بود و بسیاری از هنرمندان شرکت نماینده در نمایشگاه سال گذشته به دره سافیان سفر کردند تا برای نصب اثر هنری خود، منطقه ای را تعیین نمایند.

این آثار شامل یک رمپ بزرگ آبی با با نوار مسابقه زرد، طراحی شده برای خیره کردن چشمان بینندگان به سمت کوه ها؛ یک کندوی زنبور عسل که صدای ویز ویز آن ها به وسیله بلندگوها در کوهستان پخش می گردد؛ یک دوربین تاریکخانه ای (camera obscura) داخل یک پایه سنتی که عکس هایی برعکس از کوهستان آلپ را در یک اتاق به ما نشان می دهد و یک نصب ویدئویی در یک تونل زیرزمینی می گردد.

یکی دیگر از آثار هنری از هنرمند آمریکایی، لیتا آلبوکورک (Lita Albuquerque)، یک اندام آبی رنگ از یک زن است که در قله Schüechtli روی زمین دراز کشیده است و با یک گوش به زمین گوش می نماید. البته باید بدانید که این تنها بخش قابل ملاحظه از این آثار هنری است که همتایی درست در آن سمت دنیا دارد. یک اندام دقیقا مشابه در سواحل نیوزیلند، به عنوان شریک خود در سوئیس، بر روی بستر اقیانوس دراز کشیده است.

رییس شهرداری سافینتال، توماس بوچلی گفت:

یک رویکرد شگفت انگیز به وسیله آموزشگاه هنر آلپ و نمایشگاه آرت سافینتال شروع به کار کرد تا هنر را از کلانشهرهای بین المللی به این منظره بیاورد. سافینتال نشان داد که دنیا هنرمندان و بومیان منطقه از یکدیگر جدا نیست و به صورت هیجان انگیزی گاهی اوقات تبادل نظرهای بحث برانگیزی می توانند در این تعامل بوجود آیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نمایشگاه دو سالانه آرت سافینتال 2018 به وب سایت رسمی آن ها رجوع کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 673

به "دره سافیان؛ افتتاح نمایشگاه هنری در کوهستان آلپ سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره سافیان؛ افتتاح نمایشگاه هنری در کوهستان آلپ سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید