روایت روز برفی تهران از جنوب تا شمال شهر ، بارش بی امان و کوشش شهرداری

به گزارش شهر ورزش، بارش سنگین و بی سابقه برف در مرکز به علت فعالیت به موقع نیروهای شهرداری، تهران را غافلگیر نکرد و براساس گفته رئیس پلیس راهور تهران به علت هماهنگی انجام شده ترافیک خاصی که مرتبط با بارندگی باشد در حال حاضر وجود ندارد.

روایت روز برفی تهران از جنوب تا شمال شهر ، بارش بی امان و کوشش شهرداری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بارش برف در هفته های اخیر همانطور که موجب شادی مرکز نشینان شد اما با بعضی دلخوری ها هم همراه بود به طور نمونه با وجود کوشش های بی وقفه نیروهای شهرداری، بارش بی سابقه برف در پنجشنبه گذشته موجب نارضایتی بعضی از شهروندان شد تا جایی که علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از شهروندان تهرانی معذرت خواهی کرد و گفت: حجم بالای برف و مقدار بالای تردد خودروها در معابر منجر به بروز مشکلاتی برای مردم شد که متاسفانه به رغم فعالیت هزاران نیروی خدماتی و ماشین آلات و تجهیزات برف روبی نشد تا تسهیل صددرصدی تردد را فراهم آوریم.در معابر منطقه 2 و 5 مشکل تردد وجود داشت. همین روند موجب شد که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد گردد که ما از مردم عذرخواهی می کنیم.

هر چند عذرخواهی مدیرکل خدمات شهری با وجود اقدامات قابل توجهی که شهرداری تهران در روزهای برفی انجام داده بود، باعث نشد منتقدان عقب نشینی نمایند اما شهرداری تهران دست از اجرای مسئولیت هایش برنداشت و مشاهدات میدانی خبرنگار خبرنگاران نشان می دهد در برف صبح امروز یکشنبه، 23 بهمن 1401 شن و نمک پاشی گسترده در معابر اصلی شهر اجرا شده است.

امروز صبح، پس از آنکه یک ساعتی از بارش برف گذشته بود، در جنوب تهران و حوالی محدوده پل آهنگ و خیابان هفده شهریور به دلیل افزایش تردد خودروها ترافیک نیمه سنگینی مشاهده شد و این ترافیک در میدان امام(ره) کاهش یافت. در حد فاصل میدان امام(ره) تا پل کریمخان زند به دلیل بارش سنگین برف، میدان دید راننده ها کاهش یافت، به همین خاطر رانندگان با سرعت کمتری رانندگی می کردند و این دلیل نیز موجب شد تا در بعضی تقاطع ها ترافیک -هر چند روان- شکل بگیرد. در تمام مسیرها به دلیل شن پاشی مناسب، هیچ یخ زدگی در معابر دیده نشد و خودروها بدون مشکل در حال تردد در خیابان های اصلی بودند.

در میدان هفت تیر نیز با وجود بارش مستمر و پر شدت برف، خودروها بر روی آسفالت های پوشیده از شن به راحتی در حال عبور و مرور بودند، تنها نکته قابل توجه در این نقطه از تهران مربوط به صف مسافران منتظر تاکسی بود که این مسئله نیز با مسافرگیری تاکسی ها خطی تا حدودی برطرف و رجوع شد.

مسیر اتوبان مدرس تا پل پارک وی که در هفته گذشته به دلیل بارش سنگین برف و با وجود شن پاشی شرایط مناسبی برای تردد خودروها نداشت، امروز در برترین شرایط نهاده شد و به جرأت می توان گفت که در کمتر نقطه ای از اتوبان شن پاشی انجام نشده بود، نکته ای که محمد راننده تاکسی خط هفت تیر و پارک وی نیز بر آن تأکید دارد: چند وقت پیش که برف اومد بعضی از این خیابون ها و اتوبان ها وضعشون بد بود اما امروز قشنگ معلومه که کل اتوبان رو خوب شن پاشی کردند، ماشین اصلا سُر نمی خوره اما خب چه کنیم که تهران همواره شلوغه.

پرس و جو از عابران خیابان که در روز برفی مسیرهای مختلف را تجربه نموده بودند، نشان دهنده این واقعیت است که این شرایط تنها مربوط به این نقاط از تهران نبود، مریم یکی از مسافرانی است که خود را از میدان آزادی به پارک وی رسانده بود، او در رابطه با شرایط خیابان ها در این مسیر گفت:شهر که مثل همواره وقتی یک برف و بارون میاد، شلوغه اما نکته مهم همین شن پاشی خیابون ها بود. تمام مسیری که من اومدم خیلی خوب شن پاشی شده بود و حتی بعضی جاها ماشین های شهرداری رو دیدم که باز هم داشتن نمک می ریختن.

نیم نگاهی به شرایط خیابان های اصلی تهران در روزی که هشدار هواشناسی در رابطه با بارش سنگین برف صادر شده بود، نشان می دهد که نیروهای خدمات شهری به داد مرکز رسیدند و این بار مانع یخ زدگی خیابان ها و ایجاد دردسر برای رفت و آمد شهروندان شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 890

به "روایت روز برفی تهران از جنوب تا شمال شهر ، بارش بی امان و کوشش شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت روز برفی تهران از جنوب تا شمال شهر ، بارش بی امان و کوشش شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید