دلایلی که ثابت میکند تابستان برترین فصل برای بارداری میباشد

به گزارش شهر ورزش، شاید تصور کنید که بارداری در فصل تابستان بسیار سخت است؛ زیرا گرمای هوا شرایط را برای زن باردار سخت می کند. اما دلایلی وجود دارند که بارداری در تابستان را به برترین گزینه برای زنان تبدیل می نماید. در این مطلب بیشتر در این مورد صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

دلایلی که ثابت میکند تابستان برترین فصل برای بارداری میباشد

7 علت برای اینکه بارداری در تابستان را انتخاب کنید

بارداری در تابستان شاید در نگاه اول کمی به نظرتان ناخوشایند و سخت بیاید. گرمی هوای تابستان این دیدگاه را کاملا قابل درک می نماید.

اما مسئله محدود به این نمی گردد. دلایلی وجود دارند که بارداری در تابستان را به برترین گزینه برای زنان تبدیل می نمایند.

این مطلب را به معرفی و ارائۀ توضیحاتی دربارۀ این دلایل اختصاص داده ایم. می خواهیم ببینیم چرا بارداری در این فصل برای زنان بهتر است.

1. تابستان فصل خوبی برای قدم زدن و شنا کردن است
قدم زدن و شنا کردن فعالیت های خوبی برای زنان در دوران بارداری هستند. هر دو، جزء ورزش های سبک اند و برای عملکرد بهتر قلب مفید هستند.

به علاوه بهانه ای در اختیارمان می گذارند تا برای تنفس هوای تازه از خانه بیرون بزنیم.

جنیفر جانسون متخصص فعالیت های ورزشی برای زنان باردار است. او در این باره می گوید: راه رفتن یکی از برترین انواعورزش در بارداری است، چون فرقی نمی نماید از لحاظ آمادگی جسمانی در چه سطحی باشید یا اینکه در حال سپری کردن کدام مرحله از دوران بارداری باشید؛ در هر صورت، توانایی انجام دادن آن را خواهید داشت. وقتی در دوران بارداری قدم می زنید، در واقع باری اضافه بر خودتان را هم حمل می کنید. این کار هم برای بچه و هم برای مادر فواید زیادی دارد: در نتیجۀ آن قلب بهتر کار می نماید و اکسیژن رسانی به اندام ها و ماهیچه ها بیشتر می گردد. این اکسیژن به وسیله جفت به جنین هم می رسد و برای او بسیار مفید است.

در نتیجهٔ راه رفتن، جفت در بدن مادر بهتر کار می نماید و مواد مغذی بیشتری به کودکِ او می رسد. فقط یادتان باشد که برای راه رفتن از کفش های راحت و مناسب بهره ببرید و قمقمۀ بزرگی از آب همراه داشته باشید.

از سوی دیگر، شنا کردن به کاهش درد ناشی از حمل بار اضافی کودک یاری می نماید، تورم و فشار را کم می نماید و باعث کاهشگرفتگی عضلات و ماهیچه های بدن مادر می گردد. به علاوه آب تنی در فصل گرم تابستان دل چسب و دلپذیر است. اگر چندان با راه رفتن در فضای آزاد احساس راحتی نمی کنید، به جای آن می توانید در آب به آرامی قدم بزنید.

بسیاری از زنان باردار، ورزش هوازی در آب را دوست دارند، چون تنها جایی است که در آن احساس بی وزنی می نمایند و خنکی آب برای شان نوعی طراوت و شادابی به ارمغان می آورد.

2. با بارداری در تابستان، با میوه و سبزیجات بیشتری تقویت می شوید
همگی ما واقف به فواید میوه و سبزیجات برای مادر و بچه هستیم. این محصولات سرشار از ویتامین ها و موادمغذی دیگری نظیر کربوهیدرات مفید و انرژی زا هستند. پس برای بارداری سالم و داشتن کودکی سالم و سلامت، مصرف شان اهمیت بسزایی دارد.

بارداری در تابستان میل زنان به مواد خوراکی خنک تر و سالم تر را بیشتر می نماید: چیزهایی مثل میوه و سبزیجات و در کنارشان موادی خوراکی ای مثل ماهی سالمون، گوشت یا مرغ.

می توانید در همان اوایل دوران بارداری، سبزیجات مختلف را بپزید، در فریزر بگذارید و بعدها از آنها بهره ببرید.

3. بارداری در تابستان با تابش بیشتر آفتاب و در پی آن ویتامین D بیشتری همراه است
مادرها می توانند چند دقیقه ای در روز از آفتاب گرم تابستان بهره بگیرند و به فراوری بیشتر ویتامین D در بدن شان یاری نمایند.

البته قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش آفتاب خوب نیست و پیش از این کار بهتر است از برترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنیم.

کمبود ویتامین D اختلال رایجی در میان زنان باردار است. این مسئله خطر ابتلا به بیماریی هایی مثل دیابت بارداری، پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری که باعث بالا رفتن فشار خون و مسائل دیگر در دوران بارداری می گردد) و واژینوز باکتریال (نوعیبیماری عفونی واژن) را بیشتر می نماید. بارداری در تابستان از این حیث می تواند مفید باشد و امکان بروز این نوع کمبود ویتامینرا کمتر کند.

البته توصیه می گردد برای دریافت ویتامین D به آفتاب تابستان اکتفا نکنید. حتما در دوران بارداری در رژیم غذایی خود منابع غنی از ویتامین D مانند ماهی و شیر غنی شده را هم لحاظ کنید. مصرف مکمل های غذایی حاوی این ویتامین هم توصیه می گردد. بهتر است دربارۀ تأمین این ویتامین با پزشک متخصص هم مشورت کنید.

4. بارداری در تابستان از حیث انتخاب لباس، بهتر و قابل تحمل تر است
طی سالیان اخیر، لباس های دوران بارداری تغییرات زیادی نموده اند. طراح های بسیاری از سراسر دنیا برای تهیۀ لباس های راحت تر برای زنان باردار دست به کار شده اند. در حقیقت، بارداری در تابستان از حیث انتخاب های زنان از میان این لباس ها هم بهتر از فصل های دیگر است.

در واقع به پوشیدن کاپشن و لباس های پرحجم و سنگین دیگر نیازی نیست و بار اضافی به دوش مادر کودک نمی افتد.

5. بارداری در تابستان خطر سرایت ویروس سین سیشیال تنفسی به کودک را کاهش می دهد
ویروس سین سیشیال با نام اختصاری RSV شناخته می گردد. این ویروس به شدت واگیردار است و می تواند موجب عفونت مجرای تنفسی گردد.

ویروس RSV تهدیدی جدی برای نوزادان یا بچه هایی است که زمینۀ بیماری های قلبی و بیماری های ریویدارند.

این تهدید برای نوزادان 6ماهه یا کم سن وسال تر به مراتب خطرناک تر است.

طبق آنالیز های اجرا شده، اواسط پاییز تا اواخر بهار بازۀ زمانی رایجی است که در آن خطر سرایت این ویروس تنفسی زیاد می گردد.

نظر به این مسئله، بارداری در تابستان از این حیث هم بهتر است و خطر سرایت ویروس یادشده به کودک را کمتر می نماید.

6. بارداری در تابستان مصرف آب و نوشیدنی را ساده تر و دل چسب تر می نماید
رسیدن آب کافی به بدن برای زنده ماندن و سلامت مان حیاتی است. در دوران بارداری این مسئله اهمیت دوچندانی پیدا می نماید، به ویژه در فصل گرم تابستان.

علت دیگری که بارداری در تابستان را به برترین گزینه تبدیل می نماید، عطش بیشتر برای آب و مایعات است.

علاوه بر مصرف آب معمولی می توانید به سراغ نوشیدنی های طبیعی موردعلاقه تان بروید و به این صورت، منبع دل چسب دیگری برای مواد مغذی و ویتامین های مختلف پیدا کنید.

7. تابستان، فرصتی برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت در تعطیلات
بارداری در تابستان می تواند این فرصت را در اختیار مادر قرار بدهد که در آسایش و فراغ ِ بال و به دور از گرفتاری های کاری، خودش را با شرایط نو وفق بدهد.

این موضوع در اوایل دوران بارداری مهم تر جلوه می نماید، زمانی که نشانه های اولیۀ درد و فشار بروز پیدا می نمایند و اینها برای مادر کاملا ناآشنا هستند و فعالیت هایش را محدود می نمایند.

اما خوب بودن بارداری در تابستان از این لحاظ علت دیگری هم دارد. این فصل می تواند فرصت مناسبی برای سفر در اختیار شما بگذارد.

پیش از آنکه مسئولیت سنگین بزرگ کردن بچه را به عهده بگیرید، برای بار آخر در کنار همسرتان خوش بگذرانید و با روحیه ای خوب به استقبال آینده بروید.

منبع: سایت چطور

منبع: راسخون
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 535

به "دلایلی که ثابت میکند تابستان برترین فصل برای بارداری میباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی که ثابت میکند تابستان برترین فصل برای بارداری میباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید