دلتا پلاس؛ کشف سویه های نو در ویروس کرونا

به گزارش شهر ورزش، محققان پنج جهش خاص در سویه دلتا پلاس کووید 19 در مقایسه با نوع دلتا که شیوع بیشتری نسبت به دیگر سویه های این ویروس داشته را شناسایی کردند.

دلتا پلاس؛ کشف سویه های نو در ویروس کرونا

به گزارش ایسنا، آستین اسپرات، دانشجوی کارشناسی دانشگاه میسوری (MU) ایالات متحده، در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: نتایج آنالیز آنتی بادی های طبیعی حاصل از ابتلای قبلی به کووید 19 یا آنتی بادی های فراوری شده به وسیله واکسن نشان می دهد که این ویروس چقدر خطرناک و هوشمند است.

محققان دریافتند پنج جهش K 417 N در عفونت دلتا پلاس وجود دارد که تقریبا در هیچ عفونت دلتای دیگری وجود ندارد. بر اساس این مطالعه این تغییرات ساختاری در ویروس کووید 19 احتیاج به توسعه کوشش های تحقیقاتی برای مبارزه با این ویروس را برجسته می نماید.اسپرات گفت: این یافته ها شرح می دهد که چرا نتایج آزمایش تعداد زیادی از افراد با وجود واکسینه شدن یا آلوده شدن به کووید 19 برای انواع دلتا مثبت بوده است.

محققان گفته اند توسعه دارو های ضد ویروسی برای هدف قرار دادن منطقه ها خاصی از ویروس که به وسیله جهش ها بدون تغییر باقی می ماند، در مبارزه با ویروس هایی که جهش می یابند و نه فقط برای کووید 19 مفید است.

کاملندرا سینگ، استاد کالج دامپزشکی MU، می گوید: به علت تنوع غیرقابل پیش بینی با ویروس هایی که مکررا جهش می یابند، هنوز واکسنی برای ویروس HEV نیز وجود ندارد.وی گفت: اگر بتوانیم دارو های مولکولی کوچکی فراوری کنیم که بخشی از ویروس که جهش نمی یابد را هدف قرار دهد، این روش راه چاره نهایی برای مبارزه با ویروس خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 558

به "دلتا پلاس؛ کشف سویه های نو در ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلتا پلاس؛ کشف سویه های نو در ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید