زالی: استان تهران همچنان شرایط قرمز است

به گزارش شهر ورزش، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: به رغم کاهش مراجعان سرپایی به بیمارستانهای تهران، اندازه مرگ و میر بیماران کرونایی در استان تهران همچنان بالاست و در این زمینه استان در شرایط قرمز واقع شده است.

زالی: استان تهران همچنان شرایط قرمز است

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان تهران اضافه نمود: تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان های تهران از اواخر هفته گذشته کاهش یافته که این موضوع می تواند نوید بخش کاهش تعداد بستری ها و فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

وی با بیان اینکه کل مراجعه به بیمارستان های تهران 3.2 دهم دصد و مراجعان سرپایی 2.7 دهم درصد کاهش یافته است، ادامه داد: مجموعه بیمارانی که اکنون در تهران بستری هستند به 9 هزار 772 بیمار رسیده که این عدد با تاخیر تغییر می نماید.

دکتر زالی با بیان اینکه بیماران مبتلا به سویه دلتا 2.5 روز به طور میانه دیرتر ترخیص می شوند، گفت: حضور این بیماران در مراکز درمانی، طولانی تر است، تعداد بیماران بخش مراقبت های ویژه در پنج روز گذشته به عدد 2 هزار و 400 مورد رسیده و خوشبختانه این تعداد افزایش نیافته است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اذعان داشت: سوش دیگری از کرونا به نام سویه لامبدا (Lambda) هم برای نخستین بار در کشور پرو مشاهده شده و اکنون این سوش 52 کشور دنیا انتقال یافته است ما باید بسیار مراقبت کنیم تا این سویه نو کشور ما نشود.

دکتر زالی با بیان اینکه سرایت پذیری سوش لامبدا نسبت به دلتا بیشتر و واکسن گریزی بیشتری دارد، اضافه نمود: ابتلای بچه ها و نوجوانان به سویه لامبدا بیش از دیگر سوش های کرونا است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 444

به "زالی: استان تهران همچنان شرایط قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: استان تهران همچنان شرایط قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید