رکورد فقر در آلمان در دوران کرونا شکسته شد

به گزارش شهر ورزش، بر اساس ارزیابی انجمن مشترک رفاه در آلمان نرخ فقر در سال کرونایی 2020 رکورد بالای جدیدی را بدست آورده است.

رکورد فقر در آلمان در دوران کرونا شکسته شد

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، بر اساس ارزیابی انجمن مشترک رفاه در آلمان در سال، 2020، 16.1 درصد مردم آلمان در زمره افراد فقیر قرار گرفتند که شامل حدود 13 میلیون نفر و رقمی بی سابقه محسوب می گردد.

براساس این ارزیابی شکاف های رفاهی بین جنوب و بقیه جمهوری فدرال آلمان عمیق تر شده است.

به این ترتیب بر اساس ارزیابی های این نهاد مهم آلمانی نرخ فقر در طول همه گیری کرونا در آلمان رکورد بالایی را بدست آورده است. بر اساس بیانیه این انجمن رفاهی در برلین که روز گذشته منتشر شد حدود 16.1 درصد شهفرایندان (13.4 میلیون نفر) را باید در زمره فقرا قرار داد. اولریش اشنادیر، مدیر عامل این انجمن این را یک رکورد تازه غم انگیز دانست.

بر این اساس با نگاهی به سال 2006 می توان یک فرایند صعودی ثابت را در نرخ فقر شناسایی کرد که تا سال 2020 ادامه داشته است. در سال 2006 نرخ فقر حدود 14 درصد بوده است.

اشنایدر در عین حال گفت که با وجود همه گیری کرونا زلزله بزرگی در آمار مربوط به فقر در آلمان دیده نمی گردد. به گفته وی حدود چهار پنجم جمعیت آلمان در سال 2020 این شانس را داشته اند که هیچگونه درآمدی را به علت بحران کرونا از دست ندهند و این ها شامل بازنشستگان، کارمندان دولت و کارکنان خدمات عمومی بوده اند.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر (30.9 درصد)، تک والدین (40.5 درصد) همچنان بالاترین نرخ فقر را در بین خانوار های آلمانی دارند. بعلاوه افراد بیکار (52 درصد) و افراد با مدرک تحصیلی پایین (30.9 درصد) به صورت نامتناسبی تحت تاثیراین شرایط قرار گرفته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 617

به "رکورد فقر در آلمان در دوران کرونا شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد فقر در آلمان در دوران کرونا شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید