دستور وزیر کار به 300 شرکت وزارتخانه برای خرید از هپکو

به گزارش شهر ورزش، عضو شورای اسلامی کار هپکو با اشاره به برگزاری نشست مشترک با وزیر کار و نماینده اراک در مجلس گفت: وزیر کار به معاون مالی خود دستور داد که شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه احتیاج خود را از هپکو تأمین نمایند.

دستور وزیر کار به 300 شرکت وزارتخانه برای خرید از هپکو

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سیدامیر میرناصری، عضو شورای اسلامی کار هپکو به ارائه گزارشی از جلسه مشترک با حجت عبدالملکی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: وزیر کار به علت همکاری های قبلی با رئیس جمهور، از جریان اتفاقات هپکو اطلاعات کاملی داشت که در این جلسه از شرایط فعلی این شرکت مطلع شد.

میرناصری با بیان اینکه راه چاره حمایت از هپکو، جلوگیری از حجم بالای واردات خودرو های سنگین معدنی است، گفت: شرکت های معدنی که در پی واردات ماشین آلات هستند باید درخواست های خود به وسیله هپکو انجام بدهند و بحث واردات محصولات دست دوم در صورت احتیاج به وسیله هپکو انجام گردد و تنها در این صورت اعتماد تخریب شده چند سال اخیر مردم به علت عملکرد ضعیف دولت دوباره بازخواهد گشت، چون هپکو علاوه بر یک برند تجاری، یک برند مطالبه گری در کشور است.

عضو شورای اسلامی کار هپکو اعلام کرد: با توجه به درخواست های انجام گرفته در این جلسه، وزیر کار بلافاصله به معاون اقتصادی خود دستور داد که به شرکت های زیرمجموعه تأمین اجتماعی یعنی حدود 300 شرکت و هلدینگی که این سازمان در آن ها سهام دار است ابلاغ گردد تا در جهت هم افزایی احتیاج آن ها به وسیله تولیدات داخلی هپکو تأمین گردد و اگر این ظرفیت در هپکو وجود نداشت واردات انجام گیرد.

وی ادامه داد: ر این نشست بعلاوه ما گلایه هایی در مورد اعضای هیئت مدیره ای که به وسیله سازمان تأمین اجتماعی در هپکو حضور پیدا نموده اند و تخصصی ندارند مطرح کردیم و درخواست شد تا با توجه به حیطه کاری هپکو، هیئت مدیره از افراد متخصص بدنه این شرکت انتخاب شوند.

میرناصری با بیان اینکه کارگران هپکو در 13 سال اخیر هزینه های سنگینی را متحمل شده اند تصحیح کرد: اواخر سال گذشته بنا شد 5 درصد از سهام شرکت تحت عنوان سهام ترجیحی به پرسنل واگذار گردد، اما به علت قیمت بالای سهام، توزیع آن ناعادلانه صورت گرفت درحالیکه قرار بود بهای سهم را از سود آن کم نمایند. کارگران درخواست تجدیدنظر در توزیع سهام هپکو را دارند که وزیر کار دستور پیگیری داد.

وی ادامه داد: در این جلسه از وزیر کار مطالبه دیرین کارگران هپکو مبنی بر حسابرسی از جریان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی را هم مطح کردیم.

عضو شورای اسلامی کار هپکو گفت: اگر حسابرسی ویژه با دقت انجام گردد و اموالی که از هپکو رفته، به آن بازگردد، دیگر به حمایت اقتصادی هیچ بانکی احتیاج نداریم و این اموال سرمایه در گردش ما خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 538

به "دستور وزیر کار به 300 شرکت وزارتخانه برای خرید از هپکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور وزیر کار به 300 شرکت وزارتخانه برای خرید از هپکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید